Deling av blogginnlegg på FB..

Jeg deler så si alle innlegga mine på FB, fordi jeg vet noen faste følger meg derfra (min private FB side, ikke i grupper for bloggere). Men håper di som syns det er “spam”bare overser det eller slutter å følge meg ..

Blir litt dobbel jobb om jeg skal dele bilder både på blogg og FB , så da er det enklere at di som ønsker bare går inn på blogginnlegget..noe jeg vet flere gjør, og det er hyggelig syns jeg..

Ser at mange deler innlegg i grupper for bloggere på FB, jeg forsøkte det et par uker da jeg starta å blogge. Men var så “slitsomt “å få opp alle andres innlegg i “feeden”…så det kutta jeg fort ut… (ikke di jeg er Fb venn med da, di er det kjekt når deler på Fb siden sin syns jeg ) ..

Bildet fra en kald vinterdag i 2019..

Av og til, 3-4 ganger i året kan jeg dele et innlegg som er helt relevant for stedet, på enten Vi som vokste opp i Mjøndalen eller Elsker Drammen..og da blir det jo en del ekstra lesere den dagen…

#blogg #fb

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Artig å høre hvordan du gjør det med Facebook. Jeg også bruker bloggersidene der en del.Daglig faktisk. Dessuten har jeg en egen side “pensjonistgunna” underlagt min egen, private Facebookprofil. Der legger jeg ut innlegg ca. 2-3 ganger i uka. Vil ikke “spamme” dem 😉 Hvis jeg har et puddelrelatert innlegg, om krøllebøllen Barney, legger jeg ut det på FB puddelsider noen ganger. Da blir det trøkk 😉 De elsker puddelstoff!

      1. Jeg deler på den «vanlige» siden min..Og ikke i bloggrupper 🙂 Sånne innlegg med konkrete ting kan være OK å dele med folk med felles interesse.. 🙂 Liker best å ha di trofaste leserne som kommer innom 🙂 Takk for fin tilbakemelding 🙂

    2. Ja…må jo markedsføre litt…deler i de gruppene jeg…Og noen ganger hos meg selv..Men føler ikke folk gidder å klikke på innlegget….så egentlig ikke vits…Du og Jan er flinke da 🙂
      Vakkert bilde forresten…

      1. Jeg syns det er fint at bloggvenner deler på Fb jeg.. Syns bloggegrupper ble for slitsomt med alle innlegga som dukka opp av folk jeg ikke hadde noen interesse av.. så da kutta jeg det ut.. Takk, ja liker det jeg også <3

    3. Ikke altid enkelt med det bloggingen og fb osv, osv. Men det er nå så mye greier man kan gjøre for å slippe å se innlegg, så det kan de jo bare gjøre de som ikke vil se. Hadde folk vist hvor mye tid det tar å lage et blogginnlegg tror jeg de hadde blitt overasket. Jeg som lager mat, er jo et prosjekt i seg selv 🙂 Men jeg elsker det, så da får jeg nå putle på. Ha en fin helg Anne 🙂

      1. Ja regner med at om det “plager”noen så finner di en måte å slippe å se innlegga på..hehe.. Ja blir dobbelt-arbeide om en skal lage både blogginnlegg og FB innlegg:) Takk det samme til deg <3

    4. Nå er det en sånn funksjon på fb at folk kan trykke at de ikke vil følge innlegg fra personer på vennelista. Da kan de velge å gå rett inn på vedkommendes vegg i stedet. Jeg skjønner ikke meningen med at man skal velge å ikke få opp innlegg fra folk på vennelista, da kan man like gjerne fjerne dem helt 😀
      Jeg er enig med hun over her som sier at hvis folk visste hvor lang tid det kan ta å lage innlegg ville de bli overraska – og kanskje bry seg litt mer..?
      Rundt 91 % av mine lesere har kommet via fb disse første 4 ukene på nouw, så det lønner seg å dele der.
      I bloggegrupper er det ikke slik at alle innlegg folk legger ut der dukker opp i feeden. Tror det bare er EN gruppe som gjør det, og det er den for 40+. Men det går an å trykke at man bare vil se innlegg fra de man er venn med.
      Så det er nok annerledes nå enn da du starta 😉

      1. Ok 🙂 .. litt enig i det…jeg syns jo det er hyggelig når folk deler litt jeg da.. 🙂 Jeg tenker at noen syns det er fint at jeg deler blogginnlegg..mens andre liksom er “i mot “det å blogge.. :)) Da har det nok forandra seg litt…men tror jeg velger å ikke melde meg i noen slike grupper…men får se det an litt 🙂 Takk for tilbakemeldingen..

    5. Jeg deler noen innlegg jeg. Men så opprettet jeg en side, hvor jeg også på sikt planlegger å se om jeg kan selge litt av mine hobbyting som jeg lager. Trenger virkelig å spe på økonomien litt. Og når jeg også har kjekke hobbyer, så er det jo kjekt å kunne dele, pluss at jeg kan jo ikke gjøre bruk av alt, selv om jeg elsker å lage 🙂
      Men enn så lenge så er det jo bloggen som er viktigst for meg, og da er siden fin å dele blogginnlegg på. Men likevel deler jeg ikke alt der heller 🙂
      Av og til deler jeg i en bloggruppe. Men det ser ut som det ikke er særlig respons der, så skjønner ikke at jeg egentlig gidder. Et par av mine faste og allerede venner, responderer, men det er alt 🙂
      Er nok best å holde seg til egen Facebookprofil ja 🙂 Synes det er kjekt når du og andre deler egne blogginnlegg. For av og til har jeg kanskje ikke fått det med meg gjennom andre kanaler, som forsiden og bloglovin 🙂

      Klem ♥

      1. Da er det kjekt med en slik egen side.. Om man lager mye kan man ikke ha alt selv nei.. 🙂 Tenker at folk i bloggegrupper er mest opptatt av sine egne innlegg og det er jo forståelig..men noen ekstra klikk blir det nok ! Min Fb side er jo mest til bloggen.. Lørdagsklem til deg <3

      1. Takk, ja liker det 🙂 Ja det får hver og en bestemme selv.. men gøy å skrive litt om blogg og bloggelivet :)) Takk det samme 🙂 Stor klem til deg også <3

    6. Så stilig bilde – og fint innlegg! Jeg bruker jo Facebook så lite til vanlig…. og jeg deler ingen innlegg der heller….. jeg er en liiiiten blogger, men det er helt ok….. klemmer <3

      1. Tusen takk..liker bildet jeg også 🙂 Er så enkelt å trykke del ..også vet jeg at en del FB venner følger bloggen min derfra.. Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten..hehe..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg