Litt om blogg, ME , bloggvenner og andre venner..

Jeg har jo fortalt en del ganger at jeg begynte å blogge for å ha noe som ga dagene litt mening etter jeg ble syk . Skrev litt om det HER bl.a . På blogg kan det nok virke som jeg er ganske frisk og aktiv..

Men det at mannen og jeg tar en kaffe på lørdager f.eks eller er på en liten tur i naturen.. er i stede for, ikke i tillegg til å ha gjester (gutta er jo innom her stadig vekk da ), være på besøk, reise, dra på hyttetur osv.. Ikke har vi barnebarn og ikke er vi med i noen foreninger.. Mannen trener mye i tillegg til jobben sin han da. Jeg er egentlig veldig fornøyd med å ha kommet dit at en kaffe på cafè på lørdag nesten er en selvfølge nå (når jeg nå en gang har blitt syk, største ønske er jo selvsagt å være frisk) De fem første åra jeg var syk var det ikke mulig å orke en tur til Drammen og når vi prøvde måtte vi snu og dra hjem di fleste gangene..

Og noen små ferieturer med kort reise har vi fått til også ..heller ingen selvfølge når man har ME..

Så jeg syns det går fremover med små skritt, og på dagtid fungerer jeg best..  Ett av måla mine er å dra litt oftere til Oslo igjen, før jeg ble syk var jeg der flere ganger i løpet av en mnd.

Innlegget er ikke ment for å sutre, men slik at folk som ikke har forståelse for at folk kan være syke selv om det ikke synes utenpå kanskje skjønner litt mer..

Litt om bloggvenner under bildet..

Utrolig mange hyggelige folk på bloggen, i dag skrev verdens søteste Vestfrøken en anbefaling av min og noen andres blogger ..det innlegget ser du HER.. Hyggelig med folk som gjør slike ting. Jeg lager ikke slike innlegg selv og ikke har jeg konkurranser eller sender gaver og slikt.. men linker gjerne til folk som bidrar med positivitet på bloggen..

Jeg syns den uforpliktende kontakten man har på blogg er deilig og passer bra etter jeg ble syk.. Har jo flere venninner i “virkeligheten” som jeg gjerne skulle orka å være mer sammen med også..

Jeg syns selv jeg er flink til å være positiv og ha mest fokus på det jeg får til.. Har bare lært meg etter en del prøving og feiling disse åra…at “lista” ikke må legges for høyt !

#blogg #me

 

 

30 kommentarer
    1. Nei, jeg oppfatter det slett ikke som syting når du skriver om hverdagen din med ME i bloggen. I parentes kan jeg vel bekjenne at en olding som meg ofte har mørke dager hvor tiltakslyst er helt borte og hvor godstolen er den beste vennen. En av grunnene til at jeg startet med blogging var nettopp som din grunn, nemlig å ha noe å gjøre som ikke er spesielt krevende hvor en samtidig føler å ha kontakt med verden rundt, og mange spennende og fine kontakter har jeg fått.
      Jeg føler at du ikke vil legge deg “flat” for sykdommen, og jeg håper virkelig at fremgangen du beskriver vedvarer slik at du kan bli fullt restituert. Jeg tror at du er flink til å stå på – fortsett med det. Ha en fin kveld..

      1. Tusen takk det var fint å høre 🙂 Kan skjønne det, om man ikke orker så mye som før og ting føles litt tungt er det vanskelig å motivere seg selv.. Ikke sant blogging er en fin måte å henge med litt på ..uten at det blir for krevende.. 🙂 Kan jeg ta ting i mitt tempo tror jeg på fremgang.. Takker så mye og gode ønsker til deg :))

    2. Det er fint at du skriver litt om hvordan du har det også. Og det er absolutt ingen syting i dette innlegget 😉
      Godt at du og dere har funnet noe som er deres, og som gir glede og kos.
      Synes du er flink til å være positiv og holde humøret oppe tross en slik sykdom.
      Alltid hyggelig å “stikke innom” deg. Og fint med bloggvenner. God klem fra meg🙂❤

      1. Takk fint å høre 🙂 Ja man finner sine ting man syns gir positivt påfyll og det er viktig 🙂 Hyggelig å høre ..og alltid trivelig å komme innom hos deg også 🙂 Klem <3

    3. det var jammen en gest fra Vestfrøken,var innom og leste jeg :=) og jeg synes det kan være greit å belyse dei forskjellige usynlige lidelsane,vi er jo mange her inne som kan virke tilsynelatende friske utenpå ,og da er det ikke like lett for andre å skjønne når en ikke kjenner det som befinner seg innafor :=)et godt innlegg dette

    4. Du er ei fantastisk dame! Ikke syter du, og du er så positiv! Ikke alltid like enkelt for andre å forstå, men sånn er det med ting som ikke syns dessverre! Her kommer en god klem til deg <3

      1. Ååååh så snilt sagt <3 Prøver å ha positivt fokus ja..ikke alltid enkelt men blir mer glad selv om jeg legger ut litt "gladsaker"på bloggen 🙂 Takk og klem til søte deg også <3

    5. Dette er ikke noe syteinnlegg, men et velskrevet innlegg om hvordan din hverdag er. Det er nok ikke så lett å sette seg inn i hvordan det er å ha ME, en av de usynlige sykdommene. Syntes du er flink jeg til å disponere tiden din til å finne ting du klarer 🤓

      1. Takk det var bra det ikke virka sånn. Nei ingen vet hvordan andre egentlig har det (bortsett fra di man er med til daglig da).. Prøver å gjøre lystbetonte ting så sant det lar seg gjøre 🙂 Klem <3

    6. Du syter absolutt ikke.
      Jeg forstår at du er engstelig for at folk som følger bloggen din ikke skal skjønne at du er syk. Jeg har det og sånn. For jeg skriver jo om aktiviteter og slikt jeg gjør, og da kan det virke som om det er plenty av energi.
      Men det er nok av dager hvor jeg ikke orker nesten noen ting. Hvor det å sette på en oppvaskmaskin føles uoverkommelig.
      Men å skrive om det, det virker sytete. Og jeg har funnet ut at hvis jeg skriver for mange innlegg med fokus på sykdom og det som er negativt, ja så flyttes også mitt fokus – og jeg blir ikke friskare av det, Tvert i mot!
      Fortsett å skriv om vinterbading og cafebesøk. Og sett gjerne ord på hvordan det er å være ME pasient. Det er mange som har mye å lære

      1. Takk så bra det ikke oppfattes sånn ! Ja det kan være greit å fortelle litt av og til at alt ikke er slik det kanskje ser ut til (om man ikke legger merke til at det er ganske små/rolige ting jeg fyller dagene og bloggen med )Ja det er mye man tok som en selvfølge å orke da man var frisk , som er en stor jobb nå.. Jeg liker å muntre meg selv opp litt med “glade”blogginnlegg jeg også..nok å slite med i hverdagen ellers.. Takker for en fin tilbakemelding :))

      1. Så koselig sagt ..takk for det 🙂 Ja syns jeg har begynt å skjønne hva som er bra for meg..men feiler fortsatt da ! Stor klem til deg også <3

    7. Følte ikke akkurat at dette var sytete, men det er opplysende og viktig å få ut, at selv om man utad virker frisk og sprek, så er det ikke helt sånn resten av dagen.
      Kjenner meg godt igjen i det du skriver ja. Og jeg har noen “syte” innlegg jeg også iblant. Av og til må man bare sette litt ord på ting, både for seg selv, og for andre 🙂 Du er en inspirasjon for meg skal du vite. Det med å takle dagene og være positiv, det er noe jeg finner støtte i selv, hos deg 🙂
      God klem ♥

      1. Så bra 🙂 Ja man har behov for å fortelle litt hvordan det er innimellom. Men jeg prøver å ha bloggen min litt som en “oppmuntring “for meg selv også 🙂 Takk så hyggelig fine du 🙂 Klem <3

    8. Jeg er så glad det går fremover 🙂 Det var ikke sutrete, mer positivt og informativt 😉 Jeg håper virkelig du blir bedre og bedre <3 Ha en fin kveld! 🙂 (Takk for link)

    9. Du er veldig flink, og alle dine innlegg har et personlig preg og ikke noe ‘fiksfakseri”. Dessuten er du veldig flink til å følge opp andre. Faktisk en av de får som er innom meg og kommenterer, og det setter jeg veldig stor pris på 🙂 Det er slett ikke lett når helsa svikter, og på en sånn måte at det ikke er synlig. Det vet jeg alt om med min kjære. 🙂 Jeg applauderer alt du får til, det har du virkelig fortjent 🙂

      1. Koselig å høre 🙂 Jeg syns det er koselig å kommentere litt til faste bloggvenner, men blir litt sjeldnere med det nye systemet.. 🙂 Ja mange har noen som har sitt å slite med, og di nærmeste vet hva man har av plager.. Tusen takk snille du 🙂

    10. Jeg vet at dette ikke er lett, og at du porsjoner ut det du har av energi nøye. Men lurt å skrive litt om det av og til. Du gjør det så sjeldent at det føles absolutt ikke som klaging 🙂 Jeg krysser fingre for sakte-men -sikker-framgang <3 God klem

      1. Ja man må prioritere, og gjøre mest av det man føler gir mest energi tilbake..:)Så bra, prøver å være positiv, men det er jo en veldig stor del av hverdagen min ..så greit å nevne det også 🙂 Takker 🙂 Klem til deg også <3

    11. Du har en av de letteste og mest positive blogger her inne, syns jeg. Det er bra du skriver om hvordan du har det. Viktig egentlig. Tror alle vil være friske, men når ønsket om et friskt liv forsvinner, må en finne den nye måten å leve på. Finne gleda i det nye. Tror det er viktig om folk greier å forstå mer av andre. Og du…. innlegget ditt oppleves ovhodet ikke som sutrete. Stor klem ❤️

      1. Takk det var koselig å høre <3 Må jo nevnes når det er en stor (den største) dele av hverdagen..men fint å muntre seg selv opp litt med "fine"bilder.. 🙂 Tusen takk for det…Klem <3

    12. Jeg har også ME og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Man kan virke så mye friskere på en blogg enn det man egentlig er i virkeligheten. Blogg har hjulpet meg på samme måte også, man har noen å snakke med og får venner der, da kan man være “sosial” uten å måtte gå ut, det er veldig fint synes jeg 🙂

      1. Tøft å ha det sånn, men fint å finne ting som man kan hygge seg med når man orker ! Ja man føler liksom man er litt med..uten at man trenger ta hensyn til noen andre.. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg