Stress…

Kjenner litt på stresset om dagen..selv om jeg ikke har mye å gjøre merker jeg at det er mye høye skuldre her nå…syns jeg var inne i en god flyt en periode, men med ting som skjer rundt en blir det litt mye å tenke på..og tankestress er like ille som  å ha mye å gjøre…for meg iallefall….

Men da vi var og handlet i dag og hadde vært innom mamma på sykehuset ( som også sees på bildet ) gikk vi langs elvebredden i Drammen og slike små øyeblikk i nydelig vær får en ta med seg og nyte….og bruke det som terapi for å senke skuldrene igjen….


#drammen #papirbredden #union #ypsilon #høst

35 kommentarer
    1. Hei!
      Tanker/tankestress og høye skuldre er ikke noe godt. Ikke noe godt i det hele tatt. En blir utslitt. Håper det blir bedre dager fremover for deg. Og at det ikke er noe alvorlig med moren din.
      <3

    2. For meg er tankestress det verste… Jeg kan godt jobbe masse, så lenge jeg har oversikt og vet hva jeg gjør, og koser meg med det. Men uoversiktlighet, lite kontroll, for mye bekymringer …slike ting får meg til å heve skuldrene også… Jeg er heldigvis over de verste kneikene på jobben for en LITEN stund….jeg vet det kommer flere, for vi jobber i prosjekt, og det betyr egentlig INGEN kontroll det… Men jeg blir vel mer vant vel.. Og ting ellers er ganske så fint , så da sover jeg godt om natta igjen 🙂 Håper ting ordner seg litt mer for deg i forhold til stresset. God klem <3

    3. etdiktomdagen: Nei og tanker klarer en liksom ikke å styre helt heller …men prøver å puste med magen og gjøre positive ting 🙂
      Det er igrunnen alvorlig med mamma ..men det var bedring..men nå er det noen steg tilbake igjen..så det er tøffe tak…men satser på det ordner seg 🙂 Takk for omtanken <3

    4. frodith: Ikke sant…ting man ikke selv har kontrollen over og ikke får gjort så mye med er det verste …heldigvis er det litt enklere i perioder ….også må man lære seg teknikker for å få senka skuldrene innimellom ..men ikke alltid så lett….
      Sove godt hjelper mye i slike perioder…men sjelden jeg har ei natts god søvn…
      Godt du er over den verste kneika på jobben ….håper det varer lenge….Takk det blir nok bedre perioder igjen ..og mye er fint nå også da 🙂 Klem <3<3

    5. Uff stress er plagsomt! Spesielt om det er ting som kanskje er utenfor din kontroll. Men som du sier, så er det viktig og puste med magen, og da hjalp nok kanskje den lille gåturen til?
      Håper det bedrer seg raskt for deg <3

    6. Veldig slitsomt med tankestress og da blir det ofte lite søvn også… ligger bare der og tenker og tenker, tror nok mange har det sånn i perioder…… Akkurat nå er jeg stresset i forbindelse med ny jobb jeg begynner i neste uke…..og vi skal flytte mest sannsynlig (til naboleiligheten, så det blir ikke så langt! Men flytting og vasking blir det allikevel…. ) ganske snart – visst ikke noen snapper leiligheten på forkjøpsrett….. Så mye nytt og usikkert…Men spennende også 🙂 Håper tanke stresset ditt roer seg ned så du får senket skuldrene :))

    7. Slitsomt med tanker som ikke lar seg styre. Jeg skal snart på kurs for å lære teknikker som kan hjelpe mot tanker og stress. Unique mind kurs. Har du prøvd noe sånt? Mindfullness lignende? Gleder meg i hvert fall. Fint du fant roen ved elvebredden, deilig å kunne nyte øyeblikkene. Ha en fin kveld:)

    8. Jammen hadde dere fint ver i dag. Så deilig da. ein tur langs elva og se vannet sige sakte avgårde, er jo bare avstressende da. Du må bestemme deg for ikkje å verte stressa vet du. For ein kan jo det. Men jammen er det ikkje like enkelt bestandig.
      håper du får senka skuldrene og går inn i ein roligere periode. Klem fra emg <3

    9. Fruemmel: Ja det man selv kan styre er veldig greit..men å ikke ha kontroll over ting er værre…
      Slike små turer med frisk luft og fin vær trenger man :)) Takk for omtanken <3

    10. spisogspar: Det er sant..når en mer enn noen gang trenger søvn…blir den bare dårligere,,,
      Ja da har du mye å tenke på..men var jo mange fine ting her da…men det medfører organisering med slike ting også..håper det blir ny leilighet på dere da ..spennende det ja :)) Takker så mye <3

    11. Min matgale verden: Det er det..og ikke lett å bare slutte med det sånn helt på “komando”..selv om en vet at slike tanker og stress ikke hjelper på noe 🙂 Ikke prøvd akkurat slikt kurs..men hatt en del avspenning og mindfullness når jeg har vært på rehabilitering og hos fysioterapeut..i perioder går det bedre..men så kommer det på ting som fører til mye tanker igjen…
      Men flink til å nyte små øyeblikk selv om tankene er der da også 🙂 Takk det samme til deg :))

    12. Livet er ikke alltid enkelt, men jeg tror at med en liten tur ut i naturen som du gjør, finner man litt ro i hvert fall. Sender deg en klem i kvelden jeg 🙂

    13. gretashobby: Vært deilig i dag..men kaldt når sola ikke er der ..men blå himmel er trivelig da :)..fint å rusle langs elva en liten tur..det hjelper jo litt selv i slike perioder :)) Kunne man bare styrt slikt..hadde vært kjekt det..men prøver så godt jeg kan…nå blir det straks pizza spising her…Klem til deg også <3

    14. natheless: Man må finne slike små avbrekk ja..tankene er jo der uansett..men bedre å bevege seg og få litt frisk luft enn å bare være inne…
      Takker så mye for det…stor klem til deg også :))

    15. Oi…håper ting roer seg og normaliserer seg igjen ganske kjapt… Det er ikke noe godt å ha det slik over lang tid, men litt tåler man jo som oftest godt.

    16. Fru Tunheim: Har jo vært mye stressa pga sykdommen min..men syns jeg hadde kommet inn i en god rutine før ferien som fungerte gret…men nå har det vært mye å tenke på en periode..så da kommer det tilbake dessverre…Men prøver å senke skuldrene og puste dypt :)) Fortsatt fin helg til deg :))

    17. Ritamarita: Det er sant..noen fine øyeblikk hjelper på vettu :))…høres vakkert ut slik du beskriver det :)) Takker så mye og klem tilbake :))

    18. Når det er noe som gnager og bekymrer, så merkes det fort på skulderføringa. En må jo prøve å leve et liv ved siden av det som er vanskelig, men det er ikke lett å koble det helt ut likevel. Klarer du det, så får du mer overskudd til henne når du er hos henne (rent fysisk!) Klem! 😀

    19. karidansen: Ja man klarer liksom ikke å styre tanker og bekymring..men vet jo at det ikke hjelper på noe..så man MÅ prøve å slippe kontrollen litt..
      Men jeg prøver å gjøre koselige ting og ta vare på meg selv også da..så det blir nok bedre igjen..
      Klem og god helg videre <3

    20. Ja, her kjenner jeg meg godt igjen. Og tankestress er jo noe de fleste sliter med i perioder av livet. Jeg har jo slitt med det i mange år nå. Og fysisk stress trenger jeg ikke engang tenke på, for å miste energien totalt. Så det er en fin balansegang for hvor mye stress kroppen takler. Kjenner man seg selv og kroppen sin godt, kan man klare å balansere. Men, tankene, de kommer uansett de 🙁
      Jeg håper inderlig at du får bedre dager igjen snart, med den gode flyten <3 Og det samme håper jeg for meg selv 🙂 Jeg vet godt hvordan det føles når det blir "too much" ganske fort.
      Gode klemmer <3

    21. Kjenner nok på stress innimellom her også, og det kan være vanskelig å komme ut av sånn med en gang. Men deilg når man kan nyte en sånn vakker dag med ro og sol. Det hjelper på. 🙂 Ønsker deg en god søndag og en fin ny uke 🙂

    22. Eva: Vi er nok noen “tenkere”og pliktoppfyllende jenter ja.og noen ganger blir det litt mer enn en klarer uten å heve skuldrene ..og da kommer stressfølelsen…
      Har vært på en liten skogtur i dag..men trenger nok en stund for å komme opp på et greit nivå ang formen igjen ..men det blir bedre vettu…for oss begge 🙂 Søndagsklem<3

    23. Lillian: Er ofte i perioder og har en først kommet inn i en slik periode varer den dessverre ofte en stund..men kommer nok inn i den vanlige flyten igjen snart :))Deilig med frisk luft har vært i skogen i dag en liten tur..koste meg da :)) Fortsatt fin kveld og fin kommende uke du også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg