Hvorfor ikke ta noen i å gjøre noe bra..

Nå er ikke jeg den som har så fryktelig sterke meninger om ting, litt mer sånn at jeg kan se ting fra to sider.. Men at det er flott at noen tar til motmæle med det skjønnhetsidealet som er nå…det er absolutt viktig.

Da jeg var på biblioteket her om dagen kom jeg over denne artikkelen om Mads Hansen som jo har som “oppgave” å ta denne kampen..

Jeg liker Mads Hansen “typen” jeg.. men har sett noen av innlegga hans på Instagram.. Der et eksempel er at han gjør et nummer av at en ung blogger som kommer med fine/normale tips til hvordan få leppene til å virke større (bloggeren har selv silikon i leppene , og har vært åpen om det).. Og andre voksne folk applauderer denne latterliggjøringen..

Håper han og andre som tar til motmæle mot det kunstige skjønnhetsidealet fortsetter med det..

Men jeg har lært (mye i jobben min med barn )..at om man gir det som er positivt mest fokus blir det mer av det..og motsatt..

Så hvorfor ikke framsnakke disse bloggerne når di skriver noe som er bra..

Kanskje man lettere snur “dårlige” trender ved å ..TA NOEN I Å GJØRE NOE BRA..

#meninger #blogg

6 kommentarer
    1. Veldig enig med deg… For sjøl om det er trist at det er så stor utseendefiksering, så gjør også disse jentene NOE bra. De har lagt hodet på hoggestabben ved å synes i terrenget på godt og vondt. De har oppnådd NOE, sjøl om ikke alt er til etterfølgelse. Det er jo frivillig å følge trenden, er det ikke? Av og til får jeg følelsen av at de som kritiserer toppbloggerne som verst OGSÅ er ute etter pr rundt sin egen person. Det vil si at all denne kritikken og latterliggjøringen også handler om å bli sett sjøl.

      1. Takk.. ja måten voksne folk kan “henge ut” slike ting på handler nok mye om at di blir populære selv.. Viktig å gi motstand til overdrevent fokus på utseende..men det er måten det gjøres på jeg ikke liker så godt..

    2. Jeg tror vi er enige! Mads Hansen har mange gode poeng, og jeg reagerer jo på noe av det samme som han drar frem ofte. Men jeg er ikke sikker på om det er riktig måte å få kritikken/motmælen frem på.

      Jeg er så enig i at “bloggere” ofte får lite oppmerksomhet i media på det de gjør bra. Jeg leser jo noen iblant noen av toppbloggene og ser jo at de gjør veldig mye fint og er gode forbilder også.

    3. Så enig..og sånn er det med hundedressur også…Legg vekt på det positive, og overs gjerne det negative..Ikke gi det næring….:-) Flott innlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg