Islykter til glede og besvær..

I går la jeg ut et innlegg  med is-lyktene jeg hadde laget HER.. Selv om di lyste fint ble di ikke helt som jeg hadde planlagt. Jeg er litt sånn at om jeg har bestemt meg for å lage noe må det helst skje med en gang..

Og i manko av noe tungt å fylle i flaskene brukte jeg vann som frøs til is, og selv om det smelta noe med varmt vann…ble det en liten jobb med hakking for å få løs flaskene..

HER så jeg hvordan lage is-lykter selv om jeg har laget en gang før også..

Men det som ødela mest var at jeg hadde hørt det skulle bli en kuldeperiode , men selvsagt ble det mildvær noen timer akkurat nok til at flaskene fløyt opp og flytte litt på seg før det frøys igjen..

Så lykta som var planlagt å stå denne veien med åpning i toppen , måtte snus den andre veien for å kunne brukes… ellers slukket lyset etter noen sekunder..

Men det positive var jo at di i det heletatt kunne brukes..

 

Og siden jeg hadde noen blomster igjen ..kjøpte jeg meg noen steiner i butikken i dag..og en litt videre “bolle” til å ha til lys..for å se hvordan det blir med litt tynnere vegger..

Så håper jeg kulda holder seg noen dager…selv om jeg IKKE er så glad i kaldt vær..

#blogg #islykt

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg