Kunst i Mjøndalen !

Når man ikke bruker bilen ( som du kan lese om i mitt forrige innlegg HER…) ..oppdager man jo noen ting man kanskje bare kjører forbi ellers, som da jeg i dag  passerte samfunnshuset og så denne fine kunsten som barn har laget …gøyalt er det …selv om jeg er mer glad i vanlige trær uten så mye pynt….

På samfunnshuset var jeg ofte på “fest” i ungdommen og har vært på mange kurs og planleggingsdager med jobben der og gått noen motevisninger for en lokal butikk..

Fint at skolene har kreative aktiviteter og ikke bare teori.
Artig fyr..og i kjelleren på samfunnshuset var det bibliotek da jeg var ung….

Høyt henger de …og søte er de ….

Fargefest….

Den her synes jeg var stilig……

Mange som har hatt det gøy her……
#mjøndalen #kunst #nedreeiker  #kreativ  #samfunnshus

48 kommentarer
    1. Litt morsomt med et pyntetre da! Her er det en dame i nabolaget som hekler masse og har pyntet epletreet sitt, pluss noen skilter. Vi smiler når vi ser det! 🙂

    2. Jeg liker nok også best å se trærne “naturell”, men det er litt artig med ett eller to trær som får litt ekstra pynt. Men det må ikke bli for mange, for det må være et blikkfang bare et sted. Blir det for mange sånne trær så mister de det som er spesielt og ser man slikt ofte eller mange steder så blir det ikke noe spennende i det hele tatt. Jeg har sett slike noen steder, men det er ingen rundt her som jeg bor. Tror kanskje det er noe slikt på vei mot Odda. Morsomt å se i hvert fall – i små mengder 🙂

    3. Jeg liker nok også trærne best “Slik de er”, men disse trærne var jo veldig kreativt pyntet….Ja, fest på samfunnshuset har jeg også vært på…..Det var da jeg var 15-16 – så var jeg fornøyd av disse festene, men jeg har jo vært på tilsvarende fester med dans og……….fylleravliruvlireisannn- HEISANN! Men nå orker jeg ikke slikt mer, foretrekker litt roligere sammenkomster der man nipper til vinglasset og praten går om løst og fast! 🙂

    4. Artig med slike fargerike kulturinnslag i det offentlige rommet…Vår kreative datter har strikka en to-meter høy fargerik sokk på et av trea på veien opp til hytta deres. Mange turgåere stopper opp for å betrakte “kunstverket”.

    5. margarites: Sant..litt er fint..men vanlige trær er finere :))..men gøy at barn og unge kan ha slike kreative prosjekter da :)) Er nok noe slikt rundt om i hele landet tenker jeg :))

    6. karidansen: Penest med vanlige trær..men gøy med litt kreativitet også 🙂 ..hadde mye moro den tiden..men jeg liker også roligere former nå…alt til sin tid :)) God natt :))

    7. funderier: Fint at det er plass til litt kreativitet..og at barn og unge kan holde på med litt slike ting også :))..det hørtes stilig ut…litt av et strikkeprosjekt…..

    8. dedicat: Fint med litt..stygt med for mye 🙂 Passa greit på plassen utenfor samfunnshuset syns jeg ..men absolutt mest glad i vanlige trær …:)) God natt og fin morgendag :))

    9. Så mye kreativitet! Skal vise det til min sønn som går på lærerhøyskolen nå…..
      Så det forrige innlegget ditt også nå. Fine bilder, og veldig flott det med trestammen og de gule bladene. Så irriterende å vente på buss som ikke kommer…er da man skjønner hvor godt det er å ha bil.
      Det har jammen vært en lang historie med din mor….Kanskje dere kan puste litt lettere nå når hun er på rehabilitering.

    10. Det er artig når noen trær eller andre ting blir pyntet. Og tenk på at det faktisk tar litt tid å strikke/hekle alt dette også.

    11. maiken: Ja gøy når barn og unge kan utfolde seg litt slik…bare viktig at det blir tatt vekk når det begynner å bli stygt :)) Takk..ja veldig greit med bil..men fikk jo litt forandring på dagen da :))
      Nå virker det som det går fremover med mamma ja :))))

    12. Oldemorbloggen: Veldig gøy med noen slike innslag …men ikke for mye da :)) Du har jo laget til mye spennende med troll og greier..moro å se:))

    13. så artig at de tar kunsten ut!!! Er nok innetid uansett. Og ute får flere nytt kunsten (når de ikke bruker bilen) Fine glade farger var det også

    14. Happykaos: Fint å kombinere kreativitet og natur..sikker mye lærdom i det :)) Syns det var gøyalt å se …selv om jeg er mer glad i den “vanlige” naturen :))

    15. Ja, det er visst siste mote å pynte litt på trær og vekster. Og for en periode er det jo kos, f.eks. en spesiell anledning. Men “pynten” bør vel fjernes etterhvert 🙂
      Kjekt å ha sånne minner da, i ett og samme hus. Flerbrukshus 🙂
      God kveld videre 🙂 Jeg er litt bakpå igjen jeg med blogglesing 🙂
      Klem <3

    16. Hei!
      Det var litt av noe pynt i trær da !! Fargerike flotte kreasjoner 🙂
      Kulturhuset har mange minner…….. Kulturhuset for meg var gymnastikk på ungdomsskolen – dans med levende musikk i helgene og kino. Også var vi og så en del handballkamper av og til 🙂
      Ønsker deg en fortsatt god tirsdag! Kanskje det er GOD NATT snart rett og slett 😀

    17. Her var det mange kreative mennesker som har vært i sving. For en flott måte å vise fram det som har blitt laget :o)) Siden jeg ikke bruker bilen til og fra jobb lenger, så får jeg også med meg mye som jeg ellers ikke ville ha sett :o))

    18. Eva: ..hehe..ja ting kommer litt sånn i trender ..og det er ikke fint om det blir for mye eller blir hengende når det er stygt ..blir nok rydda vekk her etterhvert :)) Mye som skjer på et samfunnshus .. Sånn blir det noen ganger og det er jo helt greit :)) Klem <3

    19. Vera Lynn: Fint at folk kan more seg litt med slikt….og mange fine ting her ja :)) Helt klart fordeler ved å ikke bruke bilen ..men er lettvint med den da..iallefall her i vi bor :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg