Ikke med i “bloggrupper”..og ingen som liker meg lenger..

Jeg har fått tilbud om å være med i bloggrupper både på FB og andre steder..men enn så lenge har jeg takka nei ! Skal jo aldri si aldri..og det er hyggelig å bli invitert.. Men for det første er jeg ikke med i “noen”grupper..finnes jo for folk med ME også bl.a.. En av tinga jeg ikke liker så godt i grupper er at man under innlegg kan se hvem som har vært inne på innlegget (også uten at man har likt eller kommentert)..og noen ganger ønsker jeg bare å se innom uten å “vise”at jeg har vært der…

Så jeg søker opp di jeg følger..eller trykker på navn som har vært innom å kommentert hos meg..også er det jo mange jeg har som FB venn så da dukker innlegga opp der hos di som deler på profilen sin !

(Bilde fra Portåsen på torsdag, kommer nok noen bilder i eget innlegg )

At ingen liker meg lenger er bare litt “humoristisk” ment… Men kommentarfelt er jo ikke som di en gang var ..ikke hos meg og ikke hos andre.. På en måte er det jo greit , det er jo det å lage innlegg som er viktigst for meg i alle fall…men veldig hyggelig med di som tar seg tid til å legge igjen en tilbakemelding av og til er det jo også !

På “gamlebloggen” var det helt vanlig å ha så mange kommentarer som i innlegget HER f.eks.. #blogg #blogging

30 kommentarer
    1. Du popper da opp i FB feeden min, helt uten grupper 😀 Så greit for meg. Ikke alltid jeg kommenterer, og litt fordi jeg ikke husker å gå inn og se om du har svart. Av og til virker det litt “bortkastet” tid å kommentere, og du bruker tid på å svare, som jeg ikke husker å se. Skjønner du? (Men er jo koselig å få kommentarer, så litt dumt at det blir sånn.) (Jeg skal huske å sjekke om du svarer på dette 😀 😀 ) Derfor blir det ofte en “like” på fb fra meg. Likte veldig godt sånn som det var før, at man fikk varsel og kunne se om kommentaren din hadde fått svar. Litt mer styr her med e-post og sånt som jeg har. Kult bilde! Klem og god lørdag.

      1. Ikke sant 🙂 Sånn med meg også..og jeg leser så si alle innlegga dine..trykker liker eller kommenterer av og til, men langtifra alltid..men trykker ALDRI liker uten å ha lest 🙂 Takker så mye og klem til deg også <3

    2. Oi, så mange kommentarer har jeg aldri fått. 😀
      Men skjønner det så flott som du er også på bildene i innlegget du linker til.
      Nei, ting er ikke som før.
      Jeg synes det er greit å være på noen grupper for jeg legger ikke ut på min egen side. Og det er fordi jeg ikke opplyser så veldig at jeg blogger til alle jeg kjenner 😉

      1. Tror jeg hadde noen med enda flere også..men det var den gang..hehe.. Takker så mye <3 Jeg vet at noen følger meg på FB også..og jeg bruker liksom ikke FB til så mye annet enn blogginnlegg..Skjønner hva du mener, men nå tror jeg "alle" i Mjøndalen vet at jeg blogger, sto om det i avisa en gang også..hehe..

    3. Jeg finner også deg på facebook utenfor grupper 😉 Selv syns jeg det er helt greit å dele i grupper, og spesielt den ene, for der er også kun de jeg leser fast pluss et par ekstra jeg har oppdaget, så det er veldig kjekt 🙂

      Og nei, kommentarfeltet er ikke slik det en gang var, men det er visst slike visse plattformer vil ha det, så da får det bare være slik. Det er jo ganske logisk at det er store forandringer da man ikke lenger “orker” å lete opp “gamle” innlegg for å holde samtalene igang, når man ikke lenger får beskjed om at noen har svart. Det er noe jeg liker godt med den plattformen jeg nå er på, at man faktisk kan holde samtalen i gang fordi man får beskjed når noen har svart (de fra samme plattform så klart) 🙂 Nå er det plutselig hyggelig å legge igjen en kommentar igjen- jeg kommer med stor sannsynlighet ikke til å se om du svarer på denne, med mindre jeg selv husker at jeg la igjen en kommentar og finner tilbake til innlegget dit for å lete etter et svar 😛

      1. Det er bra..hehe.. 🙂 Kunne vært kjekt..men som jeg nevner vil jeg gjerne kunne lese innlegg uten at noen vet jeg har vært innom.. :)) Jeg sjekker innom der jeg har kommentert om det er noe jeg har spurt om..eller noe jeg veldig gjerne vil se svaret på :)) God helg videre til deg <3

    4. Man kan ikke være med overalt, det går fort overstyr. Og det har det jo nesten gjort etter at den nye plattformen kom. Men jeg har kutta ut Bloglovin, men er jo mer komplisert å kommentere, og i alle fall å følge opp kommentarer. Så det blir lett sånn følelse av enveiskommunikasjon. Men sånn har det nå blitt. Hender jeg slenger inn en kommentar på fjesboka også. Ikke følger jeg med noen statistikk heller, annet enn de gangene man ramler innom topplista. For hva det er verdt 🙂 Jeg er ganske sikker på at du kunne klatret ganske så mye der om du hadde villet og hatt ambisjoner om det 🙂 Ha en riktig god helg 😀

      1. Sant 🙂 ..veldig lenge siden jeg har sjekka Bloglovin også.. Syns du er veldig “flink”med tilbakemeldinger både her og der.. Og du er en av bloggerne jeg alltid er innom når jeg ser innlegg :)) Takker, kunne nok øka antall lesere en del om det var målet..men det betyr lite for meg.. Å se at noen er innom er jo veldig hyggelig da :)) God helg du også..syns jeg kjenner deg så godt at jeg tør slenge på et hjerte nå..hehe.. <3

    5. Jeg poster heller ikke i grupper, men vi i fra blokkblokka er koselig da, for der er det bare kjentfolk liksom 🙂 Jeg er også innom uten å sette spor for skriver ikke kommentarer hver gang 🙂 blir for travelt 🙂 leser bloggen din når den dukker opp 🙂

      1. Ja hadde nok vært med om det ikke var slik at folk kan se hvem som har vært innom innlegga..Selv om jeg ikke likte eller kommenterte sto det under “Sett av” og så kunne man se alle navna..det kunne jeg i alle fall se.. :)) Takk, veldig ofte innom hos deg også..

    6. Hei! Jeg tror jeg forstår godt hva du mener. Jeg tok facebookpause for en tid tilbake å deaktiverte fb så dette er ikke aktuelle problemstillinger for meg nå, men jeg har vært litt forsiktig med hva jeg har blirt med i av grupper og hva jeg har liket. Jeg har aldri vært medlem av noen “sykdomsgrupper”, og kun få sånne grupper innen hobby og jobb eller om noen lager en gruppe for “utdrikningslaget”man skal på eller noe sosialt. Jeg delte blogginnlegg på noen blogggrupper for noen år tilbake. Men lenbe siden nå:-) Den fbgruppa det hørest ut som de fleste er med i av de jeg følger nå fra blogg.no kan jeg jo nesten ikke være med i når det er 40+ og jeg ikke faller innunder det. Men jeg går stort sett inn på de jeg følger manuelt 🙂 Forstår at du merker at det er endring i kommentarfeltet. Mange av de som var veldig aktive på blogsoft er litt forduftet uten at jeg vet helt hvorfor. Jeg har aldri hatt så mange kommentarer som åtti pluss. Men kunne få opptil ett par og førti (inkl mine svar) før omleggingen. Man kan jo nesten være mer populær enn før ift sidevisninger og lesere, bare at engasjementet i kommentarfeltet er mindre. Og tror du er en av bloggerne på plattformen med aller mest kommentarer, så populær er du nok, hehe 🙂 Du er uansett populær blogg på min liste. Kanskje engasjementet tar seg opp.

      1. Fint ! Grupper kan jo være både positivt og negativt..og greit å velge selv om det passer for en å være med eller ikke 🙂 Jeg deler jo på egen FB side for vet noen “bekjente”og familie følger meg der.. 🙂 Ikke sant, var annerledes på “gamlebloggen”..kunne nesten bli litt mange kommentarer på enkelte innlegg..men gøy var det jo.. :)) Ja tror jeg har en del flere lesere her på det “nye” enn jeg hadde før.. 🙂 Takk , ja jeg skal ikke klage..hehe.. Du er blant mine favoritter også <3<3

    7. Hei på deg…jeg har vært veldig sløv med å kommentere i ferien….Klarer ikke rekke over alle…Da faller det seg slik at jeg ser på gruppa først….( jeg skummer bare gjennom fb siden min) OG går da mest innom de som er der….Så er ikke for at jeg ikke liker din blogg…den er jeg veldig glad i.. <3 men blir fort glemt i stresset….Er jo ikke noe gøy å kommentere lengre…for glemmer å gå tilbake å se…..Men skal prøve å ta meg sammen og "huske" deg….Jeg kan ikke skjønne hva det du mener med at noen ser at du har vært innom eller ikke på gruppene..Eller..jeg ser ikke problemet med det…..men dette må du styre helt selv….Er som sagt lukket gruppe…og bare oss som holdt sammen på gamleblokka…Skulle så ønske du kunne lagt deg til i gruppa vår….Nå er det hverdag her igjen noen uker..så da skal jeg kanskje få tid til å titte innom flere…Fortsatt god sommer! Klem

      1. Det skjønner jeg godt..litt humoristisk ment det her..men helt klart var det annerledes i “gamleblokka”..mye enklere :)) Det med bloggrupper..jeg kunne bare trykke under et innlegg noen hadde lagt ut på siden..der det sto SETT AV og der så jeg både mitt og andres navn.. Problemet mitt er at jeg har et “problem” at jeg er “redd” for å såre noen om jeg har oversett deres innlegg og vært innom andres.. dumt men sånn er jeg..(og det er nettopp det at det bare er “kjente” som er “problemet” hadde det vært ukjente hadde jeg ikke tenkt så mye på at jeg måtte huske alle… Blitt litt tøffere etter jeg begynte å blogge da..hehe.. så det går fremover :)) Klem og fin sommer ..følger stort sett med hos deg og resten av “gjengen” uansett <3

      1. Du er flink med kommentarer.. Ikke viktig med mange kommentarer (litt humoristisk)..men hyggelig å få og å legge igjen et”spor”etter seg av og til :)) Man kan ikke kommentere alt… sånn er det bare..

    8. Jeg har kuttet flere og flere grupper, men har på et par. Og Vi i fra blogg-blokka er du vel med i, er du ikke? 🙂 tenkte du var det. Lett å finne alle samlet på et fat når jeg vil lese de “kjente” 🙂 Er så lei å lete rundt overalt etter alle jeg vil besøke 😀 Håper det er bra med deg <3 klem

      1. Var med i et par i starten jeg blogga..men kutta fort ut 🙂 Meldte meg først inn selv om jeg ikke er så “glad i” “grupper for savner jo bloggeblokka..men så at denne også var slik at alle ser hvem som er innom innlegg uten at man har lagt igjen kommentar og “likes”og da føler jeg meg ikke fri til å se innom når jeg ikke vil være aktiv.. 🙂 Jeg finner di fleste på forsiden, på fb eller via kommentarer jeg før..og noen søker jeg opp :)) Bedre i dag enn i uka som var…Klem <3<3

    9. Jeg synes det er hyggelig å se at folk har vært innom jeg, uten at de nødvendigvis gjør så stort nummer ut av det. Har de lest og det er det, så er det greit det. Bare koselig. Jeg synes det er så lettvint at alle er på blogg-blokk-siden, for da finner jeg de der. Håper ikke jeg glemmer deg i vrimmelen av steder å lete 😀 Klemmer <3

    10. Ja koselig å se folk har vært innom.. jeg tenker mest på di som ser at folk IKKE har vært innom..hehe..og at «alle»har vært innom andre.. bare ikke dem..😊 Vet det ikke er sååå farlig..men jeg har nok hele livet vært «redd» for at andre blir lei seg..selv om di kanskje ikke blir det heller.. Klem 😘

    11. Skjønner deg godt, er ikke så glad å bruke grupper jeg heller. Jeg bruker mest min side Solliv. Der kan folk lese eller ikke lese. Tommel opp eller kommentere…Gjøre akkurat som det passer dem. Blir litt stress med den nye blokka så er ikke så ofte innom dere heller jeg. Min motto er. Kommenterer hos de som er hos meg. De andre blåser jeg i…Blar opp og ned på blogg.no – sånn gjør jeg 🙂

      1. Så bra ! Kan være både fordeler og ulemper med grupper.. Hadde det ikke vært slik at noen kunne se om noen hadde vært innom (jeg er “redd”for å overse noen uten å mene det) hadde jeg nok vært medlem i “bloggblokka”..men ikke delt eller vært aktiv der selv.. 🙂 Veldig greit det..jeg varierer litt, noen dager kommenterer jeg mye , noen ganger bare hos di som ofte er innom å legger igjen en kommentar hos meg..og noen ganger bare fordi jeg føler for det… jeg finner også folk på forsiden, eller på Fb ..eller søker opp noen jeg liker å følge <3

    12. Hmmm…. jeg er nok en av dem som forsvant…. men her er jeg igjen! Jeg blei med i fb-gruppa vi-ifra-bloggblokka…. det er veldig kjekt…. har økt lesertallet også! Klem <3

      1. Hehe..er jo mindre kommentarer rundt over alt.. så det er bare sånn det er etter nye blogg.no :)) Får nok noen ekstra lesere i slike grupper.. Jeg leser bloggen din uansett jeg da :)) Klem <3

    13. Du får nå jammen mange kommentarer da 😉 Det er alltid det når jeg kommer innom og leser 🙂
      Jeg er med i mange Facebookgrupper. Men det er også en del grupper jeg har meldt meg ut av igjen da jeg føler de ikke var riktige for meg. De fleste gruppene er jeg ikke aktiv i. Helsegruppene er mest for å lese og holde meg oppdatert. Bloggruppene kan faktisk være litt stress. Men jeg har testet litt, og funnet at jeg får mye mer besøk på bloggen når jeg legger ut innlegg i gruppene, enn når jeg ikke gjør det. Så for meg har det vært en positiv ting, selv om det på en måte føles litt stressete også.
      Jeg har faktisk (i frytkelig slitne stunder) vurdert å slutte å blogge. Men jeg har ikke bestemt meg enda. Så foreløpig har jeg noen pauser iblant. Det går jo greit det også 🙂
      Lese blogg gjør jeg mye. Mer enn jeg kommenterer. Skal jeg kommentere i alt jeg leser, så blir det en fulltidsjobb. Så noen ganger leser og kommenterer jeg, istedet for å blogge selv. Mens andre ganger leser jeg bare, og blogger litt selv. De fleste gangene leser jeg mye, og kommenterer noe, selv om jeg klør etter å kommentere mye 😀 Sånn er det her i gården.
      Jeg skjønner deg godt jeg. Du må gjøre det som DU føler for ♥ God klem til deg ♥

      1. Ja da ..men før var det jo «enormt»..hehe..😊 Ikke noe negativt med grupper om en har lyst til det…men liker ikke der en kan se hvem som har vært inne på innlegg..uten at man har lagt igjen kommentar eller likes.. Får nok litt flere lesere av å dele flere steder..men ikke viktig med lesertall for meg..bare at noen er innom å leser da, det er jo motiverende🌸 Håper ikke du slutter liker jo deg og innlegga dine.. Jeg gjør det mest for å ha litt å holde på med..liker å kunne være litt kreativ.. Man kan ikke kommentere så mye som før slik det har blitt nå..sånn er det nok for di fleste 🌿 Stor klem og fin kommende uke til deg og dine 😘

    14. Litt sein kommentar på dette innlegget, men dette var egentlig spot on, så her måtte jeg bare legge igjen en kommentar! xD Er med i en del forskjellige grupper som går på fritidsinteresser, kjøp/salg osv. men disse blogggruppene bruker jeg ikke det hele tatt. Er som deg, ikke noe glad i at folk ser hvem som har sett og ikke. Klikker meg inn på de bloggene jeg vil lese og ferdig med det. Bruker Bloglovin da, men der kommer ingen av blogg.no-bloggene opp. Jeg orker ikke at folk skal tenke “å jasså, nå har hun lest igjen og ikke kommentert”. Selv om det sikkert ikke er noen som tenker sånn. Hehe. Jeg kommenterer kanskje 90% av innleggene jeg leser, litt pga. latskap, men også fordi jeg ikke liker dette nye kommentarsystemet. Husker jo nesten aldri å sjekke svarene 🙁
      Uansett, morsomt innlegg! Og du får jo fortsatt ganske bra med kommentarer da 🙂 Men så er du flink til å legge igjen kommentarer og svare og 🙂 Har mye å si det!

      1. Aldri for sent med en god kommentar..hehe.. Greit å kunne være anonym leser de gangene man ønsker det..og heller vise at man har vært innom med en kommentar eller likes når en føler for det 😊 Jeg kommenterer heller ikke på langt nær så mye som før..men hyggelig å få og gi kommentarer til di man følger litt fast innimellom 🌸 Jeg får fortsatt mange jeg..så overskrifta var bare litt for gøy..men stemmer at det ikke er så mange som før da..Takk for fin tilbakemelding 💕

    15. Jeg er medlem i bloggruppa på facebook, men har ikke postet noe der sjøl. Jeg tenkte vel litt som deg om det med at det synes hvem som har sett innlegget. Det “synes” sjøl om man ikke har klikket på det og lest det. Men…slikt kan vi jo ikke bry oss om. Jeg leter også opp bloggere utenom gruppa. Jeg vet jo hvilke blogger jeg gjerne vil ta en titt hos! Jeg har noen få som jeg ofte er innom, og noen som jeg stikker innom en gang i blant. Kommentere gjør jeg ikke så ofte lenger. Kos å få kommentarer, men det tar mye tid hvis man skal svare på alle.

      1. Meldte meg først inn jeg også..er jo venn med folka i bloggblokka.. Men oppdaga at det kom frem at jeg hadde vært inne på innlegg selv om jeg hadde gått inn vi forsiden på blogg.no f.eks.. 😊 Jeg liker å kunne være anonym når jeg ønsker det..selv om det som du sier ikke «gjør noe».. Jeg også er innom di jeg ønsker uansett.. For mye kommentering blir slitsomt begge veier..litt er hyggelig 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg