Dårlig form og hjertesjekk..

Ikke dårlig form som sår hals, forkjølelse og feber..Men som jeg har skrevet før også…https://annebe.blogg.no/saaa-vondt-i-hue-igjen.html ..har jeg slitt ekstra mye med vondt i hodet denne vinteren..

Nå er jo det en ting som kan komme av Me`n eller spenninger p.ga vond nakke… Men man kan jo ikke “legge”alt på det heller..så for noen uker siden nå tok jeg en sjekk hos fastlegen min (som er ny for meg etter at den forrige slutta) Han tok en del blodprøver da jeg har lett for å ha lavt jernninnhold i blodet..Men det var innafor..litt lavt, så jeg tar jern nå om dagen..

Jeg har en svak bilyd på hjertet som ble oppdaget for ca ni år siden..Da ble jeg sjekka hos en hjertespesialist..og det var visst en liten forkalkning på en hjerteklaff.. Siden det var så lenge siden det ble sjekka ble jeg henvist til en sjekk igjen.. Og i går var jeg å tok en ultralyd av hjertet..Ikke vondt men litt ekkelt syns jeg..

Forkalkningen var IKKE blitt vesentlig større..så da så igrunnen det greit ut også..

Nå håper jeg formen er stigende ellers får jeg sjekke ut litt flere ting over påske.. Heldigvis er noen dager litt bedre enn andre..og noen ting gjør jeg på tross av dårlig form..på søndag var mannen og jeg en liten tur med niste og kaffe i skogen på andre siden av elva her..det kommer litt bilder i neste innlegg tenker jeg..

Man blir heldigvis ikke dårligere av et smil..men ikke alltid like lett å smile når man har vondt..men hvem har sagt at alt man gjør må være lett..ikke jeg !

30 kommentarer
    1. Noen ganger er det bedre å bare gjøre ting som du sier, selv om vondt etc. Møtte venninne i dag som har vondt pga frozen shoulder. VELDIG vondt. Men hun sier, jeg blir ikke bedre om jeg BARE ligger heller, så da er det bedre å få litt luft og litt annet å tenke på innimellom. Håper du får bedre hode snart 🙂 Et lett vårhode 🙂 Klem <3

      1. Ja når man har plager over lang tid må man bare gjøre noe..på tross av.. 🙂 Dagen går litt fortere om man finner på litt..men noen dager går det bare ikke ann å komme seg ut av huset.. Satser på bedre dager nå..og masse sol og finvær .. Klem <3

      1. Ja når man er i langvarig dårlig form blir det sånn at en må gjøre litt uansett.. Men viktig å lytte til kroppen også ja.. Takk for omtanken..klem <3

    2. Usj da Anne, du har litt å stri med du også, noen ganger gör en ting bare for at en har lyst, men kroppen er flink til og si i fra også, önsker deg riktig god bedring, varme tanker å klemmer er på veg til deg nå 🤗❤️❤️

      1. Ja når man er syk over lang tid kan en ikke bare “bli liggende”som man gjør ved en influensa og slikt.. Man lærer seg å balansere form og gjøremål..men noen perioder er ekstra ille.. Takk for omtanken 🙂 Klem <3

    3. Bra du fikk sjekka deg. Høres ikke helt greit ut om dagen for deg men var jo litt lys der fremme da…Siden sjekken gikk greit…God bedring videre…<3

      1. Ja greit å utelukke noen ting i alle fall.. Er jo så mange plager som følger med ME ..men ikke vant til såååå mye vondt i hodet over lang tid.. Takk snille du <3

    4. Skjønner godt at du syntes det var litt ekkelt med undersøkelse av hjertet. Bra det ikke hadde blitt tydelig forverring. God bedring med hodevondtet!🥰

    5. Godt du får sjekket deg. Du kunne jo fått tatt MR av hodet også for ikke lurt å henge slike symptomer på feil« knagg»… god bedring hvertfall! Jeg mangler jern innimellom men det er nok fordi jeg ikke spiser kjøtt. Bruker den flytende floradix, og blir bedre igjen raskt for fy så slapp man blir…

      1. Ja noen ganger må en ta en sjekk.. Får se det ann litt men varer det mye lenger må jeg sjekke ut flere ting.. Tar sånn Floradix innimellom jeg også..men nå tar jeg noen jerntabletter også..

    6. Aldri kjekt å få bekskjed om hjerteproblemer, det vet gubben noe om. Men du skal vite at hjerteklaffproblemer fins det gode løsninger for. Stå på og lev som du pleier, og som du føler at du greier. Så vil jeg ønske deg god bedring, og en fortsatt fin uke.

      1. Nei man vil jo helst at alt skal være i orden..vet om dine utfordringer ! Nå blir det jo sjekka opp så regner med det går greit .. Takk for omtanken og fin uke videre til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg