Men i går hadde jeg på meg bunad ..og den var veldig liten..

Tidligere i uka ble jeg spurt av modellbyrået mitt om jeg kunne ta et lite oppdrag . Det skulle bare ta et par timer på ettermiddagen på Folkemuseet på Bygdøy.. Bildene ble tatt på en halvtime så det det var fort gjort..(var der i går)

Bilder der jeg skal være alvorlig er ikke det beste jeg vet..for som jeg har skrevet om før så går rynkene litt mer oppover når man smiler..men er man modell så gjør man det man blir bedt om..hehe..

Det kule med denne jobben var at det var for et veskemerke som blir laget av en Norsk dame som bor og jobber i Paris og som bl.a har Rihanna på kundelista.. Og fotografen tar bl.a bilder for Vogue..veldig hyggelige begge to..

Vil ikke skrive noe mer om produktet og jobben siden dette ikke skal i bruk enda.. (bilder til katalog bl.a og i svart_hvitt.. tradisjon og kultur på en måte )

Skriver litt under bildene..

Siden jeg ikke har bunad hadde designeren lånt med en ..og den var i str 36.. To av di andre modellene som var der hadde prøvd den før meg og ikke fått den på…så det positive var at jeg i allefall fikk den igjen i livet..selv om det var med nød og neppe..hehe..

 

Jobben var jo så raskt unnagjort …så da tok jeg ei runde på området..(og med selvutløser er det bare å knipse i vei) Vi var en del på Folkemuseet da guttene var små , men nå var det mange år siden jeg hadde vært der !

 

Først litt i det landelige ..

 

Litt stiv ..men fint lys..

 

Så det litt mer urbane..

Nydelig vær var det også..

 

Folkemuseet er verdt et besøk..

 

Under her er et bilde jeg “lånte”på hjemmesiden til designeren.. uten samenligning med bildene vi tok..hehe..

#folkemuseet #bunad

 

22 kommentarer

Siste innlegg