Pinnekjøtt med gutta !

Nå har guttene akkurat dratt hjem etter en koselig pinnekjøttmiddag her, noe som har blitt en fast tradisjon de siste årene..jeg er ikke vant med pinnekjøtt fra barndommen, men det er “ca” like godt som svineribbe..så da blir det begge deler i løpet av jula.

Blir bare et bilde av bordet før guttene kom, for jeg tok så mange bilder av folk og mat på julaften at jeg lot dem slippe nå..hehe..

Tidligere i dag var mannen og jeg å handla litt og tok en kaffe i Drammen, tok noen bilder langs elvebredden også, men de får jeg se over i morgen ..tenker jeg …


#pinnekjøtt #mjøndalen #blogg #desember #matprat

41 kommentarer
    1. Så koselig det ser ut:) Her i huset er det egentlig bare mannen som spiser pinnekjøtt:) Men jeg synes det ser godt ut da:) hehe… Ha en flott kveld videre:)

    2. ååå jeg er oppvokst med pinnekjøtt, så det er noe av det beste jeg kan få servert!
      jeg kan virkelig spise meg så dårlig på det at du aner ikke, haha spiser så jeg blir liggende på sofaen med bukse knappen åpen og bære meg over hvor mye jeg har spist! hahaha

    3. ja det er virkelig for lett og overspise seg på det.
      så er nesten alltid like godt når det matgilde er over! å kunne ha noe lett middager i steden for så mye nydeligheter!! haha

    4. Så trivelig dekket julemiddagsbord! Koselig med nære og kjære til bords, og pinnekjøtt er jo ikke verst da. Jeg liker det meget godt, eller i det hele tatt salt kjøtt sammen med kålerabbistappe / rotgraut. Selv har jeg bare laget det en gang, tror jeg. Men forsyner meg om jeg er på hotell-lunsjer / julebord av det. Tradisjonen er ribbe / sosisser / julepølser / medisterkaker på juleaften i alle fall. Gleder meg til bilder av Drammens elvebredde også, blir kjekt å se 🙂

    5. Barna hjemme på middag er alltid kjekt. Du er heldig som har dem så nær. Pinnekjøtt skal vi spise på nyttåraften. Må liksom ha det en gang i julen siden det alltid er ribbe på julaften.

    6. pinnekjøtt er best eg er ikkje glad i svineribbe fordi eg ikkje er så glad i svin…..
      men på nyttårsaften skal vi reise bort på landet og siden vi kommer sent avgårde pga jobb og sent frem så er det enklest å lage svineribbe eg da jada bare sleng med julepølse og rødkål eller surkål og god saus og poteter så spiser eg det jo og god dessert 😀

    7. Pinnekjøtt er typisk vestlandet på sørlandet men torsk er tysisk sørlandet. Mon tro når det bler skikk med slike faste retter på julaften landsdel fra landsdel(pinnekjøtt på vestlandet, torsk på sørlandet og ribbe på østlandet(nord-norge). I og med at min far er fra sørlandet spiser vi alltid torsk på julaften og risengrytsuppe som dessert. Ha en fin dag.

    8. toveview: Takker..koser meg da ja :)) Kålrabistappe måååå det være til..nam :)) Vi har jo ribbe ,pølse og medisterkaker på julaften..det er jul for meg 🙂 Bilder fra Drammen kommer nå snart :)))

    9. Fru Tunheim: Enig 🙂 Ja det er jeg glad for..har nesten all familie i nærheten :)) Blir kalkun her på nyttårsaften, men bare et slikt bryst denne gangen..litt mye med en hel på 2-3 stk..hehe…

    10. cuskima: Jeg liker jo begge deler..men nå gleder jeg meg til magrere mat :)) Da håper jeg det blir en trivelig nyttårsfeiring :)) Dessert…nam :))

    11. Helge: Ja det er ulike tradisjoner rundt om ja..og når folk flytter på seg blir det litt blanding..fint det da :)) Høres ut som en bra julemeny det der :)) Fin dag videre til deg også :))

    12. Jeg er oppvokst med pinnekjøtt, men har en mann som ikke er det… Derfor har vi svineribbe julaften, men det blir liksom ikke helt det samme – synes det smaker som vanlig svinesteik…. Men vi har pinnekjøtt 1. eller 2.juledag nå, for mannen har fått smaken på det. Det er liksom litt mer julemat for meg 🙂 Koselig dekket bord du hadde, og tenker dere koste dere alle sammen. Ha en fin kveld 🙂

    13. margarites: Vi har våre vaner..hehe.. begge deler i løpet av juledagene er jo greit ..jeg mååå ha svineribbe på selve julaften..men pinnekjøtt er like godt det :)) Takk ..fin kveld du også <3

    14. Pinnekjøtt vokste eg opp med. Svineribbe har eg vel aldri spist på den måten. MEn vi har vår egen julemiddag. Og skal alge den i kveld også. Gleder meg. Kjekt med nye tradisjoner når ein liker dem så godt. Ønsker deg ein flott siste dag av året 2015. Og håper at året 2016 blir eit bedre år for vennen min like utenfor Drammen klem <3

    15. gretashobby: Det er så mye god mat…så ikke lett å velge..og du må vel ha litt “spesiell” kost :))
      Litt faste ting /mat i høytidene er ok..og litt nytt :)) Takk så hyggelig …alle gode ønsker til deg og dine også :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg