Kan “gamle damer”bruke shorts og korte skjørt ?

Ja nå nærmer jeg meg jo 60 år (nesten tre år til da), så ung er jeg ikke lenger. Men altså ..er det sommer går jeg mye i shorts og  i  korte skjørt eller kjoler… men det er i litt mer moderate former enn da jeg var yngre..

Jeg syns folk kan kle seg som di vill jeg da, men man må føle seg komfortabel..

Skrev et lignende innlegg det første året jeg blogga og fikk veldig mange kommentarer , det innlegget kan du se HER ..

Shorts er jeg veldig glad i å bruke, kan til og med ha det på i butikken jeg…men ikke sånne som kryper opp i rumpa da…

 

Denne kjolen er i korteste laget, men bare når jeg sitter..hehe..

 

Bruker mest en slik lengde som det  over her…

 

Og i sommer fikk jeg en lang kjole, som jeg ikke har brukt så mye av før ..men hadde lyst på. Så fikk jeg denne under her da jeg gikk ei motevisning for Step In i Hokksund.. HER kan du se det innlegget..

Har jo på denne kjolen i hederen min også.. kan  jo bare stikke frem beina om jeg ønsker det..hehe.. #kjole #shorts

 

 

26 kommentarer
    1. Folk kan vel gå i det de vil, men det er jo ikke like kledelig på alle. Du ser jo flott og ungdommelig ut. Jeg gjør ikke og ville sett rimelig dust ut med de samme plaggene. Selvinnsikt er greit å ha 😁.

      1. Enig 🙂 Takker så mye, ja det gjelds vel å kle seg etter fasongen man har , ellers vil man ikke føle seg komfortabel .. Takk for fin tilbakemelding 🙂

    2. Jeg går i shorts, sånne litt lange og skjørt som er sånn litt over kneet.
      Har sett at sånne veldig korte shorts og skjørt ikke er så fint lenger men jeg bruker det hjemme i hagen 😉
      Du kler det du ihvertfall 🙂

    3. kortebukse må no være innafor uansett alder,kjole liker no jeg litt lengre enn ved trusekanten,så der er det finast med litt forskjell på ung og godt voksen,men en lyt få gå i det en føler seg vel i og så har vi jo forskjellige kropper også da

      1. Ja sommer og shorts hører sammen, men venninna mi som er slank ville aldri gått med shorts i butikken 🙂 Snuppekort hører ungdommen til ..men man bør jo ikke bli helt “tilknappa” heller.. :)Å føle seg vell er det viktigste ja <3

    4. Her hjemme går jeg med alt… Men skal jeg på butikken.. Så går jeg ikke med det korteste jeg har. Hehe.. Men er sommeren laaaaang nok som i fjor… Så blåste man i sånne regler… Fin du da… Ikke alle har så flotte bein som 56.. 57 åring skal jeg si deg..

      1. Kommer litt an på varmen og været ja, og når man er på ferie gjør man i allefall som man vil 🙂 Beina er i alle fall lange…hehe.. Takk snille du <3

    5. Man har lov til å kle seg i det man trives med 🙂 Du er kjempeflott i begge deler!
      Jeg er ikke glad i hverken shorts, kjoler eller skjørt, men det er meg. Sykkelshorts derimot 🙂
      God kveld til deg, Anne – og klem <3

    6. Tror det der er litt individuelt og hva man er komfortabel med selv. Men jeg skrev faktisk ett innlegg om dette temaet for ett års tid siden, fordi jeg følte jeg kledde meg som en fjortiss og var bikket 30.. Tror mange faktorer kan spille inn på alder og klesstil, også kroppspress. Noen går vel dessverre ikke i minskjørt selv om de er 23 år fordi de ikke føler seg komforabel med dette ift egen kropp.
      Du må så absolutt gå i korte shortser og korte skjørt. Du kler det! Hvis jeg skal tippe hvorfor eldre kvinner ikke går i lårkort kan det vel være sosiale normer eller om man får åreknuter og sånt? Jeg har ikke peiling.. Da tenker jeg på 7 pluss. Jeg tror også det er forskjell på fritid og jobb osv. Hjemme og på stranda håper jeg vertfall alle går i bikini om de vil.

      1. Ja det handler jo om “hvem man er”også..og å ha på seg noe man ikke føler seg vel i gir jo null selvtillit… Leit med unge som ikke liker kroppen sin.. Jeg tenker man kan kle seg i ganske kort, men ikke snuppe kort i voksen alder..gjøre det litt dempa..men for all del hver og en kan bestemme selv :)) Takker så mye <3<3

    7. Jeg er veldig sikker på at du velger dine antrekk med en trygg sikkerhet som vekker rynker i fjeset på “jevnaldrende”,, smilerynker nemlig 😀

    8. Jeg går i det jeg føler meg bra i. Og det varierer litt ut fra hvor jeg er og hvem jeg er sammen med. Selvinnsikt er greit å ha, som ei over kommenterte, og det gjelder ikke bare oss over 50. En del av de unge jentene burde kanskje også brukt hodet litt mer når de kledde på seg … for jaggu er det ikke alt som er like lekkert der heller! Men alt kler den smukke vettu, og du befinner deg absolutt innenfor den kategorien. 😉

      1. Sant kommer mye an på situasjon 🙂 En porsjon selvinnsikt er aldri dumt..hehe.. Finne klær man føler seg vel med er nok det beste 🙂 Takker <3

    9. Mener folk kan gå i det man vil jeg. De fleste klarer å se hva som er passende på seg selv. Jeg bruker mye shorts og skjørt på sommeren. Men ettersom jeg har lagt på meg en del, bør det helst litt lengde på det nå.
      Du, med din fasong. Kan fint bruke korte shorts og kjoler. Syns nå jeg da 🙂

    10. Nå er jo alt lov, og det er jammen bra! Jeg hadde mange år da jeg bare gikk i lange skjørt…. nå er det litt av hvert… til og med shorts…… det siste mest på turer og hjemme…. og du er jo så fiiiin uansett, du! Klemmer <3

    11. Regeler for skjørt og kjoler lengder er satt av mennesker, men er bare hver enkelt person som vet hva enn liker ha på seg og føler seg vel i da…

      Jaja, nå synes jeg nesten alle damer kler miniskjørt og korte kjoler da når de føler seg vel i plaggene de bruker…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg