Misjonær eller Ostemaker

Jeg har passa barn fra jeg var gammel nok til å få lov til å passe noen..kunne ligge å gråte om kvelden om jeg ikke hadde noen å passe i perioder.. Har skrevet litt om det HER b.la .. Og jeg har jobba i barnehage i over 30 år, en jobb jeg var veldig glad i..

Kan huske jeg ble spurt om hva jeg hadde lyst til å bli/jobbe med da jeg var rundt 11 år (omtrent som på bildet her).. Og da svarte jeg Misjonær eller Ostemaker.. Misjonær fordi jeg hadde sett på tv di barna som sulta i Afrika og hadde lyst til å hjelpe dem..og Ostemaker (som jeg kalte det..) fordi jeg var så glad i brunost..hehe..

 

I gata hjemme.. med huset til naboen over gata i bakgrunnen.. #misjonær #ostemaker

 

28 kommentarer
    1. Ostemaker ja, det høres jammen ikke dumt ut. Men du fikk i alle fall drømmen om å jobbe med barn oppfylt 🙂
      Jeg hadde ikke den drømmen, men jeg fikk den jobben likevel 😀 Og det har vært veldig kjekt den tiden det varte 🙂
      Søt jente var du i den alderen på bildet også ♥
      Klem ♥

      1. Nå må jeg heller kjøpe osten..hehe.. Barn og barnehage var og er fortsatt drømmejobben min <3 Takk litt søt ja..hehe… 🙂 Stor klem <3

    2. Herlige tanker som 11-åring 😀 Fint bilde da. Ser du har blitt kvitt spammen du også, da hjalp det 🙂 Send det videre. Men jeg tenker lurt å ta det på messenger. Vet ikke hvordan sånn funker, er sikkert automatisk…men i tilfelle det IKKE er helt automatisk vil vi jo ikke at de skal skjønne hvordan de kan LURE oss på andre måter 😀 Klemmer <3

      1. Takker 🙂 Kan virke som det har roa seg..så takk for tips 🙂 Om jeg ser noen har mye av det kan jeg prøve å gi beskjed ja..Vet ikke hva slikt kommer av nei..så best å være litt lur :))Klem <3

    3. Der var yrker som lå ganske langt fra hverandre, men veldig gode grunner for å velge dem da 😉 De fleste venninnen var som du, og passet under. Jeg syntes ikke om det, men jeg passet derimot hunder som jeg syntes var mer gøy 🐶

      1. Ja ytterpunkter i grunnen noen som sulta og jeg som var glad i ost.. :)) Ja du er vel ekstra glad i dyr du..så det passa nok fint for deg :))

    4. Nydelig da og nå 💞 Jeg hadde også noen tanker om misjonær, og jeg er også veldig glad i brunost😁
      Klem til gode deg 🧡

    5. Det var originale framtidsdrømmer! Særlig det med ostemakeren. Jeg er også glad i brunost og hadde “alltid” det på skolematen. Ja, jeg husker at du delte det med å passe barn. Det var sikkert godt for småbarnsforeldrene i nabolaget å kunne spørre deg om barnepass i ny og ne! <3

    6. Så hærlig!

      Mitt første karriæremål, var å bli keramiker. Jeg rett & slett elsket leire som barn, og det er bilder fra barndommen som er tatt i det jeg skulle inn for kvelden hvor en ikke engang kan skjeldne min etniske tilhørighet. Jeg måtte ikke bare spyles før jeg kunne slippe inn, men det hendte ofte at jeg faktisk måtte bli av med det værste på gårdsplassen for å unngå leirklumper over hele trappen (haha)

    7. Husker ikke hva jeg skulle bli, mulig det var brannmann men husker ikke helt. Hva det ble til er ikke noe tema her syns jeg, men har erfaring fra mat uten at jeg er kokk. Lærer er et fint yrke man kan kombinere med mye. Kjenner ei som i perioder av året jobber i Afrika som det. Ha en fin dag.

      1. Mat er jo noe en har brukt for å kunne noe om i mange settinger..:)Mange spennende jobber folk har..og mange som er litt litt “skumle”også..med fare for eget liv osv.. Fin kommende uke til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg