Bildedokumentasjon av gårsdagen …og ei kåpe !!

I går var det en fin dag , både været og formen var bra…men sliten på kvelden da ,så da ble det bare litt tv -titting…bl.a innom å så på fotballkampen som var veldig spennende i første omgang …også så jeg på #hærsjtægg…er jo blogger så litt artige karikaturer av bloggere kan man jo le av ….

Skriver litt under bildene……


Først i går var jeg hos min faste frisør i Mjøndalen , Mette hos 2 Fruer…alltid fornøyd..selv om det ikke er store forandringene jeg gjør med håret mitt….

Etter klippen gikk jeg bort å tok en frokost på Kamille ….kjempegode smørbrød der…..

Bladde litt i noen blader også..og er du god til å legge merke til detaljer kan du se at “blomsterkvasten” på bordet ble bytta mens jeg var der…..

Siden været var så fint rusla jeg litt i gatene og nede ved elva/brua før jeg dro hjem ( tok noen bilder langs vannet, de kan jeg vise senere )….Dette treet på bildet her og stasjonen er blant det jeg forbinder mest med Mjøndalen sentrum….

Da jeg kom hjem og hadde hvilt meg litt..gikk jeg ut og henta det siste eplet på treet vårt…..

Så lagde jeg meg havregrøt..og satt ute i den deilige sola og spiste…….

Dagen før hadde vi laget i stand Fersk suppe …så da spiste begge gutta her…og etterpå var det kjøtt , poteter og sursøt saus….

Har tidligere nevnt at jeg har kjøpt meg to nye “kåper”..(den andre er litt mer som en lang jakke)..denne her er litt sånn “morgenkåpeaktig.” men deilig å ha noe som går litt nedover låra på kalde dager…så den blir nok mye brukt i vinter….

#mjøndalen #blogg #2fruer #cubus #havregrøt #kamilleblomster #frisør #høst

 

40 kommentarer
    1. wenchepia: Tusen takk 🙂 Koste meg jeg :)) Så hyggelig du syntes den var fin..veldig god iallefall…
      Fin dag videre du også :))

    2. birdbay: Takk…så hyggelig 🙂 Det er kjempegodt..det ble igjen til i dag også…men nå er det tomt :)) Fin dag videre du også :))

    3. Hei vennen. Du hadde ein begivenrets rik og fin dag i går skønner eg. Er kjekt å lese det. Finvart du, god frokost hadde du, flott tre, herlig lunch med eple og nydelig middag med gutta dine, kva meir kan du ønske deg. Jo ny kåper og den var lekker og så god og varm ut. Skjønner at du i dag trengte sose dag i heimen. Klem og nyt kvelden også <3

    4. Kjempe fine bilder, elsket kåpen din , den var kjempe nydelig! Er på utkikk etter kåpe selv, det er så fint å ha nå som vinteren nærmer seg, men har fortsatt ikke funnet den jeg har falt pladask for! 🙂

    5. Flink du er å benytte fine dager. Flotte bilder, og forstår godt at du likte den kåpen. Og så har dere epletre i hagen med de store eplene på…..NAM

    6. gretashobby: Fint med slike dager og koselig å ta seg en runde i Mjøndalen når jeg først er i sentrum 🙂 Både grøten og suppa smakte godt 🙂 Er mer glad i jakker enn kåper ..men godt å ha noe langt også..og denne var god å ha på 🙂 Bare vært inne å slappet av i dag 🙂 Fin kveld og stor klem til deg <3

    7. Therese Bråthen: Tak så hyggelig 🙂 Liker den jeg også..liker ikke stive kåper ..denne var behagelig å ha på 🙂 Håper du finner deg en favorittkåpe :)) Kos deg med kvelden :))

    8. maiken: Takk..ja viktig å gjøre det hyggelig på gode dager 🙂 Liker kåpa , men er mer glad i jakker …men på kalde dager må man ha noe som varmer på låra :)) Eplene på treet er kjempegode..man var ikke mange i år…det varierer ,så håper på masse til neste år :)))

    9. Dette var store flotte bilder av deilig mat og en nyfrisert og flott dame. Kåpen din var rett og slett stilig og flott og ser behagelig ut uten at den blir stor og tung og ha på seg. Blir god og bruke når kulden setter inn:-) Ha en riktig så fin kveld videre:-))

    10. Hobbystua: Så hyggelig å høre …tusen takk 🙂 Kåpa er veldig behagelig..et par år siden jeg har hatt kåpe nå..for slike stive,tunge orker jeg ikke 🙂 Kos deg i kveld du også <3<3

    11. Så koselig å se og lese din oppdatering da. Gratulerer med ny kåpe, den var finfin! Maten du viste fram gjør meg sulten, så nå går jeg og smører meg ei brødskive! Klemsiklem i kvelden 🙂

    12. natheless: Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Kåpa er behagelig iallefall 🙂 ..hehe..da får du kose deg…snart kveldsmat her også :)) Klem <3

    13. DU ble kjempefin på håret da 🙂 Jeg vil også finne en frisør jeg liker 🙂 Og som er billig helst. Fin kåpe også 🙂 Du har fått deg en fin dag da 🙂 Masse god og sunn mat også <3 Den grøten med eple så deilig ut 🙂 Sender over en glad klem <3

    14. Så mye fint du hadde presentert her 😀 Smørbrødet så riktig godt ut altså 🙂
      Jeg har også epler, og har ikke engang kikket på treet på lange tider. Datteren min sa at en del epler hadde fallt ned. Men jeg er i såpass skral form, at jeg ikke har prioritert det. Men skal ta meg en runde nå disse dagene, hvor været er så pent 🙂
      Og du er alltid så fin på håret. Misunnelsesverdig <3
      Kåpa så god ut på kalde dager, så tipper nok at den blir mye i bruk ja 🙂
      God mat og fine omgivelser, sånn kan man like. Godstemning med disse bildene 🙂
      Ha en fortsatt herlig høstkveld <3 Klem <3

    15. frodith: Takk så koselig å høre, fornøyd jeg 🙂 Viktig med en frisør man er fornøyd med :)) Var en trivelig dag i går..i dag har jeg bare vært inne å slappet av 🙂 Havregrøt med frukt eller bær er godt det :)) Glad klem til deg også <3

    16. Eva: Tusen takk..kjempegode smørbrød de har der og mye forskjellig pålegg å velge i :)) Jeg sitter ofte å slapper av i trappa på terrassen og da er epletreet rett ved ..så da koser jeg meg med et eple mens jeg sitter der..men har ikke vært så mye på det i år :)) Du får ta inn noen epler før frosten tar dem :)) Takk..jeg er ikke alltid fin på håret..men da viser jeg det helst ikke på bloggen..hehe… Klem <3<3

    17. Fruemmel: Tusen takk , koste meg i finværet jeg 🙂 I dag har det blitt bare hjemmedag…
      Fornøyd med kåpa —selv om jeg bruker jakker mer…men må ha en kåpe også synes jeg …
      Kos deg med kvelden <3

    18. Hvis man har funnet en frisyre man liker godt, så er det jo ingen grunn til å endre på så mye. Du kler den gutteaktige, litt sporty frisyren veldig godt. I likhet med de litt gutteaktige klærne du innimellom viser, får den faktisk fram femininiteten din ekstra godt. Deilig smørbrød ser det ut til å være, ja! Kåpen med ditto skjerf ser veldig behagelig ut. Jeg synes ikke den ser ut som ei morgenkåpe! 🙂

    19. karidansen: Det er sant…prøver noen ganger å la det vokse litt..men blir fort misfornøyd med det :)) Liker å være litt sporty i stilen ja …takker for koselig komplimang :)) Veldig god mat på den kafeen 🙂 Er egentlig ikke så glad i kåper ..men kjekt å ha..og denne er ikke så tung :))…hehe …bra du ikke synes det da….

    20. Så flotte bilder😊 og du vsr stilig i kåpe! Lekker. Nett kjøpt meg en selv i praha😊 angrer på jeg ikke kjøpte en til fra Reserved for de var billig. ..😅 ha en fin dag flotte deg

    21. Det var en fin høstdag for deg, for min del kom jeg borti et salg, så jeg trengte ny stilongs så det passa bra. Mulig jeg drar ditt omigjen og handler klær mtp kulda. Bør ta meg en tur i skogen i kveld eller når jeg har tid til det. Mulig det blir en dagstur til søndag. Ha en fin dag.

    22. lindusen: Takker så mye 🙂 Hadde vært lurt å kjøpt en til da ja..men du får bruke den du har kjøpt mye da :)) Kos deg i kveld :))

    23. Helge: Fornøyd med den dagen ja..koste meg :)) greit å kjøpe litt varmt tøy nå som vinteren snart er her ….og stilongs varmer godt 🙂 Da håper jeg du får til en fin skogtur til helga :)) Vi skal i 96 års bursdag til mormor på søndag 🙂 Kos deg i kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg