Boller med vaniljefyll

Da det var igjen mye vaniljekrem etter å ha laget bløtkake HER, syns jeg det var ok å bruke det som var igjen til noe . Så i går ettermiddag satte jeg en bolledeig og fylte med vaniljekrem. Tok å trilla ut til boller etter at deigen hadde est , trykte det flatt , la på kremen og snurpa sammen i bunnen ..og forma dem som best jeg kunne etterpå..

Var litt redd kremen skulle piple ut så tok ikke på så mye, ei stor teskje ca..men gikk fint så kunne hatt på litt mer..

Nå ligger di fleste i fryseren,men smakte en i går og den var god.. Kjekt til badeturer…om det blir sommervær da..

 

#baking

 

Det egget er til pensling.. smøret smelter jeg og lunker på melka…

 

4 kommentarer
    1. Bollene ser flotte ut. Lenge siden jeg har bakt boller med vaniljefyll. 🙂

      (Og spammeren MariaNelson ønsker å bolle, ser jeg. Det var da fryktelig til spamming på den der i dag…med ulike navn.)

      1. Takker 🙂 Som regel blir det med rosiner..men forandring fryder.. 🙂 Hehe..sletta noe kommentarer fra den “personen”der nå….får håpe det ikke pågår i ukesvis… God helg og takk for kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg