Koselig i Drøbak

Som jeg skrev var mannen og jeg på en miniferie i Drøbak fra fredag til lørdag ! Dere som følger meg fast vet jo at jeg ikke orker så lange reiser etter jeg ble syk .. Di siste ti åra har vi derfor funnet koselige “sommersteder”med kort kjøre- tur og mulighet for å ta ei overnatting..

Vi har jo vært i Drøbak før (noen år siden sist nå) det ligger jo bare en snau time fra oss.. Ikke tenkt på å ligge over der før jeg snakka med en fbvenn, som jobber på bakeriet over gata for meg her, rett før ferien..og hun foreslo Drøbak..

Absolutt en tur vi kan ta igjen..men favoritten er Åsgårdstrand..er nok fordi det er ekstra stille og rolig der. Her var det mer folk og flere butikker og spisesteder.. for noen er jo det perfekt, men for meg er det bedre jo mindre som skjer..

Vi strata med en kaffe før vi bestilte hotellrom og så tok en tur på stranda..

Skriver kort under bildene..

Og jeg gikk stort sett i samme klærne hele turen..hehe..

 

Sånne koselige gater er fint å rusle litt i..

Som vanlig flørter jeg litt med mannen så han betaler ..

 

Ettter vi hadde bestilt hotellrom kjøpte vi med litt mat og drikke og kjørte til ei strand i nærheten og lå der og bada litt..

 

Minna litt om Danmark syns jeg..

 

Hotellet lå i gata rett opp for havna…så bare å rusle ned hit..

 

Sommeridyll.. Det var tomt for reker som vi hadde tenkt å spise på kvelden så det ble pølser på grill i steden ..skriver litt om det i eget innlegg..

 

#ferie #drøbak

22 kommentarer
    1. En veldig koselig miniferie 🙂 Akkurat sånn kunne jeg tenkt meg også. Får se om vi kan få til det i løpet av ferien.
      Trenger ikke dra langt for å få feriefølelse. 😀
      Fine sommerlige bilder! ❤

    2. Jeg elsker Drøbak og har vært det noen ganger i voksen alder 🥰 Det var jo også der jeg bodde på barnehjem i fra jeg ble født til jeg var 6 uker. Byen har et sånt Sørlandspreg som gjør at kosfaktoren når sitt høyeste punkt 😊

      1. Veldig koselig der 😊 Det er jo litt «rart»å tenke på da..da har du jo et forhold til stedet 🌸 Skikkelig sommerlig og koselig der..

    3. Fint i Drøbak 🙂 Dere ville ikke være flere netter da? Få litt mer ro over oppholdet? Eller er det mer stressende i din situasjon? Veldig fint at du får tatt en liten tur da <3 Og dette er ingen dum plass å ha ferie på 🙂 Ser koselig ut <3

      1. Veldig koselig der ja 😊 Før jeg ble syk var vi bestandig flere netter, gjerne ei uke på steder. Nå blir det ei overnatting og tidlig hjem dagen etter…blir sliten av mange nye «inntrykk»..da jobber hjernen litt ekstra.. Men kos med litt forandring, så bare jeg får hvilt noen dager tar vi en «miniferie» igjen 💗

    4. Ser jo så idyllisk ut! Dere finner sånne flotte koselig steder…..Har jo bodd like ved Drøbak..men aldri gått så mye rundt der…..Flotte bilder! og sikkert en koselig tur!

    5. Idyllisk, så absolutt! Jeg liker meg godt i Drøbak! Veldig smart å flørte med mannen. Du gjør det jo så åpenlyst når du til og med skriver det på bloggen! Veldig koselig med to som fortsatt finner tonen og flørten etter mange år under samme tak! Det er viktig å komme i andre omgivelser i blant; det trenger jo ikke være så langt unna! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg