Hvorfor er blogging så dumt da… ?

Nå vet jeg jo at ikke alle synes det…Men jeg har hørt mange voksne folk ha en nedlatene tone når di omtaler “sånne som blogger”..eller “hu der teite bloggern” Og ja det er mye rart på blogg (jeg leser neste ingen innlegg fra di på “bloggtoppen”selv..men vet jo hva det “går i”..)

Men så utrolig mange koselige blogger også..og mye fin inspirasjon !

Det jeg skal frem til sånn kort fortalt..er vel at det er med folk som blogger, som det er med folk som driver med andre ting.. folk som gjør bra ting.. og folk som gjør mindre bra ting !

Selvsagt er det enkelte bloggere som har stor påvirkningskraft på barn og unge som skriver og legger ut mye som ikke er bra.. Men da tenker jeg at det beste voksne folk kan gjøre er å slutte å omtale dem negativt og slutte å gå inn på di bloggene å legge igjen hatkommentarer.. for det er vel slik at negativ respons gir ekstra mange lesere..

Nå er nok jeg veldig diplomatisk og lite fordømmende av meg…jeg tenker jo at folk som er med på Skal vi danse f.eks og er “kjendis” etter å ha vært med i realityprogram..kan være minst like ok som andre folk også jeg..

Og blogging er jo så kreativt og gøy..i allefall for oss som ikke skal tjene penger på blogging ! Jeg har mange FB venner som støtter og viser at di liker bloggen min.. (eller at di er så greie at di later som ..hehe..)..men også venner,bekjente og gamle klassekamerater..som jeg tror aldri kunne vise at di har titta innom en blogg…

Ser på meg selv som alt annet enn dum og tåpelig..mer sånn “vanlig”intelligent (riktignok ganske så dårlig i rettskriving da..hehe..)..en god dose sunn fornuft har jeg også..

#blogg #blogging

18 kommentarer
    1. Flott innlegg. Folk er litt sære. Jeg vet at folk leser bloggen min av kolleger og kjente. Men de vil aldri si noe. Men de røper seg, hehe. Kanskje er det flaut. Men jeg tror folk som ikke blogger – ikke skjønner vårt “lille” system her inne.
      Enig med deg. Hvis jeg ikke har vært innom blogg på en dag så er det noe som mangler. Liker å lese og se bilder 🙂 klem.

      1. Takker :)) Ikke sant..man kan skjønne på enkelte at di har lest.. Men er nok en del som ikke har skjønt det med blogging ja..Vi er nok litt mer “moderne” vi bloggere..hehe..og så klar det at man blogger selv gjør jo at man ser innom andre blogger også :)) Klem <3

    2. Flott sagt!
      Selv ser jeg vel ikke engang på de unge bloggerne som konkurrenter i det hele tatt, da deres publikum består av ungdom under 25, og mitt/vårt av de på 30+.

      1. Takker så mye 🙂 Ja noe for hver målgruppe innen blogging også.. jeg finner heller ikke noe som “passer meg” så mye hos di yngste.. Mange hyggelige voksenblogger i alle fall 🙂

    3. Det er mange slags bloggere ja, og det er jo slik det er i livet. Mange slags mennesker med forskjellige tanker og meninger.
      Har ikke behov for å være fordømmende eller mene for mye om andre. Har nok med alt jeg mener om meg selv 🙄😁
      Og bloggen din er jeg innom fordi jeg liker den og jeg liker deg 😀 Sånn er det med den saken 😉❤

      1. Sånn er det 🙂 Tenker som deg..ikke mene for mye..og man vet så lite om folk..det heter vel noe slikt.. Folk er mer enn det du ser.. :)) Tusen takk liker godt deg og din blogg også.. <3<3

    4. Jeg er enig med deg, Annebe, men tenker også at blogg er litt utdatert og erstattet av Instagram, som er mye enklere og raskere for den som ikke gidder lese tekst, men bare vil se bilder. For 8-9 år siden var det mange flere bloggere på banen enn nå, er min oppfatning.
      Nå er det helg igjen. God helg!

    5. Blogg er tydeligvis litt flaut eller tabubelagt. Det er noe fjortisene fortsatt holder på med liksom. Selv om det slett ikke er sånn lenger. Det er nok noe folk bare tror i sin underbevissthet eller sin uvitenhet.
      Jeg har fått tilbakemeldinger på flere lesere til bloggen min når de har hatt seg noen glass med helgedrikke. Plutselig kommer det for en dag, både fra menn og kvinner. Spesielt overrasket ble jeg av et par av mannfolka 😉 Og jeg ser det jo når jeg har “pauser” også. Mange som er innom på besøk, selv om det ikke er mange nok til å havne på lista.
      Uansett hvem som leser, så er det hyggelig, selv om de leser i skjul. Og jeg har ikke oppfattet noen nedlatende tone på årevis, så kanskje mange begynner å bli vant til blogger nå 🙂
      God klem til fine deg ♥

      1. Ja i alefall for en del folk som er godt voksne.. Ingen krittikk av min blogg..foreløpig.. Men sånn nedlatende tone når enkelte sankker om særlig disse “kjendisbloggerne”.. 🙂 Ikke sant..man skjønner at folk får med seg litt selv om di er anonyme :)) Klem og fin dag videre til deg også <3

    6. Folk har noe å si uansett hva man gjør. Om de har formening om oss, opp til dem:)
      Ingen som tvinger dem å lese ett innlegg.
      Jeg har ikke mange lesere, men skrive likevel:)

    7. Mye positivt med blogging, og det passer godt for mange. For å si noe negativt, så er det en “tidstyv”. Jeg sluttet nettopp pga. det, og fordi det ble omlagt til wordpress. Jeg likte ikke det skiftet. Forstod ingen ting. I dag er jeg glad jeg sluttet, så får jeg mye bedre tid til mine kreative syssler. Men veldig kjekt å følge med din blogg da!

      1. Ja du har jo satsa på kunsten du.. For meg er det viktig å ha noe å fylle tida med etter jeg ble syk..og må gjøre noe jeg kan holde på med her hjemme 🙂 Skjønner god at det blir for mye om man har andre hobbyer og kanskje er sosial også.. Tuuuuusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg