Ferdig til jul på under to timer..

Her er det ikke mye stress til jul . Satte fram julepynt forrige helg og pynta treet denne helga ! Det jeg/vi da hadde igjen var å kjøpe gaver og steike medisterkaker.

Handle inn litt mat gjør vi til helga  , og mannen tar seg av gulvvasken ..og da er det vel klart til jul da !

Har ikke mange å kjøpe gaver til lenger, så da jeg stakk bort på senteret rett over elva for oss i dag tidlig var alle gavene kjøpt i løpet av en drøy time .

I samme slengen kjøpte jeg medisterdeig og stekte medisterkaker da jeg kom hjem. Det kan jeg lage et eget innlegg med oppskrift på etterpå..

Så kan heller dagene frem til jul brukes til diktlesing og friluftsliv.. ( Ikke så sporty og kulturell som jeg høres ut til..hehe..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. Jula takler man bedre og bedre for hvert år. Man veit hvordan man vil ha det og hvis man er lur så skriver man opp enkelte ting. Litt pynt blir det men ikke altfor mye. Maten er en utfordring men siden jeg er alene så blir det ikke så mye. Skal jo bort julaften og 2 dag så det er en fin greie. Men litt kaker og litt frukt, og det gjør seg med en real skogstur 1 dag. Men jeg tar det på sparket og ser frem til at jula er over. Ha en fin kveld.

      1. Ja man får erfaringer med åra .. Og nå er det stort sett bare gutta som kommer innom, før var det besøk nesten hele tida og da måtte en jo varte opp.. det orker jeg ikke etter jeg ble syk .
        Litt ekstra mat er koselig, men for mye er ikke bra det heller.. Blir nok mye kos der du skal på besøk tenker jeg 🙂 Vanlige dager er di beste..men blir hyggelig med en liten julefeiring også da 🙂 Ha en fin kveld du også :))

      1. Hehe..greit å bli litt inspirert 🙂 Ja fint å slippe å stresse med ting..men her ligger jo “lista lavt etter jeg ble syk :)) Klem<3

    2. Det er deilig å ha alt under kontroll sånn at det ikke blir noe stress 😊 Jeg har igjen å hente opp juletreet, pynte det og dra over gulvene. Resten er i boks.

    3. Jeg skrøyt da noe så fælt av at jeg var ikke bare i rute, men foran ruta mi til jul… Vel, helt plutselig skar det seg bittelitt. Jeg hadde glemt at gemalen jobber netter denne uka (ny turnus) og jeg hadde “glemt” at gaver ikke byttes av seg sjøl. Jeg hadde ikke glemt å pynte og dille, men det skulle jeg gjøre nå. he he he, bare moro med litt “stress” for stress blir det ikke uansett, kommer i mål på en rolig måte, så kan kosen komme 🙂 Nyt morgendagen så godt du kan, i rute <3

      1. Som regel kommer det på litt småtteri ja.. :)) Litt å pusle med kan være hyggelig og litt ekstra skal det jo være til jul 🙂 Klem og fin førjulstid til deg <3

      1. Før sto jeg på fra morgen til kveld ..men har lært meg å “legge lista” veldig lavt di siste åra.. Men kos blir det 🙂 Klem til fine deg <3

    4. Så deilig…ja jeg tror jeg er så si ferdig jeg også..Bare matvare handel igjen..og en liten tur til Slemmestad for å kjøpe en ting, og avlevere noen pakker…Må pynte hus og tre, men det gjør jeg i snart..så jeg har noen dager å slappe av, før julaften…Kos deg med friluftsliv…

      1. Ja best å ikke lage så mye stress ut av jula 🙂 Noe mat må en jo kjøpe i “siste lita”.. Litt ordning og mye hygge er bra 🙂 Takk det samme… <3<3

    5. Det hørtes egentlig veldig deilig ut, enkelt og greit! 🙂 Jeg føler jeg henger langt bak, men akkurat nå er det eksamensjobbing som står i fokus. Det er riktig nok bare én julegave som mangler og det er jo det viktigste. Så får jeg bare gjøre det jeg rekker, jul blir det uansett <3

      1. Di siste åra har vi trappa ned veldig , men blir mer enn nok kos allikevel.. Ja du har jo litt å styre med du .. Blir nok mye kos og hygge i jula uansett tenker jeg ja <3<3

    6. Kjekt å holde.kontakten via FB. Jeg har nå søkt iverføring av bloggen, så får vi se.
      Ang julen så setter vi tæring etter næring, dvs vi lager så mye jul vi orker, og det blir nok jul av det også.
      Ha en fortsatt fin førjulstid.

      1. Enig i det 🙂 Håper virkelig at du fortsetter på blogg.no..kan ikke skjønne annet en at det går i orden ! Litt ekstra å kose seg med blir det nok.. Fin førjulstid til deg også :))

    7. Høres bra ut 🙂
      Jeg har litt mer å sysle med skjønner jeg 😉 Men sånn er det å enda ha ungene boende i hus 🙂

      Kos deg og nyt dagene….viktigst det ♥

      Klemmer ♥

      1. Vi tar det enkelt , men mangler ikke noe da..ingen som er såååå glad i kaker her heller :)) Blir annerledes da ja.. Fin juletid til deg og dine 🙂 Klem <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg