Er du opptatt av dyre merker….?

Syns du det er “viktig” å ha dyre vesker, sko og klær ? Jeg er ikke opptatt av det, og jeg er vel en av få damer som aldri har ønska seg en diamantring…

Nå syns ikke jeg det gjør noe om andre liker å kjøpe merker, og jeg er ikke slik at jeg aldri kunne tenke meg å ha noe slikt, men det er bare ikke noe viktig for meg..

Dessverre er det slik at en del billigkjeder utnytter arbeiderne, så en må ta stilling til dette også, men det blir en annen “debatt”, og at en ikke kjøper det dyreste betyr ikke at man kjøper det som er urealistisk billig heller…

( mer tekst under bildene)


Denne veska kjøpte jeg på Fretex for 100 kr og den funker like bra til mitt bruk som en chanelveske ville gjort….


Syns den passer godt om jeg skal pynte meg med kjole….bildet er fra et tidligere innlegg….


Og denne veska kosta rundt 500 kr, mer enn bra nok for meg…
 

Noen velger kanskje å kjøpe få ting, og syns at kvaliteten på dyre ting er bedre  og har man budsjett til det er jo det helt greit…men om man kjøper bare for at andre har, da er det litt trist syns jeg…

Selv har jeg penger til å kjøpe slikt av og til om jeg har lyst, men siden jeg mest kjøper ganske billige ting blir det penger til overs hver mnd som jeg “setter i banken”… men hva jeg sparer til…si det ..syns i grunnen jeg har alt jeg trenger…

#chanel  #louisvuitton

24 kommentarer
    1. Jeg er egentlig ikke så opptatt av å kjøpe merketing, og de dyreste veskene eller klærne… Problemet når det gjelder vesker er bare det at de jeg faller for, har en dyrere prislapp. Når det er sagt så har jeg også vesker som koster under 500,- som jeg er veldig glad i og som jeg bruker om og om igjen :o))
      Lekre antrekk, både det du har på deg, og det andre du viser til den lyse vesken :o))

    2. Eneste merkegreiene jeg driver med er Desigual da 😀 Men de er ikke så dyre hvertfall 🙂 Vesker liker jeg godt hjemmelagede og annet. Er ikke bevisst på merker, mer farger og stil jeg liker 🙂 klemmer <3

    3. Jeg er ikke opptatt av merker i det hele tatt. Kjøper aldri noe fordi andre har, men av og til faller jeg for noe som jeg har lyst på og råd til, da kjøper jeg det. Merker kan jeg nesten ikke navnet på lenger… Var opptatt av det før, for veldig mange år siden. Levis bukse, Bik Bok og Adidas… Nå leser jeg at Levis shortsen er veldig in igjen 😀

    4. Bra innlegg! Jeg liker kvalitet. Vesker av mykt skinn med skikkelige sømmer og funksjonelle løsninger. Og de finner jeg på masete basarer og halvmørke skinnbutikker i sørspania. Garved og sydd av arabiske fagfolk som har drevet med dette i en mannsalder og som behandler meg med respekt, fordi de ser at den vesken som jeg har på armen holder den samme kvaliteten som de selv egentlig ønsker å selge meg. Og da betaler jeg gjerne en tusenlapp etter pruting, om jeg må. Men jeg ville synes det var pinlig å gå rundt med en veske som alle vet koster mellom ti og 20 tusen kroner. Rett og slett fordi jeg synes det er harry å jage en logo. Men det er meg… Og i skapet mitt ligger der vesker i haugevis fra det glade 90 tall, i alle mulige kvaliteter(eller mangel på sådan) og passer en til antrekket, ja så kan den gjerne få være med! Men de tre – fire veskene som jeg virkelig setter pris på, har ingen logo, men de er som sagt håndsydd av noen som har kjærlighet til faget sitt, og det viser igjen på produktet, og de blir bare vakrere med tiden.

    5. tujanka: Takk 🙂 Ja det viktige er å finne noe man liker ..og bruker :)) Ikke lurt å kjøpe en haug med billigsaker heller..men kanskje vurdere litt før en kjøper 🙂 Så bra du har funnet et sted å kjøpe, der du får bra produkter :)) Ha en fin kveld :))

    6. Jeg kommer aldri til og kjøpe veske til 5000kr, hehe… Synes ikke de veskene som “alle” vil ha er noe fine. Gi meg litt svart skinn, røffe glidelåser, og nagler og jeg er solgt xD

    7. Du er en klok dame, som jeg repekterer. Ikke alle våger å si at de ikke bryr seg om å ha merketing. Her er det også lite av det, selv om en og annen ting har merke som visstnok er viktigere for andre enn meg. Husker jeg kom i en buksedress jeg hade kjøpt på et secondhandmarked i England. De sukket og stønnet for det var visst noe stort!!!! Men for meg var det en buksedress som var fin i farge og fasong. Men jeg lærte nå at det der var en flott merke etter den kvelden. Sånn kan det gå, når man ikke følger med. Klemsiklem 🙂

    8. Et fint innlegg du tar opp her Anne,og selv er jeg heller ikke opptatt at det skal være dyrt eller ha et kjent merke. Så vesker kjøper jeg som regel når jeg er på Gran Canaria for en rimelig penge og nå har jeg flere så trenger ikke noe på lenge. Så noen er romslige og noen er små til og bare slenge med seg alt etter hva en skal. Så har aldri vært hekta på merkevarer eller som du sier diamanter(har)men brukes aldri. Var forresten stilige veskene dine og ikke minst antrekket du har på deg på bildet,en pen og flott dame med et nydelig smil. Ønsker deg en fin kveld .-))

    9. Jeg trenger ikke dyre merkevarer, og kan godt finne både klær og vesker på KappAhl eller H&M, men jeg kan også like gjerne kjøpe noe dyrere. Det kommer helt an på. Diamantring har jeg, men jeg bruker den ikke…kan ikke ha det på i barnehagen liksom. Og ellers så glemmer jeg den. Det er heller ikke snakk om dyre diamanter, men ganske små. Det viktigste er å ha noe man trives med ikke hva det koster. Og noen ganger når jeg kjøper billig t-skjorterpå H&M så tenker jeg at jeg ikke betaler for stoffet engang, for tenk på hvor mange som skal ha sin del av prisen. Men jeg kan ikke tenke sånn heller, da blir man jo deprimert…men at mange jobber for luselønn med å sy klær er det nok ikke tvil om.

    10. MErkevarer har eg aldri vore opptatt av. Bortsett fra ein gong. Eg var i Usa på besøk og da handla eg med meg Levis bukser og andre merke klede til ein heilt anna pris enn her heime. Vanvittig mye billigere. Da ahdde eg koffertene fulle med hjem hehe. Men eg ahr aldri merkevarer. Eg kjøper ikkje billig for at det er billig lengre. Men merkevarer til vanvittige priser fpå grunn av navnet nei det skjønner eg ikkje. Og mye er ikkje fint ein gong. Diamantring kva skal eg med det. Har vel aldri ahtt råd til det helelr hehe. Klem

    11. Fine tanker du deler…
      Jeg er ikke opptatt av merke på veske, men ønsker at det skal være kvalitet. pleier å kjøpe noen jeg liker når jeg drar utenlands. Den fretex-vesken din var lekker

    12. Bra innlegg og er veldig enig med deg 🙂 Jeg har ikke råd til å handle dyre merker. Men når jeg faller for noe i en butikk så er det gjerne i den dyre enden av skalaen. Så har visst en dyr smak da 😉 Kjøper det som er fint, bryr meg ikke om hva det heter 🙂

    13. Hvis man har råd kan det lønne seg med dyrt, men er egentlig mere opptatt av ting skal holde lenge og da må man litt opp i pris. Ei veske til 500 kr er nok men man kan få vesker til flere tusen, folk må gjøre som de vil. Men kvalitet koster og det kan lønne seg over lang tid med en voksen prislapp. Men det er mye fint på salg Fretex som er like bra.

    14. Dyre vesker … Har betalt 1000,- for den dyreste og da i skinn. Merket var ikke viktig, men plassen i den. Reise vesken min…Noen merker har mere kvalitet enn andre, og da jeg er av den typen som liker klassisk stil liker jeg å handle klær som varer. Noen merker er jeg mere glad i enn andre, men jeg kjøper på salg så fremt jeg har mulighet til det.
      Samme gjelder vintertøy. Ingen tvil om at noen klær er bedre enn andre. Det har en lært med å fryse ræva av seg… Men jeg må ikke ha fordi det bare er slik… Jeg vil ha fordi jeg vet hva jeg liker.. uavhengig av merker og andre.
      Veskene dine er flotte de::)

    15. Jeg har ikke behov for et merke på det jeg kjøper. Jeg var på cruise et år og det var formel aften, jeg hadde en topp kjøpt på salg til 80 kroner og en i veske kjøpt i Kiel til 5 euro og bare billige smykker. Det bryr meg ikke. Jeg blir ikke det ringeste imponert over dyre ting. Jeg liker ikke tanken på hvordan arbeidsforholdene er i mange land og kunne nok betalt litt mer hvis jeg visste det gikk til en god sak, men jeg er ikke helt sikker på at det er så topp der de dyre varene blir lagd heller. Tror nok at det heller går mer i lomma til produsenter og salgsapparat. Jeg kjøper ikke de billigeste skoene, eller billig likevel i forhold til merkevarer, for jeg vil ha gode sko. Sko til et par hundre er sjelden god på foten min.

    16. Jeg er absolutt ikke opptatt av merker og mote. Og jeg klarer heller ikke å se om en veske burde koste 10000 eller 100.
      Så ingen imponerer meg med merker etc. :O)

    17. Helge: Ja enkelte ting kan være lurt å legge litt ekstra penger i…sportsutstyr og slikt i alle fall :))
      Men noen ting er det like greit å kjøpe billigere å skifte ut oftere…
      Man har jo ulike ting en prioriterer å bruke penger på…men lurt å tenke seg litt om før en kjøper er det uansett :)) Fin dag videre til deg :))

    18. Jeg er ikke heller så opptatt av merker…. Syns de merkeveskene er altfor dyre også, hehe. Da er det endel annet jeg heller vil bruke pengene på. Jeg kjøpte meg en ny veske på Kreta, en type tøyveske, litt hippie stil, 70kr. Perfekt til sommer og festival 🙂
      NÅr det kommer til diamanter og slikt har jeg noe dyrt liggende. Men det er jo problemet, det blir jo bare liggende…Jeg er jo så redd for å miste det, hehehe 😛

    19. ingerslilleverden.blogg.no: Mye fint som ikke er så dyrt :))
      Hehe..ja jeg har et gullur til å ha rundt halsen etter oldemor, men det blir liggende i smykkeskrinet..dumt i grunnen :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg