Gårsdagens “topptur”…som også ga en nedtur..men heldigvis gikk bra ..

I dag har jeg først vært i hyggelig kaffeselskap hos eldste søster og svoger for å feire bursdagene deres, sammen med yngste søster , mamma og mormor..deilig mat og kaker ..

Men så var det turen da, skrev jo i går at jeg skulle legge ut noen bilder fra den…og fortelle om mobilen jeg mista… Vi gikk til et sted som heter Solbergknabben, der vi ser utover mot Drammen..ikke så langt å gå, men bratt stigning på slutten, så det var litt over maksgrensa mi..men det var fint å komme opp å se utover ..

Jeg sendte et bilde til guttene av utsikten ..og da vi var på vei ned skulle jeg sjekke om jeg hadde fått svar…samtidig som jeg tok noen bilder med kameraet..

Da vi etter ca 25 min var nede ved bilen oppdaget jeg at mobilen var borte…Hadde mest lyst til å sette meg ned å grine siden jeg var så sliten allerede…men vi snudde og skulle begynne på turen oppover igjen..etter noen minutter møter vi ei dame som lurer på om vi har mista en mobil..hun hadde tatt den med og skulle prøve å finne eieren… Jeg tror jeg klarte å formidle hvor letta og glad jeg var….og jeg tror hun var glad for å finne eieren så fort også….

 

De nærmeste husa er et sted som heter Solbergelva ..lenger bort ligger Drammen…også ser dere Drammenselva….


På veien opp ser vi den andre veien, mot Krokstadelva og Mjøndalen …der vi bor…


Fint å komme opp…..


På vei ned kom det ei skikkelig haglebyge….


#blåveis #solbergknabben #utno #friluftsliv #solbergfjellet
 

 

15 kommentarer
    1. Flotte bilder :)) Så bra at noen fant den, og gav den tilbake .:)) Mistet min i ett kjøpe senter i usa i sommer. Ble så glad når noen hadde funnet og levert den inn :)) Ha en flott søndags kveld <3

    2. Så utrolig deilig at du fikk den igjen så fort 🙂 Man blir helt oppgitt når sånt forsvinner, og spesielt hvis du er HELT gåen fra før 😮 Det så ut som fin tur ellers da 🙂 Og den snøen som har vært i helga…hrmf…tullete 😀 Klemmer søndagsklemmen <3

    3. Det er en STOR mestringsfølelse å nå toppen, kanskje spesielt hvis turen opp var slitsom! <3 Men det gjør godt etterpå! Jeg hadde også en litt slik tur sammen med mannen i dag, nesten bare oppover, og det var SÅ godt å komme til toppen!
      Bra at det finnes ærlige mennesker, OG at mobilen din kom til rettes igjen, hel og fin! 🙂 Klem

    4. Jammen bra at noen hadde funnet telefonen din og møtte deg på veien. Det er så surt når sånt forsvinner. Men da fikk den historien en lykkelig slutt, og jeg tenker det var veldig deilig, spesielt når kroppen er sliten etter tur også. Man trenger liksom ikke å få unødvendige bekymringer. Blåveis med hagel rundt var et flott bilde, ja det var de andre også. Det så ut som en fin tur selv om det var tøft å komme opp.. Ønsker deg en fin uke 🙂

    5. For en lettelse at du fikk igjen mobilen din… Det finnes faktisk ærlig mennesker på denne planten, og all ære til dem spesielt damen som fant din mobil :o)) Fine bilder fra turen kom du hjem med også :o)) Det har jammen vært et vekslende vær de siste to dagene. Bare i dag har det snødd og solen tittet fram om hverandre :o))

    6. Så flott du kom deg opp! Tid for toppturer nå….Og godt du fant mobilen igjen, man er jo så avhengig…Jeg hadde nok også blitt helt matt

    7. For ei flott utsikt da. Og så flink du var som kom deg opp. Skjønner at du vart sliten og så miste mobilen. Men det finnes fortsatt snille gode mennesker som tar vare på det dei finner. Det er bra. Så godt å få att mobilen. Den klarer ein seg ikkje uten lengre nei. For ei hagelbyge da. Ja aj, ser ut som du tok den fint. Håper du fikk kvilt deg godt etter at du kom i hus. Klemmen fra damen i sogn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg