Artisjokk…fikk nesten sjokk !

Fryktelig dårlig ordspill..hehe… Men i dag ringte jeg eldstesønn å spurte om han ville spise pizza hos oss i kveld…det ville han ! (..kanskje yngste kommer også.. )

Eldste spiser jo bare vegetar, så han lurte på om jeg kunne ha litt Artisjokk på pizzaen. Jeg kikka etter det i butikken vi var i..men måtte innom en annen butikk før jeg fant det… (ikke før etterpå, tenkte jeg på at jeg kunne jo kjøpt ferdig tilberedt på glass)

Sto ikke pris i hylla, men jeg skulle jo ha uansett.. 70 kr kosta den her, ganske dyrt, men sjokk var å ta hardt i..hehe.

Leste at man skulle ta av ytterste blader og koke den ganske lenge..

 

Siden jeg ikke har så peiling på Artisjokk, skar jeg av det meste..stilk og det nederste grønne her også..

 

Nå har jeg kokt den, smaken var grei nok..men når jeg hadde skjært bort det jeg ikke turte bruke var det jammen ikke mye igjen..hehe…(bildet under her)

#artisjokk #matprat

14 kommentarer

Siste innlegg