Islykt !

Her om dagen fikk jeg så lyst til å lage en islykt, så noen fine kvister ved muren til naboen og tenkte de ville gjøre seg…så “stjal” et par kvister…..

Jeg kan ikke huske å ha laget selv før, men vi hadde ei i barnehagen som var god til det og tok seg av den jobben når det skulle lages der….og det er jo så dekorativt…

Nå satte jeg i gang uten å sjekke skikkelig hvordan det skulle gjøres..så ble ikke av de fineste..men med lys gjør den nytta si..og da jeg fikk besøk i dag sto den ved trappa og “ønsket velkommen ” Var greit å lage den i ei lita “form” for dagen etter jeg lagde ble det mildere så da satte jeg den i fryseren og da jeg tok den ut i dag var det blitt kuldegrader igjen …..HER er en link til fremgangsmåte …


Ble jo litt koselig…….


Lot det først fryse et lag som jeg kunne sette skål nr to på……

Fyll på mere vann og pynt og la det fryse…….

Og slik lyste det etter det var blitt mørkt….. #islykt #vinter #lys #mjøndalen #advent

66 kommentarer

Siste innlegg