Kommentarer før og nå !

Det er ganske forskjellig.. i allefall for/hos meg.. ! Som mange har snakka om var det jo annerledes på “gamle “bloggen.. Jeg hadde et kommentafelt som enklete dager var “fullstappa”av kommentarer.. som f.eks i dette innlegget om lårkort på 50+ https://annebe.blogg.no/1411565159_kan_50_bruke_lrkort_k.html

Eller dette innlegget om at jeg hadde begynt å juge ..med veldig “fyldige”kommentarer https://annebe.blogg.no/1427469263_n_har_jeg_begynt__jug.html#kommentarer

Skulle man fortsatt å kommentere på denne måten hadde det blitt for slitsomt nå som folk er mer spredd og man må “leite opp”innlegg.. Jeg prøver å stikke innom kjente når jeg er på bloggen..men blir ofte bare å legge igjen et lite spor for å vise at jeg har lest..selv om jeg har lest alt.. kan det bli for mange ting i et innlegg til at jeg kan gi tilbakemelding på alt (og sånn er det nok for andre også )..

Jeg kommenterer aldri for at folk skal kommentere tilbake,..men prioriterer di som gjør det ..Ikke alltid jeg har “ork” men når jeg har det syns jeg det er koselig å ha denne lille kontakten !

Tilfeldig bilde fra tidligere i vinter… #blogg #kommentarer

26 kommentarer
      1. Det var helt klart enklere å kommentere når vi alle var samlet på gamlebloggen. Etter at jeg flyttet ut prioriterer jeg de som er på min nåværende plattform, men ikke bevist. Man strekker helt enkelt ikke til over alt. Jeg har heldigvis ikke veldig mange kommentarer, og det er jeg litt glad for…. Missforstå meg rett, det er hyggelig men veldig stressende.

        1. Ja det var noe annet da enn nå.. 🙂 Enklere å følge opp på egen bloggplattform..sånn må det være 🙂 Kommentarer har både positive og negative sider det..så forstår hva du mener <3 Men HELT uten kommentarer hadde det føltes mindre motiverende å lage innlegg syns jeg 🙂

    1. Det er stor forskjell på den gamle og den nye bloggen. den gamle synes jeg var lettere mht å få nye kontakter og det ble endel flere kommentarer. Jeg liker å besvare kontaktene, det gir følelsen av at bloggkontakten bryr seg litt om det en skriver, og da er det hyggelig å gi respons. Der er jo du veldig flink, synes jeg.
      Grunnen til at min aktivitet på bloggen har blitt mer og mer laber er nok at den nye bloggen ikke passer mitt “format” så godt, og da faller inspirasjoinen.
      Ha en fin kveld.

      1. Ja veldig forskjellig fra før.. 🙂 Litt respons både til og fra gjør det mer motiverende å lage innlegg.. Veldig koselig når det er innlegg fra deg..blogger litt mer i perioder selv jeg nå 🙂 Fin dag videre til deg <3

    2. Nei det er mye som har blitt forandret siden jeg begynte å blogge i 2015. Av og til får jeg kommentert en del blogger, men primært inne på «bloggblokka». Kommentarene før var mer en kommunikasjon. Idag blir det alt for tungvint å gå tilbake for å sjekke svar på kommentarer. Da blir det litt sånn at det blir de man føler man kjenner, som følges opp. Ble knotete skrevet, men håper poenget kom frem 😁

      1. Ja det var det riktige ordet..KOMMUNIKASJON.. det var det det var før 🙂 Forstår godt hva du mener… Fortsatt hyggelig å få og gi litt kommentarer innimellom da ..og du er “flink”i så måte :))

    3. Jeg kan skrive under på alt du sier her i innlegget. Mye har forandret seg, og ting er ikke like “koselig” som det var i gamlebloggen. Veldig trist i grunnen.
      Jeg sliter med ork jeg, ganske ofte. Men glimter til i perioder. Så får det være godt nok. Men jeg leser jo en del, selv om jeg ikke kommenterer så ofte. Og så vet jeg jo at det er likt for mange andre. Så sånn sett er det jo gjensidig.
      Kjekt å følge de faste, selv om det er mer tungvint nå.
      Fine kvelden til deg ♥ Klem ♥

      1. Ja det var gøy å blogge på gamle bloggen..enkelet å greit å få og gi kommentarer 🙂 Fortsatt en fin hobby å lage innlegg..men det blir på en annen måte nå… 🙂 Klem til fine deg <3

    4. Jeg er enig med deg og de andre. Og jeg ORKER ikke lenger å gå mange ganger på samme innlegg etc, sånn som vi gjorde før. Jeg leser sjelden svarene, på MINE kommentarer hos dere. Det er for mange og for innstendig jobb. Men å kommentere hos andre er kos, for det er jo MITT svar på deres innlegg. Men den fram og tilbake -greia fungerer ikke lenger. Jeg har for mye å gjøre på jobb også til at jeg kan svare på kommentarer på mine innlegg, hvis jeg har flere, og jeg har lyst til å besøke dere også. Det går ikke. Men det gikk lettere før. Synd de ikke kan få til en sånn ordning 🙁

      1. Nei det blir for stor jobb å kommentere slik man gjorde før..men hyggelig å legge igjen noen spor hos di man følger når man orker/har tid 🙂 Prioriteringer må til..det viktigste med blogg er jo å lage innlegg syns jeg 3<

    5. jeg prøver å komentere hos alle jeg følger fast og jeg svarer på alle komentarer jeg får hos meg,men det blir for mye jobb å gå tilbake og se om en har fått svar på komentarer,sånn sett savner jeg litt det gamle systemet,men får ikke gjort noe med det nei

      1. Ja man kan ikke legge så mye arbeide i kommentering at en ikke orker å lage innlegg..hehe.. Men hyggelig å få og gi hos “kjente”når man orker..og du er “flink”med kommentarer <3

    6. Hei Annebe.

      Blogglivet i 2010 da jeg startet kan ikke sammenlignes med nå, synes jeg. Nesten alle fra den gangen (blogspot) er lagt ned. Instagram er plattformen som har tatt over for blogg er min oppfatning, men jeg liker bedre blogg selv om Instagram er ok det også.

      Klem til deg fra meg.

      1. Ja det er ikke mange igjen fra jeg starta å blogge heller..men noen er det 🙂 Jeg liker også å ha blogg å lage innlegg på… Instagram er fint til bilder..men jeg skriver ikke stort der 🙂 Klem tilbake <3

    7. Hei hei.
      Jeg prøver å kommentere på de faste jeg leser. Men det hender jeg er veldig treg😊 Noen ganger leser jeg bloggene uten å kommentere også, Men da kan det hende jeg går tilbake for å kommentere senere😊 Ikke alltid man kan bruke like mye tid på å lese og kommentere.
      Men det er jo alltid hyggelig med en kommentar da😍 Både å gi og få😃

      1. Veldig hyggelig å gi og få noen kommentarer…kan ikke alltid legge igjen spor etter seg selv om en har vært innom..da blir det for slitsomt..men når man orker <3

    8. Det var enklere å kommentere tidligere ja.
      Men jeg har laget en liste på de bloggene jeg følger, så jeg enkelt kan gå inn på dem.
      Kos deg videre med bloggen!

    9. Jeg må si jeg likte det bedre slik det var før. Blir ofte også slik at man ikke alltid går inn og ser om man har fått respons fra den man har gitt kommentar til. Har mistet noe der

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg