Kommentarer på blogg og “kjedelige”gratulasjoner på FB

Vet jeg ikke trenger å forklare. Men av og til “føler jeg for” å gjøre det uansett. Når jeg ikke blogger selv er det sjelden jeg legger igjen en kommentarer hos andre, selv om jeg er innom å leser. Jeg har jo nesten alltid lyst til å blogge, men som dere vet er det nakken som trenger “pauser” noen ganger..og da hadde liksom “vinninga gått opp i spinninga”om jeg hadde skrevet kommentarer..

Også var det det med gratulasjonene da.. Jeg er aldri missfornøyd med gratulasjonene jeg får av andre altså.. Men jeg har en “standard”gratulasjon til alle uansett om det er familie , nære venner eller fb-venner… Gratulerer så mye med dagen ..og et smilefjes.. Ikke særlig personlig, men typisk meg at jeg da tenker at da blir i allefall ingen fornærma om di ser at jeg har sendt bilde av noe fint/artig å skrevet noe gjennomtenkt til noen andre..hehe..

 

14 kommentarer
    1. Jeg skriver som regel akuratt lik facebookgratulasjon som du vener her til folk jeg kjenner “litt.” Er det noen jeg kjenner veldig godt, slenger jeg av og til på en setning og to til (Hvis jeg i det hele skriver det på facebook, for føler ikke det alltid er nødvendig hvis man likevel har sagt gratulerer med dagen og gitt kort og gave i virkligheten. Da føler jeg bare det er for “syns skyld”) Jeg har aldri delt bilde av meg og den personen sammen med gratulasjonen som mange gjør. Greit å gjøre det litt rettferdig ja, hehe! 🙂

      1. Jeg syns det er så vanskelig med det skillet på hvem som er “nære venner”..Men folk jeg “har å gjøre med” i det virkelige livet gratulerer jeg selvsagt når jeg prater med dem også 🙂 Ikke alltid mottaker er like glad i det bildet som den som sender det…så greit å la være..hehe.. Ikke sant <3<3

      1. Ja da , er jo sånn for flere enn meg .. Må jo innom deg hver dag uansett 🙂 Dagen er grei den..blir som vanlig tv og en tekopp i kveld 🙂 Klem <3

    2. Må da ikke kommentere hele tiden, selv om det er hyggelig. Jeg kommenterer når jeg har noe å kommentere. Så når jeg skriver fine bilder, ja da mener jeg at bildene er FINE.

      1. Enig i det, men er jo litt hyggelig også.. En oppriktig ment kommentar er mer verdt enn sånne som bare “stikker” innom for at man skal se innom dem..hehe.. Takker <3

    3. Slike gratulasjoner skriver jeg også. Tenker litt det samme som deg 😉
      Jeg kommenterer når jeg har tid, og det blir ikke så ofte som før, men følger med 🙂
      God fredag! Klem 🙂❤

    4. Dette synes jeg høres helt greit og fornuftig 🙂 Jeg bruker stort sett akkurat samme hilsen til alle på fb. Man må gjøre det man føler for og på den måten som kjennes best for en selv 🙂

      1. Så bra 🙂 Ja da slipper man liksom huske på hva en har skrevet til andre som er omtrent lik relasjon til… Noen trår jo til med di flotteste gratulasjoner ..og det er jo helt greit det også 🙂

    5. Vi blogger jo fordi vi har lyst, og det skal ikke være noen “Plikt” i å kommentere hos andre eller svare på kommentarer. Jeg kommenterer mye mindre enn før og jeg svarer langt fra alltid på kommentarer. Hadde jeg kommentert mer hos andre, hadde det nok trolig medført flere lesere og sidevisninger, men jeg vil at folk skal lese bloggen min fordi de har lyst – ikke for å gjøre “Gjengjeld”! 🙂

      1. Enig i det 😊 Men vet jo hvor hyggelig det er med litt respons selv og da er det koselig å legge igjen kommentarer hos andre også..men man behøver ikke gjøre det så ofte 💗 Samme her, og jeg merker at enkelte innlegg fenger mer..uavhengig av bloggvenner også..Hovedsaken er at det er gøy å lage innlegg 💖

    6. Jeg pleier alltid å gratulere på Facebook med et bilde jeg har laget til. Et nytt bilde for hvert år. Men de siste ukene har jeg vært lite på Facebook og på blogg, så det er mange som plutselig ikke har fått gratulasjon. Håper de får så mange fra andre at de ikke merker at jeg ikke har sendt noe 🙂
      Det er koselig med gratulasjoner, og med kommentarer. Men det skal ikke være noen plikt man føler man MÅ gjøre. Det er helt i orden å ha et avslappet forhold til det 🙂

      God helg ♥ Klem

      1. Hyggelig det da..jeg er bare så «redd»noen føler jeg gjør forskjell..hehe..😊 Tror man tenker mest på det selv ikke sikker folk legger merke til det.. Enig, man «må» ikke men hyggelig når man har Fb og bloggvenner å av og til vise at man «ser dem» .. Klem og fin helg videre du også 💗😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg