Grå…en fargeutfordring hos Natheless ..

Den fine bloggen hennes kan du ta en titt på HER  . Hun har laget vakre innlegg med tema i ulike farger og utfordra andre til å bli med. Jeg har blitt med på noen av fargene, og i dag altså GRÅ..

Bildet her tok jeg på Gulskogen-gård i sommer… fargene i bildet er jo ikke helgrått , men det er en Gråspurv så da er det vel innafor håper jeg..

Nå fikk jeg beskjed av noen på FB at det antagelig er en Pilfink, og det stemmer nok det..men jeg har alltid tenkt Gråspurv når jeg har sett disse…så i mitt hode er det en Gråspurv..hehe…

Noen her som er dyktige på fugler …? 

#gråspurv #friluftsliv

 

 

14 kommentarer
    1. Ja dette er nok en pilfink. Det jeg ser det best på, er at gråspurven ikke har denne svarte flekken på kinnet…DET har pilfinken..men ellers er de ganske like…for oss vanlig folk…hihih..men er jo litt grå denne også da….Flott bildet! ha en god kveld!

    2. Jepp, det er en pilfink med den flekken ved øret, men jammen er den fin. Jeg kaldte alle de pilfinkene gråspurv i mange år jeg, før de plutselig begynte å henge på fettbollene? Ikke en gråspurv klarer det. Litt morsomme er de og grå! Klemsiklem og tusen takk for at du blir meg 🙂

    3. natheless: Nå kommer jeg til å være klar over det neste gang jeg ser en..fint å lære litt på sine gamle dager..hehe… Klem <3<3

    4. Hihi, jeg har også alltid kalt dette en gråspurv… lært av mamma… men min kjære er fuglemann, og han har lært meg at pilfinken har en sort flekk – som denne her har – det har ikke gråspurven….. Men bildet er supert, og det må være innafor…… klemmer <3

    5. Margrethe: Ja jeg har bare sett fargene og ikke tenkt så mye over det..men nå komme jeg nok til å legge merke til det :)) Takker <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg