Kinamat !

Først beklager jeg at jeg var så sen med å svare på de siste kommentarene..men har vært så svimmel et par dager..så sånn er det..bedre igjen i dag heldigvis.

Når jeg skrev overskrifta her nå..tenkte jeg litt ..hm… kan man skrive kinamat eller høres det rasistisk ut..man vet jo aldri nå for tiden hva som oppfattes rasistisk..men jeg tok sjansen..og jeg elsker kinamat så det er positivt ment altså…

Veldig lenge siden jeg har spist på restaurant nå..bortsett fra på en hotellovernatting i sommer (også blir det jo kafèbesøk på lørdagene da )..men før var vi en del ute å spiste og da falt ofte valget på en kinesisk restaurant..både god mat og var vi hele familien ble det ikke så veldig dyrt heller.

Og her om dagen da eldste sønn skulle være med meg å besøke mamma på sykehuset og han kom rett fra jobb..tok vi turen innom Mirawa restaurant i Drammen..nydelig mat.

Har du en favoritt restaurant her i Norge..eller hvilket lands “kjøkken”er din favoritt ?


#mirawa #drammen #kina #restaurant #mat

 

50 kommentarer
    1. Mitt favoritt kjøkken… Thailand og Indisk mat. Begge er nydelige, og jeg kunne spist av det hele tiden.
      Kjekt å spise ute på plasser som serverer god mat. Jeg savner slikt.. Det å vite av en knall her hjemme.
      I Holland har jeg jo mere oversikt enn her hjemme.. Ganske ille egentlig::)

    2. Kinamat er godt det, men jeg vil ikke ha det hver dag. Vi spiste ofte det på restaurant med guttene våre, for det likte vi alle sammen og det kostet heller ikke all verden som du sier. Jeg har nok ingen favorittmat, men liker variasjon. Hjemme går det i vanlig husmannskost og et og annet indisk innslag. Men når vi er ute og spiser, koser vi oss med det som fins på menyen.Gøy å smake nye retter. 🙂

    3. spiste det mye mens vi flyttet i en periode og ble så lei -nå er det lenge siden sist så kanskje 🙂
      Ellers er vel Italiensk min favoritt og kanskje Norsk 🙂 og selvsagt endel franskinspirert 🙂

    4. Åh Kinamat (har alltid sagt det, og komme alltid til i si det) det er SNADDER det. Kjempegodt, sunn mat på mange måter og ja som du sier til en grei pris om en er mange. Lenge siden jeg har spist det nå, men fortsatt noe av det beste jeg kan tenke meg å spise ute. I Sandefjord har vi en restaurant som heter Kismat, indisk sådann, og der er vist maten helt fantastisk suveren. Så skulle du orke å dra til Sandefjord en gang, bør du nok prøve maten der 🙂 Klem 🙂

    5. Veldig glad i både kinesisk, indisk og viet-thai. VI har en som heter viet-thai i nærheten, og det likner på kinesisk. Jeg elsker det, så deilig. Med nøtter til også i retten, og det er min favoritt .-) Jeg går nesten alltid på indisk eller kinesisk, eller italiensk da , pizza 🙂 Du bør ikke svare på alle kommentarene vet du 🙂 Du må ta hensyn til formen, og vi må ikke få svar på alt 🙂 I dag har jeg frogget 😀 I Holmestrand 😀 Hi-hi

    6. Er svak for indisk mat og gresk mat! Har nettopp skrevet et innlegg om maten i Hellas. Skal legge det ut etterpå. Hvis noen blir sure fordi man skriver Kina-mat…..da har det gått litt for langt! 😉 Kanskje vi må begynne å skrive “Mat fra Østen” !

    7. Hei!
      Jeg sier også KINAMAT.
      Og, det er veldig god mat <3
      Fine og koselige bilder av restaurantbesøk 🙂
      Jeg er veldig svak for Peppes Pizza..... men er også svak for Kinamat og kafe/restauranten her hjemme som heter MADELYNN - litt amerikansk - sørstats kaker og lunsjer og div.
      Ha en fortsatt flott ettermiddag/kveld 🙂
      klem!

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Thailandsk vet jeg ikke om jeg har smakt..men kanskje litt likt det fra kina? Indidk er kjempegodt..men mannen er ikke såååå glad i det 🙂 Blir ikke ofte vi spiser middag ute nå for tiden..men ok å gå et sted en vet det er god mat de gangene en skall det :)..hehe..ja du spiser vel oftere ute når du er på tur :))

    9. natheless: Enig, til vanlig blir det “norsk”mat..og gjerne pizza og slikt i helgene :)..jeg liker nok det meste av mat..mannen er litt mer “sær”..men kinamat liker alle her :))

    10. ~Lin: Overdriver man kan man fort gå lei ja..men etter en pause smaker det nok igjen :)) Norsk er jo veeeeldig godt da..hehe..
      Pizza og pasta og den slags er god helgemat..og det er vel litt Italia inspirert :))

    11. MOONBEAMSCORNER: ..ja det må vel være innafor å si det håper jeg 🙂 Jeg tenker også at det er ganske sunn mat..også liker jeg godt den type smak 🙂
      Da får jeg huske den restauranten..jeg liker godt indisk mat..men mannen er ikke så begeistra for det..men han spiser det altså :)) Klem tilbake :))

    12. frodith: Viet-thai tror jeg ikke jeg har prøvd før..sikkert godt :)) Vi er sjelden på indisk ..men de har mye godt..jeg skjønner ikke menyene der så godt..men det er vel fordi vi er der så sjelden:))
      Pizza går det jo mye i her hjemme på lørdager..nam :))
      Det er sant..man behøver ikke svare alltid..men jeg liker det da..så det sitter langt inne å la det være..hehe… Blir nok litt frogging på meg snart også..haha….Klem <3

    13. karidansen: Godt det..gresk mat forbinner jeg veldig med sommer…ikke så rart kanskje 🙂 Da skal jeg sjekke innlegget ditt..pleier jo det uansett også da :))
      Håper vel kinamat er greit..men det er jo så mye en må tenke over for tiden…Mat fra Østen ja..det hørtes jo veldig eksotisk ut iallefall :))

    14. etdiktomdagen: Bra..da er det sikkert innafor..hehe..:)) Takk for det vi koste oss vi 🙂
      Peppes pizza pleier være god ja :)) og den kafèen hørtes spennende ut :)) Kos deg med kvelden og klem tilbake :))

    15. Jeg skjønner det med å svare. Jeg har litt sånn jeg også. Men i det siste, når jeg har det SÅÅÅÅ travelt på jobb, så velger jeg heller å besøke andre blogger, og å lage innlegg. For jeg rekker ikke alt med den jobben jeg har nå. JEg MÅ velge. Og liker det ikke helt ….Men sånn er det bare. Og da tenker jeg det er mer hyggelig å ta meg en tur til andre 🙂 Jeg har fått noen froggebilder, morsomt 😀

    16. frodith: Ja ..man må nok la det være av og til..jeg hopper ofte over å lage et innlegg istedenfor jeg…og det er jo litt dumt det også..
      Jeg har jo nok tid da..så det står ikke på det :)) Gleder meg til de bildene :))

    17. Det så nydelig godt ut!
      Spiste kinamat på lørdag sammen med ei veldig god venninne av meg, men jeg må innrømme at jeg fikk akutt lyst på mat og da kinamat nå! 😀

    18. Emilie: Det smakte ja..og jeg var sulten så spiste nesten alt 🙂 Koselig å hygge seg med en venninne og god mat :)) Fortsatt fin kveld til deg :))

    19. spisogspar: Det var veeeeldig godt 🙂 Det går fremover men stadig noen tilbakeskritt..så det tar tid..hun har vært på sykehuset over tre mnd nå….
      Deilig å ikke være så svimmel som jeg var i går…takk for omtanken <3

    20. Nam.. det så godt ut =)
      Eg liker thai, indisk og kinesisk 😛 eg er vel egentlig litt alt etende 😛 Men sånne eksotiske land de har god mat 😉 hehe..
      Fin kveld videre =)

    21. Kinesisk er godt, men jeg synes mexikansk eller italiensk er bra (mange gode pastaretter, men pizza har blitt så vanlig – ikke noe eksotisk lenger). Det finnes mye god mat, til og med vegetar er godt, fisk er blant det jeg liker minst.

    22. Der har jeg aldri spist før selv og jeg veit godt hvor det ligger. Mat fra Kina har jeg sikkert spist men tror det er lenge siden. Det er så mange spisesteder i Drammen og man kan ikke besøke alle iløpet av en sommer heller.

    23. Fidolina: Det var kjempegodt :)) Tror ikke jeg har spist thai..men kan tenke meg det er litt likt kinesisk og da er det jo godt 🙂 God natt :))

    24. margarites: Taco er vel Mexikansk og det er jo veldig godt da…men det og pizza er ofte lørdagsmat her hjemme 🙂 Mye god vegetar mat ja..og jeg liker fisk også jeg…men spiser som regel noe annet på restaurant 🙂 God natt og fin morgendag :))

    25. Helge: Det er det stedet vi har spist mest i Drammen tror jeg..og Lizzis da guttene var mindre da 🙂 Ja det er nok å velge i ..men vi spiser for det meste hjemme..men hyggelig en sjelden gang med en avveksling..men de siste åra har det heller blitt et kafèbesøk på formiddagen på lørdager :)) Ønsker deg en fin morgendag :))

    26. Kinamat må man da få lov å si… Jeg er glad i all sausemat. Hvor enn maten kommer fra. Indisk mat er vel det jeg liker svært godt.
      Har visst vært litt i mathjørnet noen hver i dag…:)

    27. Jeg er jo nærmest alt etende.. men har ikke spist å mye variert sånn mat.. 🙂 Titter bare kjapt innom og rekker ikke kommentere så mye,, Men nå har jo du sunget i kor så.. men sånne stevner som dette krever utrolig mye forberedelser 🙂 Prøver jo å få laget et par innlegg også.. leer.. godt man er ung 😛

    28. Det så veldig godt ut dette her. Jeg liker også Kinamat. Ellers så er jeg også veldig glad i det Amerikanske kjøkkenet, og Gresk mat er også høyt på lista mi.
      Det er hyggelig å gå ut og spise en gang i blant. Som en variasjon til den gode maten man lager hjemme 🙂
      Håper også du føler deg litt bedre nå, og at helgen som kommer, blir god og problemfri <3
      Klemmer godt <3

    29. Eg toler ikkje eit av krydderea som brukes i kinesisk mat. Da blir eg så svimmel og uggen. Så der spis eg aldri lengre. Men Indisk er min favoritt. Og det er ein i Oslo som eg besøker når eg er der. Hugser aldri kva den heiter. Men den ligger på shit står heilt stille. Men den er i carl Johan på den nplassen som det ofte er gatemusikkkanter og gjøglere. Rett over ein hamburgerrest. MAx tror eg den heiter. . Dette vart viss bare tull. Hehe. Håper formen er fin og du får ein fin kveld. klem<3

    30. Oldemorbloggen: Tenker det jeg også..men noen ganger blir jeg litt usikker på hva man kan og ikke…
      Oj ,and i plommesaus høres spennende ut…men aldri smakt det :))

    31. maiken: Syns det jeg også :)) Indisk er godt..men mannen er ikke så glad i det..men er vel for de vi spiser det så sjelden at vi ikke vet helt hva vi skal velge :))..ja det var mye godt å se på bloggen ..nam :))

    32. dedicat: Jeg også liker det meste..men blir jo ofte de “faste”tinga når en lager mat hjemme..fisk og kylling til hverdags og pizza og taco f.eks til helga 🙂 Ja du har nok å henge fingrene i nå..og pass på å varme opp stemmen da….:) Ja den ungdommen ..rekker liksom alt de…:))

    33. Eva: Dette var smakfullt og godt ..og myyye mat for penga :)) Gresk er typisk sommermat med salater og denslags..veldig godt 🙂 Og en burger kan smake det også 🙂
      Blir veldig sjelden vi er ute å spiser for tiden…men hyggelig er det om man er i ok form :))
      Slapp enda..men ikke så svimmel..så det er bra :)) Klem.. og kos deg med kvelden <3

    34. gretashobby: Da er det best å holde seg unna det….dumt det for det er så godt…men da er det jo bra du tåler den Indiske maten og har dine favoritter der :))…tror kanskje jeg var der med noen på jobben for noen år siden…var iallefall en Indisk i det området minnes jeg :))
      Er slapp..men svimmelheten er bedre … Klem og fortsatt fin kveld <3

    35. Det så virkelig nydelig ut! Kinamat er meget godt og så blir en ikke helt tung av mat i kroppen. bare sånn passe mett. Kinamat, går det helt fint å si, ingen fare med det. Tror faktisk jeg og min mann har spist på den restauranten dere var på, vi spiste på kinarestaurant da vi var i Drammen. Jeg har “China Wok`en” på Levanger som en av mine favoritter mht. kinamat. Det er ikke en restaurant, men mer en “take-away” i opplegget. Det er en liten kiosk, alà de som fører “grillmat”. Snedig å ta med kinamat derfra. Når det gjelder restauranter har jeg ingen spesiell favoritt. Jo, kanskje blir den nye sushirestauranten som snart åpner i Levanger en suksess, i alle fall for meg. Ellers er jeg “alt-etende” 🙂 Koselig å gå ut en gang i blant. Et spørsmål, når det ser så godt ut: Hva spiste du ?

    36. toveview: Det er veldig godt ja..og jeg spiste en hel slik stor porsjon…uten å bli uvel…hehe…:)
      Så hyggelig om dere spiste der også da…er et par kinarestauranter i Drammen…denne ligger ganske langt ned mot veien ved elva :)) Vi kjøper egentlig aldri med mat hjem fra slike steder..men vet mange som stadig gjør det :)) Sushi har jeg ikke spist på restaurant..bare kjøpt i matbutikken ..ok den også spennende med ny restaurant da :)) Tror retten het Mirawa spesial med biff …..nam :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg