Skogen som terapi !

Etter gårsdagens svimmelhet og” høye skuldre” var det deilig med en skogtur med mannen i dag..ikke så mye gåing , men var på et fint sted ikke så langt fra der vi bor som heter Solbergelva..der vet vi om et sted med mye bær..og vi plukket jammen over fem liter blåbær og en halv liter tyttebær (den var litt lite moden enda ).

Nå var det nok mannen som sto for mesteparten av bæra siden han brukte bærplukker …noe jeg ser på som juks..hehe….

Jeg elsker å gå å småplukke og rense bæra med en gang…også nynner jeg litt samtidig…det er fin terapi det ….


Lett blanding…

Deilig med sol og blå himmel….

Et aldri så lite fossefall…..

Og mannen jukser….

Fint utsyn mot dalen…

Ikke noe jåleri her i gården… #blåbær #blogg #solbergelva #tyttebær #friluftsliv

38 kommentarer
    1. Ja, der hadde Blåbærgumman satt seg fint til. Blåbærblå på fingrene er hun også. Om Gubben jukser, så synes jeg jammen han plukker rent – til at det er gjort med plukker. Er Gumman litt streng, mon tro? 😉 Gammeldags tursekk, der ja! 😀

    2. Så kjekt med en bærtur 🙂 Ja, jeg også liker best å plukke bærene for hånd, da blir det mindre jobb etterpå. Det er virkelig terapi å sitte å plukke bær, fredelig og fint 🙂 Fine bilder du har tatt 🙂 Likte godt bildet av ryggsekken oppi en blåbærtue :))

    3. karidansen: ..hehe..trang jo nesten ikke plukke jeg siden mannen var så efektiv..så tok ei kaffe pause (fikk det han også da )..ja og han renser bæra mens vi er på tur og legger dem i poser/bokser…så ikke noe arbeide når vi kommer hjem ..Jeg er nok litt streng for jeg syns vi kan plukke for hånd..men ok det blir mer bær slik han gjør det da..hehe…

    4. spisogspar: Koselig og særlig når det er finvær :))..ja det å ta det litt rolig og ikke bare tenke at det skal bli så mye bær men kose seg mens en holder på å plukke :))
      takk så hyggelig å høre..ja det ble jo litt fint det :))

    5. cuskima: Takk..det var hyggelig sagt :))..det er deilig å være i skogen..trenger ikke gå langt ..og plukker en bær glemmer en litt alt annet en “burde”gjort :))

    6. Tyttebær spiser jeg ikke men derimot blåbær er godt. Mend et minskes på blåbæra nå etterhvert. Fine bilder, gikk en tur i skogen selv i grytidlig. Ny uke er her, morgendagen blir spesiell men ikke så voldsomt som først antatt. Men alikevel en fridag men masse utfordringer….Ha en fin dag.

    7. Juks eller ei, det er kjekt å ha egenplukkede bær med seg hjem. Det gir en god følelse av noe ekte 🙂
      Det er mange år siden jeg plukket bær. Ikke siden jeg var barn faktisk. Da var vi på bærtur. Vet jeg har plukket som voksen også, men kun for å spise der og da 🙂
      Har hatt bærbusker i hagen da. Der har det jo blitt plukket og syltet og saftet. Veldig kjekt <3
      Fine bilder. Det frister faktisk til å gjøre det samme. Men jeg er redd jeg hadde brukt kamera mer enn plukkeren 😉
      Ha en flott ny uke <3 Klem <3

    8. Å gå på tur, plukke bær i skogen og bare nyte det fine høstveret. Ikkje mye som måler seg med det. Så stor og fin bæra var da. Skulle ha nådd i litt av dei ja. Flotte bilder har du tatt også. Slik at ein får lyst til å finne ein slik plass og søke skogens ro og rekreasjon. VAr nok god terapi dette. Masse deilige bær det er godt å ha til vinteren det.
      Håper du får ein fin dag i dag også. Klem til ei som fortjener det. <3

    9. Helge: Ja blåbær er best å spise slik de er..men godt med tyttebærsyltetøy til koteletter og steik og slikt synes jeg :))…fint i skogen nå ja..fortsatt en del blåbær der vi var…men varer nok ikke lenge til nå …
      Da håper jeg morgendagen og dens utfordringer ordner seg greit :))..fin dag videre du også :))

    10. maiken: Ikke sant..skal være bra å spise mye bær sies det :)) Takk..skogen er jo flott da..hehe..bra det er noen som er enig ….:))

    11. Eva: ..hehe..ja det er noe med det der å ha plukket det selv..også synes jeg det er trivelig å plukke også..tar det bare pent og rolig :)….vi plukka ofte bær sammen med mamma og pappa da vi var barn…husker spesielt tyttebærturene..koselig minne :))
      Koselig med litt i hagen også..vi har rips ..men veldig lite bær enda…ganske nyplanta..to år tror jeg 🙂 Jeg også tok jo masse bilder..men klarte å få plukka litt også..hehe…. Klem <3

    12. gretashobby: Det er sant…det viktigste er ikke å plukke så mye..men å være ute..og jeg kobler ut hjernen litt når jeg går slik å plukker :)) Veldig fine bær…men tyttebærene trenger nok en uke til på å modnes skikkelig :)) Takk, ja motiver fra skogen blir jo fint da..håper du får en fin skogtur en dag snart 🙂 Det var hyggelig sagt…det samme til deg…klem <3<3

    13. Finnes ikke bedre terapi enn naturen! Spesielt skog og fjell er jeg så glad i – også dyr da:) De tingene er beste terapien for min del ihvertfall <3 Disse bildene var helt fantastisk flotte, Anne:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg