Eyh la meg ta deg med til ah ta-ta deg med til …OSLO..

Det var bare ei strofe fra Karpe Diems sang om Oslo ..men som jeg fortalte var jeg og mannen å gikk en tur i Oslo på tirsdag , og da ble det jo selvsagt litt bilder også..men har begrensa meg ..så bare en liten smakebit..

Før jeg ble syk gikk vi ofte tur i Oslo, ca annenhver søndag i flere år..men nå har det mest blitt Drammen, som jo også er en fin by og ligger nærmere oss.

Når vi er i Oslo er det ikke for å gå i butikker, men vi vandrer litt på “måfå” rundt i de ulike bydelene ..og tar en kaffe eller to underveis. Nå parkerte vi ved Hjortneskaia og gikk opp mot Frogner , så mot Bislet og St . Haugen…Akerselva og Grunerløkka..så mot sentrum , Aker brygge og Tjuvholmen..fin tur !

Bildene er litt hulter til bulter og bare noen små stikkord under…


Starter med en kaffe i sola på Frogner…


Rusler rundt å ser på byen og bygningene…


Friske fargeinnslag er det også flere steder..

Mange flotte boliger på rekke og rad…


Grunerløkka..


Utsikt fra Mc donalds..hehe…


En matbit der, før vi går videre…


Utsikt mot byen fra parken på St hanshaugen…


Utsikt mot Holmenkollen….


Ble noen trapper…


Og enda flere trapper…
 

Om man ønsker er det nok av museer og annet en kan besøke også…

Kunst og skulpturer er det “over alt” i Oslo…..


Fra Tjuvholmen ..mot Aker brygge og sentrum…. #oslo #atrupfearnleymuseet #akerbrygge #tjuvholmen #blogg
 

36 kommentarer
    1. En flott byvandring i nydelig vær dette,og når en er kjent i oslo så er det jo mye lettere og gå rundt og se 🙂 Virker som dere hadde en skikkelig kosedag der inne i selve byen:-) Var jo selv på Frogner i to dager i februar men likte meg ikke og været var samtidig kaldt og langt fra koselig. Hadde det bare vært like fint som på dine bilder hadde nok jeg hygget meg også. En fortsatt fin kveld til deg:-)

    2. Den rutete skjorta: Takker så mye :))..hehe..ja en kan fort komme litt ut av kurs..men vi bare gikk og så hvor vi havna vi..men har jo en viss peiling da :))

    3. Hobbystua: Ja det var en fin tur..og deilig vær :)) Best å være litt kjent..og det har vi blitt etter hvert..men mye ukjent også..Været har mye å si for om en skal få et positivt inntrykk av steder ..håper du får en mer vellykket Oslotur en annen gang :)) Kos deg videre i kveld du også..nå blir det kveldsmat her :))

    4. Så koselig 🙂 Jeg er sånn nesten aldri i Oslo, det er for stort og så går jeg meg bort…hver gang. Vi har jo holdt noen konserter inni Oslo men da har jeg hele tiden hatt bodyguard liksom som passer på at jeg ikke roter meg vekk hahahaha gooodklæmme <3

    5. Det er koselig å rusle i Oslo. Kanskje ikke akkurat i området rundt Sentralbanestasjonen, men det er mange perler ellers. Du og mannen er jo så flinke til å finne på ting sammen og ta vare på “kjærestebiten” i parforholdet! Riktig så romantisk….og man aner humoren hos dere begge! 😀

    6. Herlig og utrolig godt å lese.. og se 🙂 Blir nok Oslo tur på oss i sommer.. har jo Skedsmogjengen her i påska 🙂 Godt å se at du er i bedre form 🙂

    7. ladyaugust: Midt nede i sentrum er det ikke så hyggelig syns jeg..men mange koseleige plasser litt utafor bykjernen..men fly i butikker blir bare slit …
      Hehe..godt du har med noen som kan passe på deg da :)) Klem og sov godt i natt <3

    8. karidansen: Det er det, ja må litt vekk fra det mest sentrale området om det skal være litt koselig :))
      Ja vi liker jo godt å finne på småting sammen..og ikke ting som blir stress..:)) ..hehe..må jo gjøre litt ablegøyer også :))

    9. Veronica S: Liker Oslo..absolutt best om en ikke skal noe spesielt..bare gå rundt og ta det som det kommer..og sette seg ned med en kaffe :))

    10. dedicat: Takk..så hyggelig du syns det :)) Bra med noen god dager..i dag har jeg bare besøkt mamma ..mens mannen har vært på sykkeltur med broren sin :)) Oslotur er bra..og sommer og Oslo er enda bedre …
      Ønsker deg fine dager videre i påsken :))

    11. Herlig med en sånn fin tur. Skikkelig kosetur. Og byen har jammen forandret seg siden jeg var der første gang som liten jente. Kos deg videre i påsken 🙂

    12. He-he, begrensa deg på bildefronten. Aldri sett så mange bilder fra deg i ett og samme blogginnlegg. Du begynner å ligne på meg som aldri begrenser meg, da det er så vanskelig å velge ut, så helheten vises. Flotte bilder også, som viser at du har hatt en deilig storbytur med mange koselige ingredienser. Jeg liker masse bilder, de forteller mer enn 1000 ord 🙂

    13. Det var litt av ein runde. Fikk med dere hele sentrum. Tok vel heile dagen nesten dette. Kost dere skikkelig da. Ser hvertfall blide ut. Kjekt bare å rusle rundt uten mål og mening når veret er så fint. Håper dere har ein fin dag i dag også. klem <3

    14. Det er mange fine steder i Oslo. Og det bygges og bygegs så jeg er glad for at jeg ikke bor i Oslo. Mye betong og asfalt men også mange fine kafeer og parker, området rundt og innover ifra Songsvann er jo fantastisk, Østensjøvannet er jo en perle. Jo, det er mangt man kan oppleve i Oslo men du verden så deilig det er og komme tilbake til Drammen igjen.

    15. toveview: ..hahaha..har hatt et par med masse bilder før, men for meg er det et slit å sitte på pc derfor det er sjelden med mye bilder..men noen ganger “trår jeg til”…
      Jeg elsker å se fine bilder jeg…men nå hadde jeg tatt mange, så å velge alle hadde bare gjort at det ene slo det andre ihjel ..tror jeg :)) Takker for hyggelig kommentar :))

    16. gretashobby: Vi var vel rundt i ca tre timer..med litt pauser..så ei bra “økt” det :)) Nydelig i Oslo i finvær :)) I dag er det skyet vær og litt regn..men sola skal vist titte fram i løpet av dagen :)) Fin dag videre og klem til deg også <3

    17. Helge: Det er det virkelig..tror ikke jeg ville bodd der jeg heller ..men å ta noen turer dit er hyggelig :))
      Har ikke vært noe særlig i naturen i Oslo…bare oppe ved Holmenkollen..får prøve å få til en tur til et av de vanna etterhvert :)) Drammen er en super by det også…og der er vi jo ganske ofte :))

    18. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det..og når sola skinner er det bare å nyte det :)) Koselig i Oslo..men ikke midt nede i sentrum..der blir det fort litt masete.. Vi koste oss :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg