Brød og bok !

Her om dagen bakte jeg brød i form for første gang på mange år. Ble ganske fornøyd også..bruker samme grunnoppskrift som til rundstykker HER , bytter ut med ca 3/4 grovt..så hold igjen litt på melmengden..

Brukte halve deigen i forma , resten ble rundstykker.. Stekte brødet på 225 grader nederst i ovnene ca halvtime ..tok det ut av forma og stekte det ca 10 min til..

Baking er faktisk den beste formen for avspenning jeg kan holde på med , men blir bare et par ganger i løpet av en mnd jeg baker.. for kaker o.l vil vi jo ikke ha for mye av til hverdags..også baker jo mannen også..

Kjøpte denne boka som jeg har tenkt jeg skulle lest i et par år nå, men jeg er nesten avhengig av lydbøker p.g.a nakken min..men det er så mye styr hver gang vi forsøker å laste ned ei bok..at jeg har gitt opp..hehe.. Så nå skal jeg se om jeg får lest denne ved å lese et- to kapitler pr. dag..

#brød #baking #bøker #blogg

 

26 kommentarer
    1. Det så kjempegodt ut 🙂 Hjemmebakt brød er jo best, null protest 😉 Og den boka er så fin. Rørende og god. Jeg har bok nr 3 om «Lou» liggende her, skal snart kose meg med den. Men som du sier må helsa være med – jeg greier nemlig ikke legge fra meg bøker som fenger. Og det gjør blant annet disse <3 Lydbøker er også innertier hos meg, mens jeg pusler med hobbyer. Nyt kvelden som siger på :-))

    2. Jernbanefrua..: Takk, det ble veldig godt :)) Ja har hørt så mye bra om den..så må nesten få lest den jeg også :)) ja med lydbok kan man liksom bevege seg litt..og ikke stivne i nakken..men kommer meg nok mellom denne ..må bare bruke god tid 🙂 Takk det samme <3

    3. Det er noe eget ved det man baker selv. Det smaker alltid best men alt må læres. Har aldri bakt brød selv men kunne tenke meg og lære det en gang. Men alt tar tid men det er en god vane. Ha en fin kveld.

    4. Helge: Ja det smaker ekstra godt..men man må jo få det til, ellers er kjøpt bedre..:)) Du burde prøve det er hyggelig å bake litt, men ikke om man har dårlig tid ..da blir det fort stress :)) Takk og fin kveld du også :))

    5. frodith: Takk det ble godt :)) Du har jo så mye du “pusler”med..men baking er kos om man ikke har dårlig tid.. Klem tilbake også <3

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja du stor-baker litt mer du :)) Må ha god skorpe..men jeg stekte jo et brød av gangen..blir kanskje fortere farge og skorpe på det da.. ?

    7. Så flink du er! Er jo så godt med nybakt brød…nammm…Den boka vil jeg også lese…hører så mye fint om den…Jeg leser alltid på senga..da hviler nakken…jeg får også vondt av å holde boka..så støtter den opp…lykke til! og ha en god kveld!

    8. Toini: Takk..kan være god avspenning å bake litt 🙂 Ja den får mye skryt , så har tenkt lenge på å lese den..og da jeg så den lå til 69 kr nå tenkte jeg at da kjøper jeg å ser hva jeg orker..bruker jeg lang tid går det nok.. Klem og fin kveld til deg også <3

    9. Det så mye godt ut! Må være et mål for meg å bake litt – gjerne noe sunt som her….. den boka der slukte jeg i løpet av 24 timer…… den er nyyyydelig! 🙂

    10. Fristende brød…
      Det er mamuttsalg på bøker nå, også på noen lydbøker, så vidt jeg vet…kanskje finnes noe interessant der i bokhandelen?

    11. funderier: Takk så bra :)) Jeg må helst ha slike på øret..og de finner jeg ingen steder lenger, men får vurdere slike cd bøker også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg