Fyr på peisen….og høy strømregning…

Når den siste mnd strømregning blir på 3947 kr for to voksne mennesker  er det på tide å fyre i peisen igjen…også er det jo koselig da….

Tenker egentlig ikke så mye på det med prisen, men man skal vel ikke overdrive strømbruken mer enn man trenger heller..og nå har vi akkurat kosta på pipa 24 tusen kroner (var noen sprekker i et rør inni )..så nå som det er mange kuldegrader igjen er det bra det er i orden …blir godt å varmt her i kveld tenker jeg..må nok sette opp døra å lufte ut litt etterhvert..hehe…


#peis #fyring #ved #strøm #strømregning

 

42 kommentarer
    1. Hvis det var strømregning for en mnd, da var det høyt , ja – så da er det godt å ha en annen mulighet. Jeg har snitt på ca 1500 i mnd, men da fyrer jeg jo også med ved og også litt olje i den aller kaldeste perioden. Dessuten er jeg jo her alene annenhver uke, sånn stort sett! Det ble “snillere” regning hos meg etter at jeg fikk varmepumpe. Ellers må jeg nok innrømme at jeg velger å ha det kaldt unntatt på kjøkkenet, i stua, på badene og på rommet der jeg har dataen. I dette digre huset (240 kvadrat og med seks soverom!) må vi bare tåle at ikke alle rom er oppvarmet, ellers blir det økonomisk RUIN her!! Deilig og koselig med peis!!

    2. Strømregningen vår kunne skremt vettet av de fleste, og den blir liksom aldri lavere uansett hvor mange mål med ved vi fyrer. Men det er vel slik det må gå når jeg helst vil gå barbeint og i t-skjorte året rundt….

    3. Ja, det var en spenstig regning, så det er bare å fyre med ved. det gjør også vi, og det gir mer behagelige strømregninger. Vi får holde oss til vedfyringen inntil miljømyndighetene bruker pisken. Her er det mye snakk om at vedfyringen genererer mye mer svevestøv enn biltrafikken i , og nær byen…

    4. eg hater kulde så eg bruker strøm og dusjer og bruker badekar..nå er det lite så det tar lite vatten,men eg blir god og varm <3
      her er strømmen for en pluss to hundejenter ca 1800 for 2 mndr i vinter...altså 900 pr mnd..ikkje alle verden det. I sommer var den faktisk 400 pr mnd.....null å klage på 🙂
      MEN vi fikk 3 meter!!!!!!!! nedbør i form av REGN i 2015 og alikevel skal strømmen stige...hvorfor i huleste MÅ vi betale for resten av Norge..det lurer eg på ,er jo ikkje nett som dere deler solen og varmen med oss :D:D:D:D
      Nyt peisen <3

    5. karidansen: Vi har nesten alltid høyere strømregning enn alle jeg snakker med..men så “hater”jeg å gå å fryse..og fyller opp badekaret med glovarmt vann mange ganger i uka…så får jo litt igjen for pengene..hehe..
      Mannen har lyst til å ha varmepumpe, men ikke jeg..vi får se det ann..sikkert lurt 🙂 Var flinkere til å slå av strøm i rom vi ikke brukte da jeg var på jobb..nå er jeg jo så mye hjemme at jeg må ha det litt trivelig rundt meg :)) Peis er koselig ja :))

    6. natheless: Det kan fort bli i varmeste laget ja..men veldig koselig også :)) Mannen kan tenke seg varmepumpe..men jeg syns det tar så mye plass på veggen..men vi får se :)) God natt :))

    7. Mittfamilieliv: Det er jo koselig da..og gjør det deilig å varmt :)) Greit å få ned prisen litt ja …takk for hyggelig kommentar :))

    8. frodith: Det er jo bra..vi har jo to etasjer og to bad med kabler..og jeg elsker å ligge i badekar med glovarmt vann når jeg er sliten…så da får vi heller ta den regninga..hehe..
      Peis er koselig det ja..Nattaklem <3

    9. Etdiktomdagen: Vi prioriterer også penger til slikt..men litt kan vi nok justere ned i rom vi ikke bruker så mye :)) Koser meg mest når det er deilig å varmt..mer avslappende :)) God natt <3

    10. funderier: Får alltid høye strømregninger..men denne var litt ekstra..men har vært Januar da :)) Ja det er ett eller annet samme hva man fyrer med…men vi bruker peis og strøm om hverandre ..enn så lenge iallefall 🙂 )

    11. cuskima: Jeg elsker fullt og “glovarmt”badekar…beste måten å slappe av på :)) .. ja det var ikke så mye du hadde i strømutgifter..og bra er jo det ..
      ..hehe..det føles nok urettferdig ja..skulle gjerne delt litt sol med deg…:)) Klem <3

    12. Unni: Enig..koselig å se flammene..:)) Vi har ikke varmepumpe..men mannen vil gjerne ha det..så vi får se hva det blir til etterhvert :))

    13. Huff det var en høy strømregning… Da er det godt man har en peis å fyre opp i. Til tross for at jeg bare fyrer med panelovner, kom jeg ganske rimelig ut denne måneden, litt i underkant av 1.500,- I tillegg til at det varmer, så er det veldig koselig når peisen er tent opp :o))

    14. Vera Lynn: Får ofte dyre strømregninger..men vi har jo to etasjer og varmekabler på to bad..så da får vi bare betale da..hehe…
      Koselig å fyre i peisen ja…men må ofte lufte ut litt også siden det fort blir veldig varmt :))

    15. eg bygget jo om badet mitt i sommer for å få badekar….for eg sliter med ømme muskler…,men eg er jo bare en i en 70m2 leilighete så klart eg bruker mindre strøm enn dere to :D:D
      vi sku delt litt mer på både strøm regn og sol D;D;D
      <3

    16. Blir høye nok strømregninger ja. Jeg bor i ett hus uten isolasjon og med råtne vinduer, så jeg har lært at skal en holde varmen, må man bare kle seg. Også inne. :O) Fyr og kos deg!

    17. Det er noe hele tiden.
      Fordi jeg har bygget om hele hoved etg så sliter jeg med varmen der. Ovnen vår har for liten kapasitet, og vi har nok ikke tenkt godt nok da vi bestemte oss for ovn.
      For å si det slik.. Skal det bli varme slik det skal være på kalde dager må vi nok ut med ca 30.000,- Det er mye, og det blir til at en venter og venter…
      Herlig med fyr i peisen. Bruker den på hytta hver helg.:)

    18. Det var mye for 2 personer men men…Sterk kost med 24000 kr for ei vedlikehold for ei pipe, men i forsikringsøyemed kan det lønne seg med tanke på brann.

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Sånn er det med hus ja..gjelds å holde det i orden :)) Kjedelige ting å bruke penger på…men noen ganger bare må mann :)) Koselig med hytte og peis <3

    20. Helge: Vi får vel bare betale og være glad vi slipper å fryse..hehe…:)) Ja slikt må være i orden..og det brenner bedre nå også…så var bra vi fikk ordna det :))

    21. Fru Tunheim: Mannen har lyst på varmepumpe..men jeg har holdt igjen…tenker den tar så mye veggplass..men sikkert lurt å ha….Men kos med peis ja :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg