Dagen i dag ! Og noen flere vårblomster…

Det er jo frigjøringsdagen så da jeg sto opp så jeg flagget var heist på Nedre Eiker rådhus ..Og etter jeg hadde vært til fysioterapi var jeg å besøkte mormor, og det er jo rart å tenke på at hun var ei ung dame på ca 25 år på denne dagen i 1945..

Og vi har ut flagg på verandaen også selv om vi kan sitte å se på dette…

Da vi var på Hvalstrand Bad på søndag så jeg litt flere av vårens blomster..

Løvetann..

Marianøklebond…

Fiol…

Og snart blir det Liljekonvall.. #frigjøringsdagen #blomster

22 kommentarer
    1. Rart at noen levde på den tiden, når det er så lenge siden. Det er som istiden, samtidig som det bare er ca. 70 år siden.
      Når man tenker over det så er man ganske heldig hvis man kjenner noen som er så gammel. Tenk hvor mye rart mormoren din har lært gjennom erfaring i løpet av alle årene. Av og til ser jeg på pappa, og tenker på alt det han må ha opplevd i sitt liv.
      Uansett hvor lenge det er siden, hurra for at Norge er et fritt land. ^^

    2. Det føles så uendelig lenge siden når man snakker om 1945, men det er jo ikke en mannsalder en gang, sånn egentlig 🙂
      Fine bilder 😀

    3. Det er 15 flaggdager i året og nå i Mai er det 4 av dem. Det tre neste er 17 mai, 20 mai og 7 juni. Det er en fin ting man bør huske på. Jeg flagger på alle så sant jeg husker det. Det har bitt sopt opp sand og søppel i lang tid nå slik at det blir fint til 17 mai. Og tradisjonen tro blir det klager på russen – så alt er sånn som det pleier. Tror jeg skal gå en tur i finværet, formen er såder etter at jeg hadde litt oppkast natt til i går. Men det er slikt som går fort over. Ha en fin kveld.

    4. Flotte blomsterbilder! og flagget vaier…men ikke her…jeg glemte det helt av..husket det i går…men ikke i dag…jeg er helt ram altså…grrr….JAAA..liljekonvalen..nå kan jeg snart se etter den!! Ha en god kveld!

    5. Toini: Tusen takk :)) Litt kjekt med rådhuset foran oss..for di passer på flaggdagene..hehe.. 🙂 Ja moro med alle blomstene om dagen..bare å knipse i vei.. Takk det samme <3

    6. Helge: Du kan litt av hvert du..Jeg har en almanakk og der står flaggdagene så bare jeg ser etter der husker jeg å ta ut flagget :)) Ja nå blir det kosta og gjort fint..var mye grus og sand etter strøing i vinter.. Ikke merka russen foreløpig..men bor jo i sentrum så 16 mai blir det vel litt lyder å høre.. Godt formen er på bedring i alle fall….håper du fikk en fin gåtur :)) Takk det samme :))

    7. pebble: Hehe..ja det høres ut som en evighet siden og ser slik ut på bilder også.. :)) Har hørt mye fra krigen av besteforeldre og særlig morfar som var med i hjemmestyrkene….men han døde for mange år siden nå.. Godt å bo i et land med fred og frihet :))

    8. Frigjøringsdagen vår er en viktig dag! Enda mer spesiell for en som har opplevd det – i voksen alder også! Mange blomster kommer frem nå – det er nyyydelig! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg