Men nå er det vel snart slutt på vinter i Mjøndalen..

Eller Mjøndær`n som vi sier her ! Det er faktisk fortsatt mye snø her, men “samma søren” så går det jo mot vår når vi er godt i gang med februar..

Nå skulle jeg slette en del bilder på minnebrikka, så fant jeg en del som jeg ikke har brukt på bloggen.. (egentlig fryktelig mange, sletta vel over 1000 bare fra di siste vinterukene ..hehe..)

Så her kommer en liten samling av vinter i nabolaget mitt..

Er dårlig med parkering i sentrum, men litt enklere blir det nok uten snøen…

 

Bakeri, smia og statuen av dikteren Herman Wildenvey ligger rett bort i gata for der vi bor..

 

Fint med slike gamle bygg som gir litt sjarme..

 

Om jeg står ved baksiden av bygget jeg bor i, ser jeg broa over til Krokstadelva ,der mannen har vokst opp..og jeg vanka i ungdommen..

 

Ser også bygget til tannlegen min..hehe.. og bussen til Drammen..

 

Når jeg går over brua ser jeg di nye leilighetene som har kommet ved elva i Krokstadelva..

 

Også alt fuglelivet … (om du ser nøye etter kan du skimte toppen av bygget jeg bor i ved enden av brua på andre siden av elva )..

 

Under her er et par bilder tatt i Åsen i Mjøndalen, der vi bodde før vi flytta til sentrum for snart to år siden….

Og der nede ser dere også brua ..og nærmest på bildet Mjøndalen ..og Krokstadelva på andre siden av elva..

 

Her nede er det en golfbane..men jeg har aldri spilt golf da …. #foto #nedreeiker

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg