Årets julebakst !

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bake noe i år, bortsett fra brød og rundstykker . Ikke er det noen kakemonser i huset her ( spiser litt altså ), også vil jeg heller spare litt krefter så det blir ei trivelig julefeiring.

Men så hadde jeg “utfordra” eldste sønn til å bake Serinakaker …men fant ut at jeg kunne ta en tur opp å hjelpe ham, og samtidig kunne vi hygge oss å spise litt mat sammen.

Han lagde deigen mens jeg gjorde i stand litt mat…så etter at vi hadde spist, trilla vi ut halvparten av deigen hver….samarbeidet gikk fint, selv på et lite kjøkken ( han har kjøpt ny større leilighet som er klar ei stønn over jul).

En koselig kveld…også ble det en kakeboks med 30 kaker i til hver av oss .

(..litt grotesk kanskje, men han syntes deigen ligna formen på en hjerne..hehe..og måtte vise meg …)


Baking , middag , en smak på baksten… og litt gløgg…..koselig kveld ….

Vi doblet porsjonen ..det ble 60 st… Stekes på 200 grader midt i ovnen i ca 10 min…. #baking #julebakst #serinakaker #hokksund #desember

 

 

58 kommentarer

Siste innlegg