Egentid !

Det heter vel kanskje ikke det når man ikke har småbarn..hehe.. Men i dag måtte jeg handle litt , også hadde jeg lyst til å ta noen høstbilder med macrolinsa. Så jeg dro først nedom Gulskogensenteret og handlet mat. Og før jeg dro videre kjøpte jeg meg et blad og tok en lunsj på Soho, fin liten stund det..

Så kjørte jeg rundt Konnerud på hjemvei ( sier jo ikke dere som ikke er kjent så mye, men det er opp i høyden for der vi bor ), tok litt bilder av høstfargene og litt annet småtteri.  Får sjekke etterpå om det er noen som ble ok ,så kan jeg legge dem ut på bloggen.

Kan vel kalle dette “egentid”, eller kanskje metime ? Eller rett og slett “litt tid for meg selv”…


#soho #stella #Gulskogen #mat #konnerud
 

32 kommentarer
    1. Det er jo mye enklere å få til “egentid” når unga er voksne. Like fullt så trenger vi den. Jeg har veldig mye egentid nå, og det er godt å kjenne på at jeg av og til savner å være “sosial”. Da unga var små var det “Fullt hus” og ofte besøk. Det var det bare slik det var – men jeg lengtet innimellom etter noen små stunder der jeg hadde tid til å gjøre noe bare for meg sjøl! 🙂

    2. Ja, klart det er egentid selv om du ikke har små barn lenger. Dette er en viktig stund for deg, som ikke bor alene. Jeg har egentid når ungene mine er hos faren sin. Det hadde ikke vært mye av det om jeg hadde vært samboer eller gift. For da ville jeg jo sjelden være alene 🙂
      Det er utrolig koselig å bare sitte sånn med litt god mat og en kopp med noe godt i, og slappe av og se på livet som haster forbi utenfor 🙂
      Gleder meg til å se bildene dine, om du poster dem på bloggen 🙂
      Klem <3

    3. Eva: Ja mannen er jo på jobb så jeg har en del tid, men ofte blir det å besøke den “eldre garde” i familien som blir prioritert. Men passer på å gjøre små koselige ting bare for meg selv også :))
      Sitte slik å “se på livet” er fine avbrekk i hverdagen :)) Kommer etter hvert, ble i allefall noen ganske fine :)) Klem <3

    4. karidansen: Ja, før gikk det i ett fra morgen til kveld , men det var hyggelig den gangen, selv om man var sliten innimellom da også :)) Jeg trives jo godt i eget selskap, men om man aldri traff noen hadde det vært stusselig i lengden :)) Men jeg har jo mannen jeg da :)) Alle trenger litt tid hvor en prioriterer seg selv, skulle vært flinkere til det :))

    5. Egentid er viktig. Elelrs er det masse fine farger ute nå, det er fint på Konnerud og der kommer snøæen tidlig. En kollega av meg bor der og han sa at det var litt snø der sist søndag. Men den la seg ikke.

    6. Helge: Det er det :)) Det var litt is på vannet på Konnerud rett før du kommer ned bakkene mot Mif-hytta. De er vant med mye snø der ja :)) Ha en fin kveld :))

    7. Egentid er et fint ord, og kan gjelde i alle aldrer og epoker i livet. Jeg har vel kanskje alt for mye egentid, men det har jo ikke alltid vært slik. Jeg flirer litt når jeg får snap av min datter med to små, ofte med en kopp kaffe og en liten stund for seg selv….:)
      Hold på egentid, det er helsefremmende også, det er jeg sikker på…

    8. maiken: Jeg har også mye tid, men prioritere ofte å besøke mamma eller mor, det er jo koselig det ..men litt tid for bare seg selv er viktig om en skal orke å stille opp for andre :)) Ja en kaffekopp i ro og fred er luksus når man har småbarn :)) Enig <3<3

    9. Godt med litt tid for seg selv 🙂 Jeg gleder meg til jeg får tid til det, sånn HELT bare meg og avslapping 🙂 Gleder meg til å se bildene 🙂 Klemmer <3

    10. frodith: Man trenger det innimellom 🙂 Håper du får eller tar deg tid til det snart :)) Har lagt ut noen av hest nå..hehe..høstbilder kommer etter hvert :)) Klem <3

    11. Jeg tror det heter egentid nå som ungane er utflytta også jeg……. en viktig tid der vi ikke trenger å forholde oss til noen! Så fint at du koser deg <3

    12. Klart man kan ha egentid selv om man ikke har barn :o)) Egentid kan jo være akkurat som du gjorde i dag, bare var selv og gjorde ting for deg. Den type aktiviteter er bare helt herlig :o))

    13. Sånne små øyeblikk er verdigfulle! Nydelig bilde som beskriver en fin stund med mat og kos. Konnerud! Da tenker jeg Jonas Fjeld og Engler i snøen! Ha en vakker dag, og så ser jeg etter flere bilder hos deg siden 🙂

    14. HEi. Egentid på kafe i byen er vel ikkje å forakte det. Såg ut som du koste deg. Blir date og bytur på oss og i dag. Det gleder vi oss til. HA ein fin dag. klem <3

    15. natheless: Takk det var en fin liten stund :)) Ja Jonas Fjeld bodde og bor vel der enda han . Liker godt sangene hans 🙂 Kommer noen bilder snart 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg