Pent på vei til butikken…og overraskende “mye”penger igjen på konto..

Holdt meg unna butikker i helga, så i dag tok jeg en tur på Gulskogensentret med en gang det åpnet for å kjøpe inn litt av maten og noen småting vi må ha før julaften. Melk og frukt må kjøpes i slutten av uka da..

På veien måtte jeg stoppe å ta noen bilder med kompaktkameraet som var med i veska, for sola skinte så pent på åsene ..men HVOR pent det var kommer ikke frem på bildene..

Da jeg kom frem tenkte jeg at jeg fikk sjekke hvor mye det var igjen på brukskontoen og regna med det i alle fall var mer enn 15 tusen..og jammen så var det over det dobbelte gitt..og det i disse juletider..hehe..

Det sier ikke så mye om hva jeg får inn på konto , men om hvor lite penger jeg bruker… og det minka ikke så mye på handleturen i dag heller…


Solbergåsen…


Vakkert å se sola skinner på åsene…


På motsatt side av veien kom ikke sola frem bak åsen enda..


Her er det skibakken på Åssiden som soler seg …..


På hjemveien skinte sola over åskammen der huset vårt ligger , sola er nesten fraværende på denne siden et par mnd nå… #Mjøndalen #Gulskogen
 

 

39 kommentarer
    1. godt å ha penger etter julen også ) nydelige bilder,heldige dere som har solskinn da,her er det vårlig og varmt,i Volda var det oppe i 18+ i dag ) men sola ser vi ikke da,får være glad det ikke regner heller )

    2. fruensvilje: Alltid kjekt å ha..:)) Takk, fint å se sola ja.. er noen kuldegrader her :)) Du får nyte sola når den er tilbake igjen <3

    3. Så flott lys 🙂 Jeg elsker å ta bilder når lyset blir så fint. Deilig med penger også ;-D Lurt å ha litt i bakhånd. God klem <3

    4. Så deilig det var og se solen hos deg for her har det vært grått og trist hele dagen . Men det er snart tid for at dagen snur igjen…det blir deilig. Godt og ha penger på kontoen Anne og en trenger ikke øse ut i øst og vest bare for at det er jul snart…:-))) En fortsatt fin kveld til deg 🙂

    5. Er du sikker på at noe som skal ut av kontoen, har gått som det skal ? 🙂 Det er surt når man tror man har rikelig og vips er mye borte. Jeg har vært og handlet i dag også og for meg forsvant det mye, men nå er jeg ferdig med handlingen jeg også , som deg, bare smårusk igjen 🙂

    6. Hobbystua: Alltid fint med sola syns jeg ..og det går fort mot lysere tider ja :)) Godt det er den veien og ikke bli overrasket over at det er mindre enn man regnet med.. nei som regel handler man inn så man har til langt ut på våren..hehe.. og det er jo unødvendig :)) Klem <3

    7. Mariann: Jeg betaler aldri regninger med min konto…så det er ikke noe som går ut uten at jeg kjøper noe..ellers er det greit og sjekke slikt ja :)) Men etter jeg ble syk er stort sett di største “utskeielsene”her i huset at vi tar en kaffe i byen på lørdager… (i tillegg til mat.. og gaver til gutta :)) Greit å ha kjøpt inn det en må ha i god tid, så er en sikker på at en får tak i det også :)) Fin kveld videre <3<3

    8. Kjempefine bilder 😀 Og noen ganger er det vanskelig å fange med kameraet slik man selv opplever å se det, men jeg syns bildene var kjempeflotte jeg 😀

    9. Fine bilder ja. Herlig å se solen <3 Den må vi ta godt vare på 😉
      Her i gården går jeg i minus hver måned. Fordi jeg har så lav inntekt. De faste utgiftene, pluss alt man ellers må ha for å leve, gir ikke rom for å spare noe. Jeg skulle gjerne ønsket det. Men det er umulig sånn som det er nå.
      Men, vi klarer oss akkurat. Har lært å prioritere 🙂
      Ønsker deg en fin kveld, og håper morgendagen blir like fin som dagen i dag 🙂 Klemmer <3

    10. Åh så herlig å ha mer enn forventa på konton a gett:)))
      Ble litt mer enn jeg trodde på julegaver i år gett så her er det omvendt;p
      Skal til mamma på julemiddag ogsånn da,og tuppa skal til far sin ei hel uke,så begrensa hvor mye jeg må handle inn,da går det nok rundt likevel:D

    11. Flotte bilder :o)) Jeg har for en gang skyld ganske mye penger igjen på kontoen, og det kjennes betryggende ut. Jeg har ikke akkurat spart på kronene når jeg har vært ute å handlet, men har allikevel ikke brukt så mye :o))

    12. Vera Lynn: Tusen takk :)) Alltid deilig å ha et lite overskudd ..og noen kroner ekstra blir det jo i jula :)) Ønsker deg en fin morgendag :))

    13. Margrethe: Takker :)) Ikke sant, har jo handla litt mer enn vanlig, men jeg blir stadig mindre opptatt av å shoppe..men det hender jo selvsagt..Klem <3

    14. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Litt ekstra går det her også, men jeg blir stadig mindre opptatt av å kjøpe så mye .. Men det blir litt ekstra med mat her i jula selvsagt og litt penger til gaver :))

    15. Wenchepia: Deilig når det er den veien ja :)) Har bare 5-6 gaver å kjøpe og det er bare det gutta får som det blir litt penger av… Husker det var “trangere” med penger da gutta var små…nå er vi jo vel “etablert” :)) Du får nok kosa deg i jula uansett tenker jeg <3

    16. Eva: Takk, liker å se sola ja :)) Jeg har også veldig liten inntekt etter jeg ble syk. Men vi er jo to og har vært gjeldfrie i mange år.. og når di største utskeielsene stort sett er et kafebesøk på lørdager så går det ikke så veldig utover økonomien…men noen ganger bruker en jo litt ekstra da :)) Viktig med prioritering ..og man skal jo kose seg også :)) Klem og fin morgendag til deg <3

    17. dedicat: Tusen takk :)) Deilig når det går den veien igjen…men liker jo di ulike årstidene også da :)) Kos deg med førjulsuka :))

    18. Fint lys i de bildene! I morgen er det den mørkeste dagen, og så snur det!:D Tror både du og mannen din er nøysomme, og du har helt rett : Det er ikke noe poeng i å handle inn så vanvittig mye til jul! 😀

    19. Kan ikke si det samme om kontoen min…., men det kan jo vær jeg vinner i tipping….:)
      Veldig fine vinterbilder! Her stormer det i dag…

    20. Det er greit at man har økonomisk oversikt når et gjelder julehandel, setter et tak på hvor mye man legger i gaver og mat. Man lærer ifra år til år. Av helt anna grunenr enn jula har jeg sett meg nædt til og foreta noen krumspring mellom kontoene. Det er surt men må til, slitsomt men man lærer av alt. Jeg ønsker januarsalget velkommen.

    21. FLOTTE bilder, Norge er ett vakkert land, med alle de skiftningene vi har i årstider og vær,og ikke minst naturen vår

    22. Helge: Lurt å ikke gå “spinnvill”selv om det er jul :)) Noen ganger kommer det på ting som tærer hardt på økonomien, men så kommer det bedre tider igjen..og da gjelds det å legge noen kroner til side :)) Artig å titte litt på salget i alle fall :))

    23. karidansen: Tusen takk :)) Ja det er så deilig syns jeg :)) Ja vi koser oss men er mer glad i di små ting en det som er så voldsomt eksklusivt… Som regel har man igjen mye mat som man liksom bare må få spist opp etter jul…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg