Om å…” gråte i lyngen”..

Jeg har jo valgt å ha en blogg der jeg bruker “fine” bilder og stort sett skriver om det som er positivt. Men siden smerter, sterk utmattelse og bekymring er en veldig stor del av hverdagen min syns jeg det er ok å skrive noen innlegg som er litt mer “sytete” av og til også..

Når jeg legger ut bilder av det som er bra er det ikke for å “imponere” andre , men for å lure min egne hjerne til å tenke at jeg har det da ikke sååå verst til tross for at livet har blitt veldig annerledes enn før..

Skriver noen korte små “tanker” under bildene..

Selv om man er på tur i slike fine omgivelser (100 meter fra bilen)….er det ikke sikkert formen er så bra.. 

 

Selv om man har god mat og fin matboks…er det ikke sikkert man alltid er så glad… 

 

Selv om man sitter å dingler med beina…kan man ha “høye skuldre “,smerter og tankespinn i hodet.. 

 

Men om man i det hele tatt kan klarer å komme seg ut.. er det bedre å” gråte i lyngen ” enn inne i en “sofa fra Ikea”… #personlig #natur

36 kommentarer
    1. det er sant og du kommer deg ut,naturen er vakker om en går mange kilometer eller 100 meter :=) jeg gikk mange kilometer i dag og nå er det bare såvidt beina vil bære meg men jeg greidde det i dag :=) nå skal jeg kvile resten av kvelden

    2. Kjenner så på det du skriver, er ikke god til å dele det «dårlige» jeg heller. Alt fokus angående meg er positivt retta – ikke nødvendigvis det beste, så tar meg i det <3

    3. Jernbanefrua..: Har skjønt det ! Litt av hvert kan være greit..men blogging hadde jo ikke vært noe gøy om en”bare” skulle skrive om plagene sine..også blir det så omfattende å forklare hvordan man har det… Ha en fin kveld <3

    4. Jeg tror du tenker på en lur måte jeg, og fokusere på det som er bra i hverdagen. Men jaggu må vi ha lov å TA DET UT litt innimellom, både i lyngen og på bloggen 🙂 GOd klem til deg <3

    5. Hver og en har litt av hvert å stri med på forskjellige vis, men det hjelper å se litt de positive ut av livet.
      For uansett hvor vondt vi har det…så finnes det litt lindring når vi er ut i natur.

    6. Tror sikkert det er veldig godt for deg å være ute i naturen så mye du kan, om ikke annet enn å få lufte tanker og følelser.
      Var godt beskrevet, men slett ikke sytete!

    7. Ååå det var så fint skrevet! for det er jo akkurat sånn det er…det kan fremstå så flott…også har kanskje den bak kamerat det ikke så bra…DET syns ikke….men som du skriver….vi lurer oss selv til å tenke at vi har det ganske bra..Flotte bilder og håper du har det bra…etter forholdene….klem

    8. Toini: Takk så fint å høre 🙂 Ja det er dessverre slik at selv om man legger ut fine bilder betyr det ikke at en ikke har plager.. Man blir flink til å sette pris på det som ER bra heldigvis 🙂 Klem og gode ønsker til deg også <3

    9. Det føles alltid litt bedre å lete etter de positive opplevelsene – om enn så små. Enn å bare kverne om det vonde. Men det er greit å minne om at livet ikke alltid i er greit. Kanskje var den skogturen 100meter fra bilen alt man orket den dagen. Men man orket den

    10. Jeg tror du har helt rett. Og bare ved å komme seg utenfor døren så tror jeg kanskje man får en litt bedre følelse etterpå i forhold til å bare sitte hjemme… Bilder forteller ikke alt, bare det man ser… Ønsker deg en fin helg 🙂

    11. Ja lyngen er et mye bedre sted å gråte, helt klart. Jeg tror naturen er veldig viktig for mennesker. Og om det bare er 10 meter fra bilen, så er det fremdeles naturen. Synes det er fint å lese om hvordan du egentlig har det og. Jeg liker å lese både fremsiden og baksiden av medaljen. Men for din egen del skjønner jeg du fokuserer på det positive 🙂 Ha en nydelig lørdag. Håper det blir kake på mannen 😀 klem<3

    12. Så utrolig fint å lese, men ikke nødvendigvis godt! Bilder ikke bare kan lyve, men gjør det som regel. Men de gir så mye mer når man kjenner litt til virkeligheten bak de. Tusen takk for dine tårer i lyngen. Dette er poesi, der både ord og bilder står stødig for seg selv, men så nært og intenst når de står sammen 🙂 God helg 🙂

    13. Ja det er så sant! Livet kan jammen være tøft, men det kan gjøre godt å komme seg ut en tur og lufte seg og tankene litt :)) Vakre bilder <3 God helg til deg <3 Klem 🙂

    14. Min matgale verden: Takker for en fin kommentar :)) Ja man trenger litt både og ..slik livet er ! Hyggeligere med litt farger og glede sånn stort sett da ..Ble kake på begge i dag..hehe.. Klem <3

    15. Den siste setningen i innlegget ditt sier egentlig alt <3
      Det å ha en blogg kan være terapi for enten å skrive av seg frustrasjoner, eller legge ut fine og idylliske bilder som man blir glad av å se på ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg