Hva pleier du å spise til lunsj ?

Jeg liker å spise litt sunt og lett til lunsj sånn til vanlig, og litt variasjon er jo ok..men som oftest blir det Cottage Cheese og youghurt med frukt eller bær og det har jeg spist i dag.

Om jeg tar en kaffe når jeg er et ærend blir det som regel et grovt rundstykke med ost og skinke ved siden av ,( som på bildet under her), fra forrige uke da jeg var en tur i Hokksund hvor jeg har legen min.

Legger ved litt flere bilder også, fra tidligere lunsjer…. som litt inspirasjon … (skriver litt under bildene )


En kaffe og et blad kan være en fin måte å slappe av litt på…….


En av mine favoritter til lunsj, cottage Cheese og youghurt…..


Av og til er det nok med litt frukt….

Havregrøt blir man aldri lei av…


Med litt pasta i blir salaten litt mer mettende….


Og har man besøk blir det jo litt ekstra som innbakte pølser, rundstykker eller ostefat… #matblogg #havregrøt #mathallen #lunsj #magert

 

 

58 kommentarer
    1. salat og frukt er nok favoritt hos meg
      melkeprodukter er eg ikkje glad i unntatt is og ost 😀 og eg tåler det egentlig heller ikkje.
      Når eg ikkje spiser salat elelr frukt liker eg veldig godt varm mat…og skiver og rundstykker smaker best om andre lager det til meg. Lage det selv er gødd kjedelig…
      Knekkebrød blir det endel også her 🙂

    2. Masse fristende. Her ble det havregrøt i dag med rosiner og litt jordbærsyltetøy. Jeg liker også lette lunsjer og det smaker alltid så godt på den tiden av dagen! Ha en flott ettermiddag og kveld 🙂

    3. Oj dette så herlig ut:). Jeg spiser som oftest ferdig påsmurt niste, 3 skiver med kjøttpålegg:), thats it:). Ønsker deg en fin mandag videre:).

    4. cuskima: Høres bra ut :)) Greit å unngå det en ikke tåler..
      Hehe greit å få det servert ja..jeg spiser sjelden varm lunsj..men har jo middag nesten hver dag :))
      Greit å ha ei pakke knekkebrød i skapet…godt er det også :))

    5. Anonym: Ja om man skal ha middag er det ok at lunsjen er litt lett :)) Havregrøt er godt det ..syltetøy på har jeg ikke brukt..men bær da :)) Takk det samme til deg :))

    6. Maren: Takk så hyggelig :)) Niste på tur er godt syns jeg..og lurt å ha med på jobb/skole i stede for å kjøpe noe i full fart .. Takk fin dag videre du også :))

    7. ja men eg syns alle er så flink med youghurt og kesame og grøt og greier…så når eg sier eg liker middag blir de litt sånn eh ja…hahaha

    8. Hei vennen. Lunch hm, det er så forskjellig det. For tida har det vore polarbrøda med diverse pålegg. I morra tror eg det blir grønsak røsti. HAdde det til middag i dag og har mer røre att. Det var faktsik veldig godt. Og så er det sundt da. Skal blogge det en dag med oppskrift om det er ønskelig.
      håper du fikk den ettermiddagen du ønsket deg. Klem herfra <3

    9. gretashobby: Hender jeg spiser polarbrød også..men da er det som regel på kvelden..godt som avveksling innimellom :)) Spennende med røsti..ser gjerne oppskrift på det 🙂 Klem <3

    10. fjellgeitbundingen: Takk for det :)) Det høres da bra ut det ..jeg også tar ofte utifra hva jeg har i huset..havregryn har vi jo nesten alltid :))

    11. Nå er det jo klveld og ikke tid for lunch men jammen fikk jeg lyst på litt lunch alikevel 😉 Nydelige bilder og du, det første bildet, hvor har de det vakre settet?
      Ha en nydelig kveld.

    12. tepausen.blogg.no: Hehe…i kveld blir det brødskiver her..så får det bli lunsj i morgen igjen :)) Det er på en kafè som heter Stepin i Hokksund og der selger de også slike ting og pynt..så de selger det nok der tenker jeg..men hvilket merke det er vet jeg ikke :))) Takk det samme :))

    13. Du anretter det så fint, og det gjør det jo ekstra delikat! I dag spiste jeg rundstykke med ost og skinke på kafe, sammen med ei god venninne. Ellers går det ofte i knekkebrød med hvitost og paprika, eller en gresk salat eller tunfisksalat! Er også glad i gresk yoghurt med bær, frukt og hakkede mandler! 🙂

    14. Ritamarita: Tusen takk :)) Høres bra ut det ..og man må jo forholde seg til hva en tåler ja :)) Ønsker deg en god natt og fin dag i morgen 🙂 Klem <3

    15. Her var det mange gode forslag til lunchen…. Jeg er ikke noe flink til å spise lunch jeg, og ofte glemmer jeg det nesten helt. Blir så oppslukt i jobben at klokken kan bli både 13 og 14 innen jeg husker på å spise. Da blir det å løpe ned i Barristaen i 2 etg på jobben for å se hva de har igjen. Noen ganger er jeg heldig å kan få en baguette med ost og skinke, men ofte blir det bare en yoghurt. Jeg lover megselv hver morgen at “i dag” skal jeg spise ordentlig….

    16. Så utrolig mye nydelig mat, kjenner jeg skal skrive meg en handle lapp å dra på butikken i morgen 🙂 Fikk skikkelig lyst på salat nå faktisk 🙂 Til lunsj spiser jeg enten knekkebrød, mager vanilje kesam med musli og bær, eller så spiser jeg noe annet som jeg bare kjører i sammen 🙂 Håper du får en fin dag i morgen, klem <3

    17. karidansen: Så hyggelig å høre, liker at det ser delikat ut..men gjør litt ekstra flid når jeg skal ta bilder da :)) Knekkebrød spiser jeg også av og til det..alltid ei pakke i skapet :)) Høres ut som du spiser variert og sunn lunsj :))

    18. Therese Bråthen: Takker for det :)) Greit å sjekke hva en trenger før en skal i butikken :)) Salat er deilig mat og da kan en jo lage til to dager :)) Knekkebrød og” musligreier ” er godt det :)) God natt og fin morgendag du også 🙂 Nattaklem <3

    19. Vera Lynn: Takk så bra du synes det :)) Oj, det var lenge…må ha litt mat mellom frokost og middag..trenger ikke være mye men litt :)) Du får begynne med niste kanskje..ellers er jo både baguette og youghurt deilig da :))

    20. Lunch e rfavorittmåltidet mitt om dagen 🙂 Jeg jobber bare 2 dager i uka og de dagene jeg er på jobb blir det 1 skive hjemmebakt brød med masse salat, purre og pålegg på.
      Når jeg er hjemme er det 3 knekkebrød med egg og ost. Jeg fyller på med masse grønt her også. Så koser jeg meg med pc og leser treningsblogger og hører på radio mens jeg spiser 🙂

    21. baremegoglivet: Så deilig mat du har med deg da..høres sunt ut også :)) Knekkebrød er godt det også…hender jeg spiser det også ..gjerne med brunost..ikke sååå sunt kanskje..hehe..
      Ha en trivelig kveld :))

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Kan være godt det også..men sjelden lunsjen blir varm her…bortsett fra havregrøt :)) D vitamin påfyll må man ha..særlig om vinteren :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg