Elsker finværet , men blir litt “utslått”av det også..

Jeg håper det fortsetter med finvær lenge til,med ei lita regnskur innimellom.. Nå har ikke jeg så mye overskudd i utgangspunktet men kjenner at jeg er helt “utslått” på kveldene nå i varmen..selv om jeg ikke er “så” mye i sola..

I går klarte jeg nesten ikke holde øya oppe etter kl åtte på kvelden..gikk å la meg kl ti, men tror du jeg sovna …neida ..lå fortsatt våken kl fem i dagtidlig..ganske typisk for meg , er liksom en “bryter” jeg ikke klarer å få slått av..

Men sovna et par timer på morrakvisten..

Og da mannen kom fra jobben i dag(slutter tidlig på fredager)dro vi en tur ut ved sjøen igjen, bada og koste oss et par timer..

Enkelt og greit med litt grillflesk og en plukke-salat fra butikken..og litt søtt til kaffen da..

Jeg ofra skoa jeg kjøpte i fjor og brukte dem som “badesko”, er skarpe steiner og skjell på bunnen og det er så vondt å tråkke på..så da får heller skoa bli fortere stygge. Og mannen fikk sittet i stykker strand-stolen..og det er ikke første gangen han har gjort….hehe.. #hvalstrand #grilling

 

28 kommentarer
    1. Kjente meg veldig igjen der. Etter turen i går var jeg så sliten – at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg i varmen. Men siste gang jeg så på klokka var den over 02. Nyter været, men det tar på det også. Deres tur ut i dag så herlig ut, tenker det var det også :-)) Håper kvelden er god 🙂

    2. Det ser veldig koselig ut 🙂 Og ja, jeg blir ganske slått ut selv jeg. Ofte trøtt kl 21…men det gjelder ikke bare sommeren 😀 klemmer <3

    3. Herlige sommerbilder, og brune, fine bein. Vi skal vel helst slappe av på sånne dager. Jeg har fri i dag og i helga, og jeg har stort sett bare “sust”. Vasket to vinduer og tatt et par klesvasker…Ellers : “Sløvings dø luks”! Håper du får tel å sova i natt…men det heter seg jo at : “Vi skal ikkje sova burt sumarnatta!” 😉

    4. Masse flotte bilder 🙂 Jeg kjenner igjen dette å være utslått nåe kvelden kommer. Men jeg sover godt når jeg først sovner. Jeg er ute nesten hele dagen, og da sovner man raskt når kveden kommer 🙂 Jeg håper at du sovner til normal tid i kveld.
      God helg <3

    5. Huff, det der kjenner jeg meg sånn igjen i! Er stuptrøtt når jeg går å legger meg, men sove! Nei det går ikke.. Håper på noen kjøligere kvelder så du får litt søvn 🙂
      Dere veit i hvert fall å kose dere, dette ser så koselig ut! Til og med husket noe godt til kaffekoppen, det skal jeg huske på neste gang jeg skal ut ^^

    6. Deilig med sommer men «solreven» kan slå folk helt ut. Jeg nyter disse dagene! Ikke ofte jeg har gått i shorts en hel uke i strekk! Uten å være i syden da. Jeg har ikke badet enda, synes det er litt kaldt. Men grille og kose oss ute har vi gjort mye 🙂

    7. Ser så herlig ut, det var lurt med de skoa ja, for mye rart på bunnen. Kjekt. Mannen din må ikke bomse ned i stolen vet du….herlig med grill og sjø…håper du får sovet bedre i natt…klem herfra.

    8. Ja de strandstolene ER ikke gode..så det er forstålig..og så smart med sånn salat..skal jeg ha i tankene jeg også…når jeg står fast i å finne på noe til grillmaten for oss to…jeg liker jo ikke kjøpe potetsalat..så det er så kjedelig…så dette så godt ut..Jeg blir også helt utslitt av sola…måtte gå inn selv om kveldsola var fin i kveld…da orka jeg ikke mer…men vi får bare nyte og samle krefter til dårligere vær..for det kommer nok…ha en god kveld!

    9. Toini: Nei di tåler ikke all verden..hehe.. Ja veldig greit med den salaten , selv om den er ganske dyr..hadde jo vært en del arbeid med så mange ingredienser så kjekt å slippe det..også plukka vi hver vår med det vi liker best 🙂 ja trenger sol og varme selv om man blir litt ekstra sigen av det… God natt og fin morgendag :))

    10. solliv: Takk :)) Ja når det er et stykke ut til sandbunn var det godt å ha noe på føttene.. 🙂 Hehe..nei nå får han være litt mer forsiktig.. :)) Satser på noen timers søvn i alle fall :)) Klem tilbake <3

    11. Grete: Ja blir litt utslått…men elsker finvær jeg også da :)) Nei dette ligner jo sydenvarme det her.. Sommerkos er viktig.. både mat og bading er fine ting å glede seg over <3

    12. Tattavkvinnene: Ja det er så slitsomt med den der “bryteren”som ikke vil slå seg av samme hvor sliten og trøtt man er..
      Ja vi liker å komme lit ut og er veldig glad i å bade når det er varmt i lufta :)) Litt søtt må man ha på tur :))

    13. poesimylife: Takker :)) Ja mye frisk luft blir man jo trøtt av sies det..Hørs deilig ut å sove godt..hører til sjeldenheten her .men satser på det blir noen timer i natt :)) Takk og det samme til deg <3

    14. karidansen: Takker, begynner å bli litt brun nå ja.. :)) Best å ta det rolig i varmen , om man kan..og vi liker å være ved et vann når det er mulig :)) Godt å få gjort litt husarbeid også da..
      Sant det.. kanskje det er ei mening med lite søvn på meg…så jeg kan få med meg mest mulig sommernetter…hehe..

    15. frodith: Ja fint å kose seg ved vannet 🙂 Ofte sigen tidlig på kvelden jeg også..men nå helt utslått..litt bedre i dag enn i går heldigvis :)) Klem <3

    16. Jernbanefrua..: Ja det er sånn spesiell utslåtthet.. Kunne man bare sovna skikkelig hadde det jo vært greit.. Sommer vil vi ha, og man venner seg som regel til varmen etter hvert.. 🙂 kOselig på tur ja :)) Sov godt :))

    17. Det er flott at mange nyter været. Og det er sikkert mange som blir trøtt av slik varme. Jeg kjenner meg igjen men har funnet ut at C-vitaminer hjelper godt. Men det er deilig med et bad, både sundt og veldig bra for kroppen. Ha en fin dag.

    18. Kjente meg igjen der ja, dårlig søvn kommer alltid i varmen, og med en travel hverdag så går en i koma nesten på dagen 🙁 men deilig med en strandtur da 🙂

    19. deilig med strandliv da,vi er ikke der her jeg bor,fjorden her er nok isbitande kalde,så det frister overhode ikke hi hi ,men deilig å nyte solrike dager,litt regn hadde nok gjort seg for det som skal vokse og gro,en skyll på natten og sol på dagen hadde vært toppers

    20. fruensvilje.blogg .no: Deilig med finvær selv om badetemperaturene venter litt også 🙂 Ja man må ha regn også…skulle kunne bestemt sånn selv..hehe..

    21. Helge: Ja man må passe på mens man har sommeren her :)) Kanskje jeg skal spise masse appelsiner..smaker jo godt også det :)) Ja tror vi har godt av å nyte sommer og bading :)) Ønsker deg ei fin kommende uke :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg