Da vi oppsøkte snøen

Denne turen er fra søndag for to uker siden..bildet i innlegget her er fra den dagen.. 40-ars-bryllupsdag. Nå er det ikke slik at jeg pleier å oppsøke snøen lenger, men da gutta mine var barn og da jeg selv var barn var vi alltid glad for litt snø (når det var vintersesong ).. Jeg har jo vokst opp i en idretts/langrennsfamilie, skrev litt om det i ett av mine tidligste blogginnlegg , som du finner i linken her..ego4

Nå er det ca elve år siden jeg har prøvd skiene.. pga av formen min… og turen her var uten ski..

Snøen her fant vi i Kongsberg, så ikke mer enn 30 min å kjøre dit.. Mannen har sykla en del i området , og hadde så lyst til at jeg skulle bli med , for han syns det er så fint der..

 

Han vet jo at jeg ikke kan gå så langt (pga ME), men mente dette var innafor..og det var ikke lange turen opp til fin utsikt..Men ganske mye stigning opp..så litt i “tøffeste”laget for meg..jeg får vondt i hodet med en gang jeg “presser”meg litt mer enn vanlig..

Men det var jo superfint å sitte der oppe og se utover og kose seg med litt mat og kaffe…også tror jeg mannen syns det var hyggelig å få vist meg stedet..

Egentlig oppsøkte vi ikke snøen, vi var ikke klar over den før vi var der..men det gikk fint å gå med sko heldigvis !

Skriver kort under bildene..

Nede i bygda var det tåke.. #realturmat

 

#kongsberg

 

I høyden..

 

Nesten litt julestemning..

 

Pent med det hvite..(..var et lite dryss på verandaen her da vi sto opp i dag også..)

 

#vito

 

#utno #oakley #natur #snø #norge

 

 

 

13 kommentarer
    1. Så flott det var der! Skjønner godt at mannen din ville ha deg med, men skjønner også godt at det ble litt tungt med oppoverbakker. 🙂
      Fine bilder av naturen og dere to 😊

    2. Der var det jammen fint! På hvilken kant av Kongsberg er det? Jeg har jo vært endel i Kongsberg-området på tur – men ikke der, tror jeg! Lekre bilder fra vinterland! Klem <3

      1. Fint sted og flott utsøn ja 🙂 Parkerte i underkant av Knutehytta, men gikk en annen vei opp..men kommer nok dit fra Knutehytta også..så opp mot Knuten da vi satt der..(om du vet hvor det er)Tusen takk 🙂 Klem <3

        1. Da vet jeg ca hvor! Har gått opp på Knuten et par ganger! Et flott område med mange muligheter – skal ta meg en tur tilbake dit en gang! Klem <3

    3. Så flotte nysnøbilder! Kommet litt hvitt her også, og mer i morgen tror jeg…
      Var usedvanlig fint det bildet det sto Kongsberg under. Det burde du ha sendt inn et sted…

    4. Koselig bilder fra dere! Fin tur og selv om det ble litt langt for deg..Så håper jeg du har det ok i dag.
      Flotte bilder og snøen oppsøker jeg aldri….Takler det ikke, men er meldt snø her i kveld og i morgen tror jeg….Klemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg