Idyll i Mjøndær`n på en tirsdag

Idyll er kanskje å ta hardt i..hehe.. men jeg har jo vokst opp her så da blir man jo glad i stedet . Ja det ER fint her altså, med skogen like ved og elva rett bak bygget her jeg bor.

Og med sånne ettermiddagsfarger som det var i dag blir det idyllisk og fint syns jeg !

Skriver kort under bildene..

Her kan man gå oppover mot Steinberg og Hokksund. Og på andre siden av elva ligger Krokstadelva (som jeg har nevnt før ,stedet der mannen vokste opp)..

 

Gamlebrua og trappa jeg gikk ned for å ta bildene til høyre i bildet. Langt bak der ligger den nye brua og så ser vi i retning Drammen..

 

Svanene som pleier holde til på andre siden av elva, tok seg en tur over til Mjøndalen på ettermiddagen….

 

Selv bensinstasjonen hadde flott bakgrunn…

 

Ikke så idyllisk når stor bil møter motgående biler på den smale brua…

 

 

På stasjonen som ligger rett ved der jeg bor  , med ankommende tog i sikte..

 

Gammelt bygg på stasjonsområde..

 

#Mjøndalen #blogg

 

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg