Mine besteforeldre..

Kunne jo skrevet en hel masse om dem..men det orker jeg ikke ! Men jeg har vært så heldig å ha alle mine besteforeldre til jeg ble godt voksen. Og jeg hadde et nært forhold til dem alle.. Farfar og farmor bodde i Mjøndalen,(som jo er her jeg bor og har vokst opp) og morfar og mormor bodde på Åssiden drøye 15minutter å kjøre fra Mjøndalen..

De var alle slik at di elska familien og barnebarna..så da jeg ble større og hadde lyst til å overnatte hos dem følte jeg alltid at jeg gleda dem like mye som meg selv ved å være der (dette gjaldt selvsagt di andre barnebarna også )..så det ble ofte overnattinger med mye kos enten på Åssiden eller i Strandveien (som er i Mjøndalen)

Helt kort fortalt ..

Farfar jobba i mange år på hvalfangerbåt, før han begynte på en fabrikk som lagde treplater tror jeg.. hans store hobby var hagearbeide og det var både vakre blomster og bugnende frukttrær der..han ble rundt 75 år..

Farmor husker jeg mest som hjemmeværende som ofte hadde forkle på seg..som bakte eller lagde god mat..og var helt “rå” til å hekle alt fra dorulldamer til sengetepper.. lærte å hekle av henne..hun ble 80 år..

Også var det alltid så stas å få være lenge oppe å se på detektimen når jeg var på besøk og lå over der..

 

Skriver litt om morfar og mormor under bildet..som jo er litt uskarpt..Her er di på tur sammen alle fire, noe di var flere ganger..Fra venstre Morfar, farmor,farfar og mormor.. (morfar først på rekka på bildet fra krigen)

 

Morfar var tømmermann , også var han i motstandsbevelgelsen under krigen..mannen min er veldig opptatt av historier fra krigen og elska å høre far fortalte fra den tida.. han ble 75 år..

Mormor som jeg jo har skrevet mye om siden hun levde helt til i sommer og ble 99 år.. Hun var sydame og sydde mye til oss da vi var barn..etterhvert begynte hun å jobbe i kjøttforretning..

Hun var flink til å stelle i hagen og veldig opptatt av å plukke inn bringebæra helt til hun var over nitti år..

Når jeg var der var det veldig stas å dra på badetur..for morfar kjørte bil..

Jeg hadde vel en så fin oppvekst som det går ann å ha, med både foreldre og besteforeldre som brydde seg om meg(oss)..

4 kommentarer
    1. Veldig koselig med besteforeldre. Jeg bodde jo hos bestefar 🙂 kunne ikke hatt det bedre!
      Flotte bilder og fine historier og dette blir det gode minner av <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg