Har penger…mangler “shopping-genet”…

Ikke at jeg er styrtrik altså..hehe.. Men etter å bare ha vært hjemme i flere dager nå måtte jeg ut å kjøpe i alle fall litt mat i dag. Tok en tur til Holmensenteret for å se om jeg kunne finne litt nytt på klesfronten og eventuelt kjøpe med et par av de 3-4 julegavene jeg skal ha  også…

Men fant ut at det er for tidlig for meg å kjøpe gavene, for jeg tenker at gutta kanskje finner på noe de ønsker seg sånn like før julaften..(ved siden av penger)

Og når jeg gikk å kikka på klær og litt småting til huset.. ble det bare sånn at jeg tenkte.. enda mer å fylle skapene med.. hva skal jeg med det egentlig.. så gikk vel ikke mer enn en halvtime før jeg satte meg med en kaffekopp og kikka på trafikken…

Kjøpte litt mat … og dro hjem 300 kr fattigere enn da jeg kom til butikken… 

Har du “lett” for å kjøpe noe nytt… ?

#Holmensenteret #julehandel

 

30 kommentarer
    1. vel,min svigermor ser det er kjekt å gå på shopping med meg for jeg er så flink til å handle hi hi ska tru ka hun mener med det hi hi .
      Men jeg er også slik,endten finner jeg ingenting eller så klaffer alt og jeg handler mye 🙂 men en må ikke ha noe nytt hele tiden nei

    2. Er ikke så flink til å handle, jeg går mest og kikker. Men plutselig kan det være noe jeg synes jeg må ha. Stort sett nå, så sier jeg til meg selv jeg også, at det er ikke vits i å ha mer småting og pyntegjenstander. Har jo ikke framme alt jeg har engang etter at vi endret møblene i stua. Ikke så mange steder å ha ting på lenger, og det er i grunn veldig greit. 😉 Men koselig å kikke litt. Spesielt nå i juletida, da må jeg innom sånne butikker som lukter jul, og har mye forskjellig. Litt av julestemninga mi det også. God helg! 🙂

    3. Ikke så mye av det genet jeg heller, men noen ganger bare må man handle litt av hvert. Da tar jeg det meste å en gang,så er jeg ferdig med det. I går handlet jeg mat for en uke, kjole til neste helgs selskap, noen julegaver, nye filtknopper til stolene mine og litt sjokolade. Nå er den meste julematen i hus, og det er så godt. Om jeg tar en tur ut nå, så er det ikke noe stress. Jeg kan titte litt her og der og glede meg over alt det fine som vi kan se på, helt gratis!

    4. Kjenner igjen madammen der gitt.. hun er slett ikke noe shopping menneske 🙂 Men må man så må man.. Og vi har i alle fall laget adventskalender til hverandre . Og spiser frokost og åpner pakke hver morgen 🙂 Ha en nydelig helg 🙂

    5. Har nok blitt mer “shoppete” etter at jeg fikk det tryggere økonomisk . Blitt mer glad i å pynte meg også. Handler en del på postordre – så jeg flyr egentlig ikke så mye på shopping! Nok klær har jeg i alle fall!😉

    6. Ja jeg mangler også det genet..man har ikke så mye penger heller…hihihih…Holmensenteret ja..der er det lenge siden jeg har vært…min mor bodde rett ved…Men jeg var i Mjøndalen forrige dagen..da tenke jeg på deg! Var på Jula, Europris og Jysk…ha en god kveld!

    7. A piece of cake å bruke penger, synes jeg. Så jeg har fått litt av shopping-genet. Men tror det kan være lurt å stoppe opp, som du sier, og spørre seg selv om en trenger det. Klokt! I alle fall koselig å sette seg ned på en cafè og bare kikke på folket. Fine bilder fra hendelsen! Klem og god helg! <3

    8. toveview: Det hender jeg kjøper noe jeg også da, men blir mer og mer sånn “likegyldig” til nye ting.. Også blir det så slitsom å ha masse en ikke bruker i skapene..Sitte med en kaffe å bare “glane” litt det kan jeg kose meg med :)) Klem <3

    9. Toini: ..hehe..da stopper det seg jo selv da :)) Ikke ofte på det senteret..men ok med en liten forandring.. artig at moren din bor i nærheten..
      Oj ! Du får si i fra en annen gang..kanskje jeg er i nærheten.. Takk det samme til deg <3

    10. karidansen: Vi har mindre plass her enn i huset , så det er om å gjøre å ikke fylle opp med for mye..men det hender jeg kjøper noe da..men har såpass god råd at jeg kunne “slått ut håret” litt oftere..hehe.. Koselig å ha litt en føler seg fin i … <3

    11. dedicat: Ja da litt må man ha, og jeg har nok en del mer enn jeg mååå ha også :)) Det var jo koselig da..ingen kalendere her.. Takk det samme :))

    12. natheless: Ja av og til må man ..og en sjelden gang har en litt kjøpelyst.. men det blir sjeldnere og sjeldnere… Oj , fikk handla litt du da..kjole og greier :)) Kjøper julematen i uka før julaften her.. blir bare gutta som kommer å spiser så trenger ikke så veldig mye..men mer enn til vanlig blir det jo :)) Før handla jeg inn så vi hadde langt ut på nyåret..hehe… Koselig å gå å se litt ja :)) Klem <3

    13. HeidiElise: Sånn her også, før kjøpte jeg nok mer.. men syns egentlig det er slitsomt med fulle skap.. Mye fint en kan kjøpe.. men om man har ting en liker er det unødvendig.. ellers får en gi vekk noe en har og kjøpe litt nytt :)) Takk det samme <3<3

    14. fruensvilje: ..hehe.. hyggelig det da.. :)) Av og til kommer man inn i en “flyt” og får kjøpt litt ja.. og jeg har mye mer enn jeg strengt tatt trenger <3<3

    15. Ja, noen ganger blir det shopping andre ganger ikke…prøver å begrense det med klær, som du sier, endamer å fylle i skapene….det er nok fra før…får ikke slitt ut. Nå om dagen blir det julegaver da…noe er lett og noe sliter jeg med…Ting til huset er det også for mye av….

    16. Hei, er ikke så glad i å handle, men synes pengene går likevel da 🙂 Eneste som er kjekt å handle er garn, stoff og bøker. Ellers synes jeg det er litt styr å prøve klær, finne klær som passer ungene og mannen, men blir jo litt slik shopping likevel innemellom…

    17. Jeg har nok litt det der shopoholikgenet ;P Kjøper ting litt for ofte. Ikke at det alltid er til hjemmet eller meg selv, men ofte til andre eller bare ting som jeg egentlig ikke trenger ;s Så jeg må nok ta meg skikkelig i nakken snart ;o

    18. maiken: Å ja er det noe jeg har veldig lyst på kjøper jeg også ..men blir ikke så lett frista til å handle nå som før… Klem <3

    19. fjellgeitbundingen: Ja noe må en jo ha, og med barn i skolealder går det mer penger .. Ja noen ting kan det være moro å kjøpe også.. litt blomster f.eks <3<3

    20. solliv: Greit å tenke litt over det før en kjøper i alle fall :)) Noen gaver må en jo ha.. men her trenger jeg bare å kjøpe 4-5 stykker :)) Ønsker deg ei fin ny uke <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg