Hva er vitsen med å dele på sosiale medier..

Om man ikke tjener penger på det , er det vel i grunnen ingen mening med det.. annet enn at det er hyggelig å ha en hobby..Og for meg etter jeg ble syk er det en fin måte å være kreativ på. Elsker å ta bilder og da gir det litt mer mening når man har steder å dele dem..

Jeg liker jo å være litt “modell”på bilder selv også..ikke for å vise hvor “fin”jeg er..men jeg er interessert i motefotografier..og kjøper ofte moteblader bare for å se hvordan bildene er..ikke hva slags klær, men fargene, proporsjonene i bildet ..og hvordan modellen står eller sitter, er for meg en form for kunst..

Når jeg blogger prøver jeg å være litt personlig uten at det blir alt for privat og utleverende..

På Instagram er jeg mest “opptatt” av helheten på kontoen min..at bildene skal være varierte..når det blir for mye av en farge prøver jeg å balansere det med andre farger f.eks..for mye natur..da må jeg ha et antrekk..for mange blomster ..da må jeg ha litt mat..osv..

Vanskelig å skjønne for folk som er friske og har nok å drive med i det virkelige livet…men jeg kan love det gir mening når man ikke kan delta aktivt og sosialt lenger slik man gjorde som frisk.

Ikke ment som et klageinnlegg..for jeg kan fortsatt ha mange fine øyeblikk og opplevelser jeg..bare ikke så “voldsomme”som før..

Bildet er fra turen til Hankø tidligere i uka.. https://annebe.blogg.no/romantisk-kveldstur-og-middag.html

#blogg #blogging

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Helt flotte innlegg og øyeblikk fra deg. Jeg syns slett ikke det er vanskelig å se at du har fokus på “hele bildet”, ikke bare deg selv. Selv om jeg slett ikke har mye peiling. Fortsett og del dine innlegg som du gjør, det er det mange som setter stor pris på 🙂

    2. Du har veldig varierte innlegg du, her på bloggen 🙂 Med alt mulig.Du legger ut fine bilder, og er blitt flinkere og flinkere med foto 🙂 Jeg ser ikke så mye på Instagram, legger sjelden ut noe selv også. Jeg synes også det er en fin hobby, kanskje aller mest pga alle fine folka jeg møter 🙂 Stor god klem <3

      1. Takk og det samme til deg 🙂 Ja bildene har blitt bedre når jeg ser bakover..:) Liker Instagram når jeg ikke orker å skrive noe særlig.. Ja folka er et ekstra pluss.. Klem <3

    3. Skjønner veldig godt hva du mener, jeg!
      Godt å ha en hobby når dagene ellers ikke byr på så mye spennende.
      Jeg liker også foto og skriving, – tjener ikke ei krone her på bloggen, men det er jo heller ikke det som er motivasjonen;)
      Viktig å gjøre det man selv har glede av, – og nå får jeg titte litt mer på kontoen din👍😊

      1. Takk så hyggelig 🙂 Hadde nok ikke begynt å blogge før da jeg var aktiv fra morgen til kveld.. Jeg ønsker heller ikke å tjene noe på bloggen..da hadde det føltes forpliktende å lage innlegg.. Tar en tur innom å kikker hos deg også.. 🙂

    4. Kjenner godt igjen motivasjonen. Det er noe helt eget med å ha noe man ikke trenger å bruke hele seg på for å oppnå glede. På internett er bloggen en stor del av min tilværelse, der kan jeg dele en av mine andre hobbyer, bilder. Og det er også det jeg elsker med Instagram. Facebook er også litt sånn. Og når man ikke har energi/helse til så mye annet, så er det jo fint å ha dette. Selv om enkelte hevder at jeg tilbringer for mye tid på sosiale medier. Men det er jo dette jeg har energi til. Det er langt mer krevende å møtes ansikt til ansikt. Da er dette mye mer bekvemt for oss som ikke har samme energien som folk flest.
      Jeg er veldig glad vi lever i denne tiden, for jeg ville nok følt meg bra ensom med ME og uten internett.
      Alltid fine bilder fra din kant. Og er det noe du kan, så er det å være modell ♥
      Klemmer ♥

      1. Takk for fin kommentar 🙂 Ja blogge kan man gjøre i sitt eget tempo..legge det vekk litt og fortsette når man orker.. 🙂 Hadde nok ikke blogga om jeg var frisk da var det jo full rulle fra tidlig til sent.. 🙂 Fint å kunne “være med på livet”på denne måten når en ikke orker å være så mye sosial..litt prøver jeg men blir bare en brøkdel av da jeg var frisk 🙂 Tuuuuusen takk <3 Klem

    5. Jeg blogger for å kunne dele bildene jeg tar. Jeg koser meg med bilder og særlig vinterkveldene er kjekke å se tilbake på hvilke bilder en har tatt. Mye av grunnen til at jeg startet å blogge er nemlig å dele bildene mine, så andre også skal få litt glede av dem. Jeg liker å skrive også, så da er blogg en helt genial vei å få til begge deler. Jeg følger endel hverdagsblogger for å få litt tips til hva jeg kan skrive om, samt at det er jo hyggelig å bli litt kjent med den som har bloggen også. Man blir jo “venner” på en måte når man er inne hver gang det blir postet noe nytt hos de en følger med på. Jeg er mer aktiv når det er dårlig vær ser jeg, når det er fint å finne på andre ting gjør jeg det. Men da er fotoapparatet med og jeg har mange bilder jeg kan bruke når været ikke frister til aktivitet.

      1. Blogg er fint som fotoalbum og minnebok 🙂 Når man liker å ta bilder er det fint å kunne dele dem også ja.. Og hyggelig å kikke innom hos andre som blogger når man er aktiv selv 🙂 Takk for hyggelig og fin kommentar 🙂

    6. Det er koselig å blogge for vi går litt kontakt med andre selv om vi “bare ” går hjemme.
      Og din blogg er innholdsrik både i bilder og ord.
      En koselig blogg å stikke innom, og jeg har aldri følt at du klager eller skryter av deg selv.
      Du viser deg selv på en veldig lite ego måte, og gir i grunn en annen lyst til å være modell også 😁 Du er flott både sol modell, og til hverdags du. 😘
      Fortsett slik du gjør Anne! Klem 🙂❤

      1. Ikke sant..fin måte å “se folk”på..hehe.. Takk det var koselig å høre..:) Så bra ..alle kan jo være modeller på egen blogg i alle fall.. Klem til fine deg <3

    7. Flotte deg og flotte innlegg! Du er kreativ og dyktig! Du byr på deg selv og er litt personlig. Det liker jeg. Liker å se menneske bak bloggen! Klem.

      1. Takker 🙂 Så hyggelig..ja koselig å se folka bak bloggen også..men man må jo føle seg komfortabel med det..så folk gjør som det passer for dem.. Liker jo bloggen din godt også..Klem <3

    8. Bloggen din er fin ,den er inspirerande, fine bilder som jeg personlig lärer masse av, du skriver om ditt liv og vardagssyssler ,jeg skriver blogg om våre reiser ♡

    9. Sosiale media er i følge tidens politisk korrekte kutyme at det skal akkes over som roten til alt ondt, samtidig som en alikevel benytter seg av de. Selv hadde jeg imidlertid aldri giddet bruke tid på noe jeg mislikte, så jeg skjønner ikke greia!
      Ei heller evner jeg å forstå ,meg på den greia med at bildene skal matche i feeden, i den betydning at samytlige bilder er pålagt et svært dusende, pastellfarget filter.. Jeg mener.. Det skal jo være meg på disse bildene, og ikke en rosa alv (haha)

    10. Jeg synest også foto og mote kan være kunst og vakkert. Det viktigste er at det gir mening for deg, og de med ett aktivt liv klarer nok ikke sette seg inn i en litt annerledes hverdag. Men så har du jo også kvalitet på mye du legger ut, og du tar deg godt ut på SoMe 😉 Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg