Om det å ikke svare på kommentarer…

De som ikke fikk med seg innlegget mitt på mandag, om at jeg skal prøve hvordan det er å ikke svare på kommentarer på innlegga mine kan se HER ..

Om jeg får kommentar av noen uten blogg svarer jeg selvsagt, siden jeg ikke får gitt noen “respons” til de ellers…

Jeg fikk mange fine tilbakemeldinger, noen syns det hørtes lurt ut…andre synes det var litt dumt..det er jeg i grunnen enig i .. (og det er selvfølgelig greit om jeg heller ikke får svar på kommentarer hos andre ) , men nå er det slik at det er en begrensning på hvor mye jeg orker å sitte ved pc`n..så da syns jeg dette var bedre enn å slutte å kommentere hos andre eller lage færre innlegg..

Har vært” tøft” å bare lese kommentarene og ikke gi tilbakemelding på at jeg har lest dem …nå kan det jo være at det blir noen dager jeg ikke har fult så mye vondt..og da kan det nok hende det blir til at jeg svarer….dere får ta det litt som det kommer…

Hvitveisen plukka jeg i går..og satte i ei av dessertskålene jeg har fått av mormor…syns det ble litt pent…

 


#blogg #hvitveis #kommentarer #dessertskål #mjøndalen
 

26 kommentarer
    1. Jeg synes det er så stress i hverdagen at jeg har ofte ikke tid å gå inn å se HVA du har svart på det JEG har kommentert uansett. Jeg tenker at DU har laget innlegget, det er DITT bidrag, og JEG sier noe om hva jeg tenker rundt det innlegget. Det er dialog god nok. I tillegg får jeg snakket litt med folk i helgene. Da har jeg tid på en annen måte. Men når man er klar med pc-en ikke før kl 18-18.30, så sier det seg selv at man ikke rakker alle greiene. Eller når man har vondter og er sliten eller andre ting. Jeg synes også det er best å droppe DEN delen enn å droppe å besøke dere. Av og til lager jeg et takke -innlegg for å si at jeg har lest kommentarene og setter pris på dere. Man finner sine løsninger 🙂 Bare kos deg du <3 klemmer <3

    2. Blogg skal være GØY først av alt og det er ikke noe gøy om man er syk eller stressa. Jeg svarer når jeg har tid og leser blogger når jeg skal kooose meg 😀 Gooodklæmme <3

    3. Vet du at jeg mener at du må gjøre akkurat det som er riktig for deg. Hvis noen blir fornærmet, da er det deres valg. Jeg har og tatt et valg. Jeg leser ikke så mange blogger. Jeg føler ofte at jeg burde besøkt alle som besøker meg, men jeg kan ikke gjøre det, for jeg kan ikke være så engasjert i alt. Jeg tenker at hvis noen leser bloggen min fordi jeg skal lese deres, da blir det feil. De må lese detn fordi de har lyst, ikke fordi de føler de må. Mange av oss som skriver har begrensninger på en eller annen måte og trenger kanskje å begrense oss på ulike vis. Så kjære deg, gjør det som er riktig for deg og din kropp 🙂

    4. Alt tar tid og man orker ikke og sitte foran pc-en så lenge av gangen. Kanskje noen innlegg fenger mer enn andre og det vises kanskjehe på kommentarene. Det og ha blogg(som jeg ikke har) innebærer endel skriving og lesing, så jeg skjønner at noen ikke er så flinke med svar som kanskje andre er.

    5. Jeg synes det er helt greit jeg, annebe 😀 Jeg sliter med å svare alle kommentarer hele tiden selv. Ser at mange jeg følger, ikke kommenterer på mine kommentarer……. og som frodith sier, så er det ditt innlegg og om du når fram med budskapet så er det det viktigste.

    6. Jeg er så hjertens enig med dem over meg her. Og jeg trenger ingen tilbakekommentar på min kommentar til andre. Det er selvsagt koselig, men det blir ofte litt høflighetsfraser bare for å vise at jeg har sett det andre har skrevet, og det er slett ikke nødvendig. Alle skal gjøre det de selv føler er best, og helsen er tross alt det viktigste. Man sparer ganske mye tid på å ikke gi kommentarer på kommentarene, tid som kan brukes til andre ting – være sammen med dem man har rundt seg for eksempel 🙂

    7. Alle må finne sin stil….det er like slitsomt med dårlig samvittighet fordi man ikkje svarer som dårlig samvittighet fordi man svarer….du må selv bestemme hva som fønker for deg…..for meg er det perioder med mye jobb og styr der eg kommenterer mindre og heller svarer hos meg selv….eller svarer hos andre og legger ut mindre selv..vi er ikkje supermennsker….og du.blogg skal være gøy min venn…gjør det DU føler er rett <3<3<3 ngen blir sur..hvertfall ikkje vi som bryr oss 🙂

    8. Eg elsker kvitveis. Gleder meg til eg kan plukke det sjølv. Det blir til neste vår det da. Siden vi ikkje ahr det her i bygda.
      Ellers så får du passe på deg sjølv og gjere det som er riktig for deg. lille venn. Klem fra ho Greta

    9. Dette finner du ut av 🙂 Gjør det som føles riktig, ingen vits i å slite seg ut eller ha dårlig samvittighet. Jeg er ihvertfall her for å lese dine tekster og kose meg med det. Og det holder i massevis. Skulle du ha tid og overskudd til å kommentere en dag, får det bli en bonus. Det viktigste er jo at hobbyen ikke gjør at du føler deg sykere.

    10. Helge: Sånn er det 🙂 Jeg liker jo veldig godt å svare..men når jeg må velge mellom det ..og å lage innlegg får jeg forsøke dette..også er jeg heller innom å kommenterer hos de andre når det passer seg slik :)) Og dere som ikke har blogg svarer jeg jo..er jo veldig hyggelig med kommentarer :)) Fin kveld til deg :))

    11. Man må jo bare gjøre det som føles mest riktig, og det fine er jo at det er helt opp til det! Så en smart løsning over her om at man kan skrive et takke innlegg en gang i blant. Leserne setter jo stort sett enda større pris på det, for tror ikke det er så mange som går tilbake til en blogg igjen for å se om de har fått svar på kommentaren. Gjør det du føler er best <3

    12. Jeg også tenker på at jeg burde svart på de kommentarene jeg får, jeg får jo så mange fine og gode.. Og det å svare er liksom det å vise at man setter pris på! Men når det står i mellom å ha kapasitet til å svare på kommentarer jeg får på bloggen, og å skrive kommentar på en annen sin blogg, så ble valget lett! <3
      Valget du tar er ditt, dette er jo din blogg, og du velger helt og fullt selv, hva du ønsker å gjøre med den! <3
      Onsdags-klem

    13. Først og fremst gjør du nå det du har tid til, og mest lyst til. Prioriteringer 🙂 jeg vil mye heller ha en hyggelig kommentar av deg på mine innlegg hvis det er noe du har lyst å kommentere enn at du svarer på mine kommentarer på dine innlegg. Men det er sånn JEG er bygd opp 🙂

    14. Jeg tenker litt på det innimellom, nå har jeg ikke så mange kommentarer etter bloggskifte da, men jeg tror neppe så mange går inn igjen for å se om jeg har svart på kommentaren deres…. Og da kan jeg jo egentlig spørre om du gjør det? For nå får du jo ikke automatisk opp melding om at jeg har svart…. Vet nemlig selv at jeg ikke alltid går inn for å se om jeg har fått svar på kommentaren på blogger utenom blogg.no 🙂

    15. Min matgale verden: Kan ha gjort det en sjelden gang…men som regel ikke :)) Så egentlig er det ikke nødvendig…om ikke folk har spurt om noe…for da lurer de nok på svaret :))..spørs om du sjekker dette svaret da…hehe…<3<3

    16. Haha, jo her gjør jeg alltid det, for det kommer opp at du har svart, og SÅ nysgjerrig er jeg at disse svarene sjekker jeg alltid. Men å lete opp innlegget på en annen blogg, for så å bla meg frem til kommentarene for å se om jeg har fått svar…..nææææ….. 🙂

    17. Jeg respekterer ditt valg, og sier som mange andre før; gjør ikke mer enn det som er lystbetont og kroppen tåler !!! Vakker vårlig bukett på bordet, by the way !
      Kos deg og senk skuldrene til hverdags og fest !

    18. Helsa kommer altid først, Så komenter det du orker, å orker du ikke , så må det også være greit, Jeg leser alles blogger, men ikke altid jeg komenterer hos alle, det har jeg ikke kapasitet til, Å noen ganger så har andre sakt det du ville si 🙂 Ta vare på deg selv , jeg leser bloggen din uansett 🙂

    19. Nydelige hvitveis, de har ikke kommet her ennå…. Ganske kaldt her fortiden. Som mange skriver over her så synes jeg også at det er koseligere å få kommentar på bloggen min fra deg…. ;))

    20. Gjør akkurat som du føler for det du. Vakker hvitveis. På Blogsoft svare man veldig sjelden på kommentarer. Men om man er innom den som har skrevet, kan man noen ganger takke eller gi et svar på et spørsmål. Det fungerer så fint det også, bare man skjønner opplegget. Klem fra meg 🙂

    21. Enig med Frodith. Når jeg er lite på bloggen, så tar jeg meg ikke alltid tid til å lese svar på kommentarer jeg har gitt til andres innlegg. Jeg husker jeg skrev et innlegg om kommentarer ganske tidlig i “blogge – karrieren” min. Vi er så redde for ikke å gjøre “Riktig” og for at det skal virke som om vi ikke bryr oss osv…..Ikke rart at nakkene våre skriker i blant! Jeg oppfatter deg som en veldig omtenksom person, og det inntrykket har ikke endret seg sjøl om du nå velger å kutte ned litt mht å svare på kommentarer! Tror menn jevnt over er flinkere til å gi litt blaffen i de “små” tingene. Det slår jo begge veier, for det er jo viktig å vise omtanke…….men vi damene lar ofte samvittigheten styre oss litt for mye! 🙂 Leste innlegget ditt om vafler også! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg