Anne på landet !

Har jo hatt noen “Anne på landet “innlegg før også HER bl.a ! Mjøndalen (eller Mjøndærn som vi som har vokst opp her sier) er jo landelig og fint og samtidig veldig sentralt til Oslo. Så det er i grunnen ganske “perfekt”å bo her.. I alle fall når sola skinner…hehe..

Nå er ikke jeg den som liker å skrive så mye, bilder er mer min greie ..men du kan jo lese litt om Mjøndalen HER om du har lyst.

I dag kjørte jeg opp til Portåsen som bare er noen minutter med bil fra her vi bor. Man kan selvsagt gå opp også, eller parkere ved Rypejordet og gå ei runde derfra..men i dag kjørte jeg helt opp og rusla bare litt rundt på området der.

Skriver kort under bildene..

Portåsen har jo blitt et sted der det blir arrangert litt av hvert, konserter bl.a ..men jeg bruker stedet mest når det er stille og rolig der.. HER kan du lese mer om stedet og dikteren Herman Wildenvey som bodde der..

 

Flott sted syns jeg..

 

Også er det så “mangfoldig” der oppe med noe gammelt (da mener jeg ikke meg altså..hehe..)og noe mer moderne (det er det sikkert delte meninger om ..om det er bra eller ikke )..jeg syns det er litt kult jeg da..

 

Vakre blomster som står fritt..

 

Og noen i bukett..

 

Sånn da var jeg på vei hjemmover igjen..(ved parkeringa)

 

Men må stoppe å ta et bilde av den fine sommerfuglen som koser seg i sola..

 

Men så begynner det å blåse..så da må den holde seg fast..

 

På vei opp og ned ser man mot disse gårdene i det man svinger av mot Portåsen.. Litt usikker men tror de heter Korvald..i alle fall en av dem..

 

#portåsen #mjøndalen

 

20 kommentarer

Siste innlegg