Åsendammen i dag !

I dag kjørte jeg opp til Åsen-dammen og Åsen-hytta i Mjøndalen . Vi bodde jo i Åsen  før vi flytta ned i sentrum for et par år siden. Barnehagen jeg jobba i og skolen guttene mine gikk på som barn ligger like ved.

Og da jeg var barn , var det ofte skitrening her .. mange fine kvelder i lysløypa ! I helgene var det som regel trening fra MIF -hytta,  HER kan du se et innlegg om hvordan jeg var som “idrettsutøver”..hehe..

Men i dag altså bare rusla jeg litt i området ved tjernet og tok litt bilder. Begynner å bli litt høstfarger, men fortsatt mye grønt.

Skriver litt under bildene..

Noen bor rett ved dammen også..

Der nede ligger Åsen -hytta å speiler seg i vannet..

Nå er det en flott gård med mange hester der oppe, den var ikke der da jeg var barn..og på bildet nede til venstre ser du litt av golfbanen..

Noen som koser seg i det grønne..

Dette gamle huset ligger på sletta ved en bakke som vi hadde “skigange” økter opp.. før snøen kom, og vi kunne gå på ski i lysløpa.. #fineminner #mjøndalen

 

12 kommentarer

Siste innlegg