Begynner å bli gammal

Blir jo 60 i desember,og da er man vel i kategorien “gammal”.. men det får man jo ikke gjort noe med.. så alderen i seg selv tenker jeg ikke noe særlig på.. Ikke rynkene heller.. et innlegg om det her i linken..jeg-elsker-rynkene-mine

Men jeg merker i det det daglige at alderen gjør sitt.. Sliter med å se skarpt (noe pga ME, men også pga av alderen).. og jeg er ikke flink til å ta vare på brillene mine, så briller med riper gjør ikke saken noe bedre… Vondt i knær når jeg går i trapper har også kommet di siste åra..

Og her om dagen løsna det en bit av ei “plombe”.. men enn så lenge har jeg mine egne tenner…så noe positivt er det jo..hehe..

Bildet er ca et år gammelt,.. og er tatt dagen etter jeg blei ny med KK-i ukas-kk.… siden den gang har jeg oppdaga et par grå hår også..men enn så lenge ikke noe å snakke om…men spørs om et år da..(slike ting bekymrer meg ikke altså )

#aldring #selvironi #humor #fakta #blogg

34 kommentarer
    1. Du holder deg veldig godt. Ikke en dag over 49 i alle fall ♥
      Jeg har selv mistet en plombe dette året, og jeg er bare 53. Og flere grå hår har jeg også fått, men de synes ikke så godt. Vi er kun så gamle som vi føler oss. Kroppen gir sine signaler, men det er det som er inni oss som betyr noe.
      Flotte du altså, ha en fortsatt fin søndagskveld ♥ Klem ♥

      1. Takk for det <3 Alderstegn som grått hår og rynker er helt "innafor"..men slitasje, dårligere syn osv er ganske slitsomt..men helt vanlig da.. 🙂 Tusen takk og klem til søte deg også <3

      1. Takk..er helt “vanlig”…men hyggelig å høre 🙂 Plagene er det verste med å bli eldre..men man venner seg til det også..hehe..

    2. “Enn så lenge har jeg mine egne tenner…” Haha. Du har nå et fint “glis”, så det meste er vel intakt når det kommer til tanngarden! 😉 Alderen bærer du jo også godt. Litt knirk må en vel regne med når en nærmer seg 60, men jeg synes stort sett det går utrolig bra. Jeg var jo skikkelig utmattet og hadde influensa-følelse i kroppen i flere år. Jeg føler meg yngre nå enn da jeg var 45, sånn energimessig, men det er klart at rynkene har blitt flere!

      1. Hehe..satser på at tenna holder noen år til..men vet man lettere mister plomber med åra..så kommer vel til å gjenta seg.. 🙂 Takk for det.. jada kan ikke funke som en ungdom hele livet..men veldig slitsomt med uskarpt syn..men skal se å få kjøpt nye briller igjen..fulle av riper di jeg har nå..og di er ikke så gamle akkurat, så må nok bevare dem litt bedre.. 🙂 Ja energi har ikke bare med alder å gjøre.. Rynker kan man leve godt med… <3

    3. Du ser jo fantastisk flott ut 😍 men forstår det med plagene du nevner, selv merker jeg både med syn og knær og hofter blant annet 😅😅😅

    4. Har du virkelig bare noen grå hårstrå, du verden…tror jeg fant mine først ikke lenge etter 30. Syns det var urettferdig, for foreldra mine var sene. Nå er jeg i gang med øyner, fikk vite at helse kan påvirke øyner…men du har sikkert sjekka. I morgen er det tannlege her…ha, ha, så alder… Men er tre år foran deg i løypa. En må bare godta, slik er livet. Og utenom alt du har fått av plager er utsiden av deg fantastisk (og det tror jeg jammen innsiden er også). <3.

      1. Så et par ved “tiningen”her om dagen..enn så lenge har min ekte farge bare blitt mørkere..men jeg liker å være lys (er liksom meg ).. så da blir det litt lyse striper..over den mørkere bunnfargen 🙂 Mange blir tidlig grå.. og nå er jo det “hott”også 🙂 Ja noen ekstra skavanger kommer man ikke utenom.. Tror også ME`n påvirker synet mitt ja.. Tuuuusen takk og klem til fine deg <3

    5. Hei på deg!
      Gjør man seg gammel, så blir/ser man gammel ut 🙂 Du ser ikke gammel ut, Annebe 🙂 Du er en flott 59 åring 😀

    6. Skulle man an gjette alderen hadde man gjettet maks 45 😊Du er flott, og jeg har sett deg”LIVE” 😂Like flott da❤️ Jeg merker som deg at det SKJER TING 😉

    7. Det er vel et fåtall av oss som eldes uten behov for noen reparasjoner og knirk her og der. Men man skal jo kjenne at man lever også. 🙂 Forøvrig synes jeg det ser ut som du holder deg kjempegodt!

      1. Ja er bare sånn det er det her..ingen er evig ung, men mye kan være fint for det 🙂 Takker så mye..:) Var innom hos deg og leste og så fine bilder ved sjøen.. God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg