En tur forbi barndomshjemmet..

Som der som følger meg vet har jeg vokst opp i Mjøndalen og bor her fortsatt ! Barndomshjemmet ligger ca 2 km fra sentrum ..et sted som heter Bråta ! I dag gikk jeg meg ei runde forbi der.. Gikk opp Bråtaveien, som er gammel og humpete og ned Kjøyaveien som har asvalt..

Et helt supert sted å vokse opp. Har et innlegg om det HER også bl.a..og da var det snø..

Skriver litt under bildene,men ikke så mye detaljer.. di som kjenner stedet kjenner seg nok igjen..og for dere andre er det vel ikke så viktig..hehe..

Her har jeg kommet et stykke opp Bråtaveien..

 

På disse veiene sykla jeg mye opp og ned til sentrum og skole..som dere ser ganske mye humper nå som da..

 

Her har jeg kommet til gata jeg vokste opp i, og i det grå huset med alle bilene er barndomshjemmet mitt…da vi bodde der var den ene bilen vi hadde i garasjen og hagen besto av plen, blomster og trær.. Og den bua bak gjerdet der hadde pappa (siden han var den som stelte i hagen..gressklipper og trillebor O.l..) og noen ganger fikk vi lage hytte der inne og da vi ble litt større var det stas å ligge på taket der å sole seg..

Her har jeg passert huset vi bodde i og ser tilbake mot det , før jeg passerer en gård hvor det nå er sauer..jeg husker mest to store griser i en liten grisebinge der fra da jeg var barn.

Så er jeg nede på kjøya der vi også var ofte å lekte, bestevenninna mi bodde der..bare noen hundre meter fra oss..

Snart nede i sentrum igjen… #mjøndalen #barndom

10 kommentarer
    1. Så herlig flott 😀 Takk for omvisninga og turen i barndommens rike 😀 Jeg bor jo i mitt barndomsrike 😀 Den grusveien ligna enormt mye på den veien som går forbi huset her 😀 Flotte bilder, veldig artig å se og lese 🙂

    2. Koselige med slike turer ned memory lane ❤ jeg bor i min barndomsgate, vi kjøpte mitt barndomshjem så her er det minner både i gatene rundt omkring og i huset 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg