Håpet er lysegrønt !

Lurer egentlig på hvor det med at det er lysegrønt kommer fra.. Noen som vet ? Ville bare skrive noen ord om det der med å ha håp..

Som det sies tar man håpet fra folk tar man alt.. Og i tider som dette (Korona) må vi jo håpe at ting snart normaliserer seg igjen… Da jeg fikk diagnosen ME fikk jeg vite at når man får det i voksen alder er ikke sjangsen så stor for å bli helt frisk igjen.. ( men det er ikke umulig så det er bare å forsette å håpe )

Både mamma og pappa døde av kreft.. Pappa fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre at det var uhelbredelig.. Jeg syns slike beskjeder er litt unødvendige..Man bør få vite sannheten..men jeg syns samtidig at legen kan si at det skjer jo stadig noe nytt innen forskning så man skal ikke gi helt opp håpet… tenker at det motiverer mer for den som er syk..

Men er vel ikke noe som blir helt riktig i slike situasjoner..

Genseren min her er i allefall lysegrønn, så kan jeg håpe den holder meg varm i vinter !

#monki #håp

16 kommentarer
    1. Håpet er lysegrønt var noe Alexander Kjelland, kom med fant jeg ut når jeg googlet. Det er to ting man må ha, det er trua og håpet. Man må ikke bare håpe ting går bra, men ha trua på at alt ordner seg. Ha en flott kveld videre!

    2. Fin genser – stilig farge! Jeg har blitt mer og mer glad i grønt! Håpet er lysegrønt ja…. kanskje kommer det av at våren er lysegrønn og ny??? Klem <3

    3. Tenker masse på deg! Håper virkelig at du snart blir frisk <3 selv om det tar tid. En gang må det finnes en kur! Fin på bildet var du jo! <3

    4. Man skal aldri ta håpet fra noen, da er det bedre å holde munn. Synes jeg.
      Du er i alle fall optimistisk og det er godt. Uansett så virker det som du har et godt liv, selv med den diagnosen. Jeg synes for øvrig det er fint du minner oss på av og til, for når man leser begrensninger du har , så skjønner man bedre det du lider av.

      1. Enig <3 Har noen hyggelige øyeblikk.og velger å gjøre bilder litt mer "fargerike"enn virkeligheten som regel… Takker for fine ord <3

    5. Fint det du skrev om håp. Det var bra bra skrevet. Og det er stadig ny forskning og fremgang på å finne “kurer”, så vi håper på at det kommer noe revolosjonerende innen flere sykdommer de kommende åra. Jeg syntes du var kjempefin i dette antrekket!! 🙂 Håper du har det bra. <3

    6. Ja, det er et tema som vi ikke vet svaret på. Jeg er enig at vi må gi hverandre håp for uten håpet, dør vi.
      Ha en fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg