Kom deg ut-dagen..

I dag ble det en tur i skogen for å plukke litt mer blåbær ! Det er jo også den “offisielle” kom deg ut-dagen i dag så da passa det jo ekstra bra..

Vi dro til samme plass som sist søndag, for der er det fint og litt skikkelig skog selv om det bare er noen meter fra bilen, bare opp på en topp med fint utsyn !

Vi vil vente litt med å plukke mer tyttebær så den blir enda mer moden ( men den er ganske rød nå også). Vi er mest ute på bærtur for å få litt frisk luft, men det ble 1 liter blåbær også.

Også ble det et bad på oss i dag igjen !

Enkel og grei turmat..

En hvil i mosen..

Smakte bra..

Litt vått i lyngen, men sola kom å tørka opp..

Er så fint å sitte på toppen her..

Flotte farger i skogen nå…

Med litt sollys blir det fine farger …

Litt eventyraktig bilde syns jeg…

På vei ned til bilen..

Så ble det bading på Hoensvannet igjen…

Der var det noen fine sopp, men bare til å ta bilde av..

Ble ca en liter, kjekt å ha litt i fryseren… #komdegutdagen #dnt #friluftsliv #blogg #natur

30 kommentarer
    1. Herlig, nå fikk jeg vært med deg en tur jeg også, sitter og sliter med candy crush for det har regna. Har så lyst å plukke blåbær jeg også men det er så gruelig mye flått at jeg tørr ikke 🙂 Ha en fin søndagskveld <3 godklæmme 🙂

    2. Fine høstbilder 🙂 Det blir fine farger nå 🙂 Og jammen så det deilig ut å ligge i mosen der… 🙂 Fin tur dere hadde 🙂 Klemmer <3

    3. ladyaugust: Ikke sant det var koselig å komme ut i skogen..hehe.. :)) Kan du ikke finne et sted det ikke er så mye flått..jeg tenker sjelden på den.. Søndagsklem <3

    4. Flinke dere er å plukke bær da! Jeg har ikke vært så veldig flittig men har blitt litt syltetøy og litt i frysen til smoothie.
      Veldig fine høstbilder og god reklame for wasa….:)
      Likte bilde 2 og 6 aller best

    5. maiken: Vi liker å plukke litt, men ikke store mengder..mest for turens skyld :)) Takker..hehe.. ja Wasa er bra.. :)) Artig å høre hvilke bilder folk liker..tusen takk <3

    6. ahah..derfor det var så mye folk ute på søndagstur i dag…hihih…Flotte bilder!! så deilig med en herlig skogstur!! OG få med seg bær hjem da…Så godt!

    7. For noen nydelige bilder!! 🙂 så ut som en helt fantastisk tur! Artig at du deler 🙂
      Har mest vært inne idag. En halvtimes gå/skravletur med nabovenninna bare,men er vel bedre enn kun senga:)))

    8. Wenchepia: Takk så hyggelig :)) Var deilig å være ute å kos seg .. Det syns jeg høres bra ut.. du trenger det nå tror jeg… Gode ønsker til deg <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Var nok noen ekstra som kom seg på tur tenker jeg.. :)) Tusen takk for det :)) Litt bær ble det.. kan ikke plukke mye for har bare liten fryser :)) Ønsker deg ei fin ny uke <3

    10. Da må jeg til nordnorge, for der er det ikke mye flått eller huggorm 🙂 Skulle gjerne vært der for savner alle så mye 🙂 Håper dagen di blir super, jeg skal på do og tenke hva jeg skal 🙂 Godklæmme <3

    11. nydelige bilder og en helt nydelig fin tur,mat smaker alltid bra ute og knekkebrød med brunost på er deilig til kaffen.Du bader du,skikkelig viking jeg har ikke puttet tåa i vannet i år hi hi og nå er det for seint for meg iallefall :))
      Godt med litt blåbær ja,her er tyttebæra helt modne,trodde nesten dei var ferdige hos dere da 🙂 men da har du også mer godt i vente da

    12. fruensvilje: Takk for det :)) Enkelt å godt å ha med i sekken :)) Ja vi har bada mye vi …fortsatt deilig vann… Kunne nok plukka Tyttebæra, men liker at den er så mørk som mulig :)))

    13. ladyaugust: Håper du kan dra dit snart igjen da…:)) Håper du fant på noe hygelig du kunne gjøre mens du satt på do..hehe.. Klem <3

    14. Deilig med tur, og så tøffe dere er som bader 😀 Jeg har ikke badet i det hele tatt i år, faktisk- alt for kaldt for meg 😛 he he..

    15. Elevele: Fint i skogen nå :)) Var deilig vann så ikke noe problem å bade..men jeg er ikke sånn som bader når det er is på vannet altså… :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg