Går det ann…..???

Sånt blir jeg sjokkert over at går ann….(.mulig jeg er litt vel overbeskyttende.. liker ikke at gutta og mannen er lenge under vann nå jeg….letta når de kommer opp igjen…hehe..)

Men da vi var å bada i går satt denne ungen på båten der mens faren svømte ut å hoppa på den flyte “trampolina” og det tok ca 7-8 min før han svømte tilbake..ikke så vi noen andre i båten heller..isåfall så de aldri etter ungen…

Kom det bølger gynga båten og snudde på seg…jeg syntes det så veldig skummelt ut og armringer er jo ikke til å stole på..ungen kunne jo tatt dem av seg også.

Vi fulgte med i kikkert så hadde vi sett at ungen begynte å uroe  seg hadde mannen her måttet svømme ut …nå satt denne ungen helt rolig til faren var tilbake ..og det gikk jo bra…er det jeg som er for bekymret av meg eller ….

(bildene er så langt unna at jeg ikke “sladdet”personene på bildene for jeg ser det blir uskarpt når jeg zoomer  )


Ungen koste seg nok den…men…..

Som dere ser var det et stykke fra båten til “trampolina”…..

59 kommentarer
    1. Uakseptabelt spør du meg !!! Jeg ser hvordan foreldre stoler blindt på disse baderingene, også i syden. Det er ikke mye som enkelte ganger kan skille liv og død. Tenk om………………….LIKER IKKE !!!

    2. Jeg hadde nok også fulgt ganske godt med der, ja! Så da er jeg vel like “hysterisk” som deg. Jeg var nok mer uvøren og tenkte mindre konsekvens da jeg var yngre, så kanskje dette var en veldig ung pappa.(Men jeg hadde ALDRI gjort noe slikt, sjøl da jeg var ung !) For en stund siden gikk jeg rett bak en ung pappa i andre etasje på et kjøpesenter. Han bar ungen på skuldrene og de gikk tett inntil rekkverket. Ungen hang litt på siden og glante ned mot første etasje som lå mange meter rett nedenfor. Jeg grep ikke inn, men jeg holdt meg rett bak, med hjertet i halsen…….

    3. ingenting overrasker meg etter eg så at en baby i badering fløt ut over en km på sjøen fra en strand og foreldrene ikkje hadde merket hun var borte og måtte reddes med redningspersonell da foreldrene kunne jo ikkje entt svømme ut og hente henne.
      Folk er ikkje oppmerksomme nok -barn kan drukne i en kopp med vann….
      samtidig er noe av oss litt vel overbeskyttende….vi er nok av dem,men dette er ikkje et sånt øyeblikk..eg ville også vært bekymret her

    4. Armringer er overhodet ikke sikkert. Ungen flyter men de skal alltid brukes under oppsyn av voksne. Jeg synes dette ser uansvarlig ut. Unger kan være aldri så lydige, men de kan også plutselig gjøre noe annet, uten å skjønne konsekvensene. Bra det ikke skjedde noe, men mannen (pappaen?) burde tenke seg om både en og to ganger til før han gjør noe lignende igjen 🙂

    5. toveview: Bra du er enig…jeg har jo lett for å bekymre meg…men det her var jo veeeeldig langt den andre veien synes jeg :))
      Ja mye som kunne skjedd..det går som regel bra…men dessverre ikke alltid ….

    6. Alvorleg talt, eg blei sjokkert, er det verkeleg mogeleg at nokon kan vera så uansvarlege å forlate ein så liten unge med berre armringar på seg. Det måtte einaste vore, om dei har drive babysymjing med han frå han var fødd, men då hadde vel ikkje armringane vore der.

    7. karidansen: Sant 🙂 jeg er også slik i mange sammenhenger at jeg “passer” på andres barn…når jeg ser de går mot ei rulletrapp eller slike automatiske dører i butikker o.l….grøss…
      Men man kan liksom ikke bry seg med andres oppdragelse heller..eller noen ganger kan man det ..men man må tenke seg om..for vi har jo ulikt syn på ting..:))

    8. cuskima: Oj, det var ille da..bra redningspersonellet fikk henta barnet…det var jo bare flaks at det gikk bra :)…det skal veldig lite vann til før et barn kan drukne ja..uff !
      Ja jeg går litt sånn med skuldrene hevet og passer på hele tiden..så kunne nok slappet litt mer av jeg også…men slikt som dette på bildet synes jeg er ille …Sov godt :))

    9. margarites: Helt klart..synes denne ungen burde hatt redningsvest..selv når den voksne var i båten jeg…men det hadde heller ikke vært nok til at ungen skulle sitte der alene …
      Ja man vet ikke …hadde aldri tatt sjansen på noe slikt …

    10. Annika: Ja jeg trodde først ikke det jeg så..men sånn var det..ja vi satt å fulgte med helt til vi så pappan (som jeg regner med det var ) var tilbake …

    11. Oldemorbloggen: Ja jeg synes også det var sjokkerende …så langt unna den lille ungen ute i vannet..ille :))…. kanskje ungen var en habil svømmer ja…hehe..tro ikke det nei :))

    12. Godt det er voksne med ansvar som dere som følger med som dere.. Noen er jo så til de grader tankeløse at man kan begynne å lure på om de burde hatt unger eller ikke..

    13. Folk slutter aldri å overraske vett!! Erre mulig… :-/
      Jeg gjør kanskje noen dumme ting som mor jeg også,og kanskje får jeg ikke med meg alt jentungen er med på som kan være skummelt,men ville aldri gjort noe så overlagt teit som det på bildene dine altså :-/ sunn fornuft kommer man langt med… men bra det gikk bra med ungen på båten da,phu 🙂
      Godnatta 🙂

    14. ja nei mammaen til barnet hadde sikkert ikkje syns det varr så gøy heller om de ikkje fant babyen sin.
      heldigvis gikk det bra både med babyen i lekerinen og denne du så på stranden
      nattinatten fine <3

    15. Ja jeg hadde også fulgt med da, ganske ekkelt det der…..”sløve”/ uansvarlige foreldre….. men et barn bør ikke overlates alene i en båt, han burde i det minste ha redningsvest på, men alene i en båt sånn føles ikke bra synes jeg…..

    16. Uforsvarlig. Barn må aldri forlates i en båt slik. Selv i et tjern kan det blåse opp, skapes bølger og en ulykke kan fort skje.

    17. Det henger ikke på greip. Man skal ikke forlate et barn slik. Det er noe jeg ser alt for ofte, og slike mennesker vet rett og slett ikke hva konsekvens tenkning er.. Barnet kunne falt, slått hodet, og blitt liggende nede? TAr ikke mange minutter før livet er endret for bestandig.
      Galskap.

    18. Det der både høres, og ser veldig uansvarlig ut. Jeg fikk frysninger av å se bildene. I det tilfellet ville jeg ikke beveget meg langt fra barnet mitt. Men det finnes jo noe som heter redningsvest, som ville vært MYE tryggere. Så tankegangen er visst ikke lik hos alle nei.
      Når de er så fine på det, at de må komme dit i en sikkert dyr båt, så hadde de hatt råd til å sikre barnet sitt også tenker jeg.
      Jammen meg glad det finnes mennesker som dere, som faktisk bryr dere, og følger med, klar til action <3 Så der og da, gjorde jo han faren noe han ikke skulle gjøre igjen. Han overlot ansvaret for ungen sin til andre uskyldige mennesker. Ha lot dere sitte der å holde vakt, mens han selv glemte både tid og sted.
      Ufyselig.
      Håper dere får mindre hektiske dager enn det fremover <3 Klemmer <3

    19. Det der såg fullstendig uansvarlig ut. Armringer er minimal sikkerhet uten voksne i umiddelbar nærhet. En kan nesten håpe at de ansvarlige på bildet ser innlegget ditt og skjønner hva de utsatte ungen sin for, men det er vel for nye å håpe på…

    20. Las først og såg bildet etterpå. Tenkte at unge sat oppe i båten. Men han sat jo på kanten. Nei det hadde eg ikkje likt å vere vitne til nei. Armrinnger er ikkje å stole på slik. Heldigvis gjekk det bra.
      Da kom regnet hit også. No får eg vel vere litt husmor eg da. Ha ein fin dag. Klem <3

    21. Hjelp sier jeg. Jeg hadde vært skrekkslagen. Sånn gjør man ikke. Selv ikke med redningsvest skal man la en unge være alene på denne måten mener jeg. Jeg har selv sett at vesten ikke har fungert som den skulle, så ungen ble liggende med ansiktet ned i vannet? Godt du fulgte med, så kunne du hjulpet til om noe skjedde.

    22. dedicat: Må si jeg ble sjokkert ja…jeg er muligens litt ekstra bekymret av meg..men dette var ille synes jeg ..Ønsker deg en fin dag videre :))

    23. wenchepia: Ja man kan jo gjøre noen “bommerter”av og til eller ikke få med seg alt som skjer ..men ikke la et så lite barn sitte slik alene…
      Som regel går det jo greit…men det kan man ikke ta sjansen på med slike ting som dette…. Fin dag videre :))

    24. cuskima: Nei de ønsker jo ikke at det skal skje noe med barnet..men man MÅ passe bedre på enn disse folka gjorde…
      Fin dag videre…her pøser det ned :))

    25. spisogspar: Kunne jo ikke slippe øynene fra det der….redningsvest hadde vært hakket bedre..men langt i fra bra nok til å stole på :))

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, jeg synes det var utrolig uforsvarlig…og kunne nesten ikke tro det…Ulykker kan skje på et blunk..og noe har en ikke kontroll over..men her var det en uforsvarlig handling synes jeg …..

    27. Eva: Synes det var ganske spesielt ja…ungen så ut som den koste seg den…men slikt gjør man bare ikke :))….burde uansett hatt redningsvest i båt en så liten unge tenker jeg..selv sammen med voksne :))
      Kunne jo ikke ta øynene fra dette..men godt en slapp å gjøre noe..og at det gikk bra :))
      Etter det fine sommerværet….er det nå gråvær og regn…bra vi fikk sommerfølelsen i helga :))
      Klem og fortsatt fin dag <3

    28. passion4lifeandtravel: Ja jeg ble helt paff over at det gikk ann…ungen kunne jo tatt av armringene også..vet jo aldri med barn…godt det gikk bra :))

    29. funderier: Helt klart uansvarlig…armringer er jo ingen sikkerhet…mer som en leke å regne…
      Håper denne pappan (som jeg regner med det var)..ikke gjør noe lignende igjen…

    30. gretashobby: Ja det var jo bare å “gli” seg ned i vannet om ungen hadde kommet på den tanken..Likte ikke å se det nei…og glad det ikke skjedde noe..
      Regner i dag her også…ikke gjort så mye men har satt en rundstykkedeig av en slik ferdigpose …Håper husmora har fått gjort noe “fornuftig ” da :)) Klem tilbake <3

    31. natheless: Nei jeg trodde jo ikke han skulle svømme vekk fra ungen da han hoppa i vannet..så ble litt sjokka ja :))..ja man kan ikke stole på” sikkerhetsting” man må følge med også :))

    32. Hjelpes sier jeg, dette er slik en kan få vondt i magen av. For oftest går ting bra, men dette har absolutt hatt tid til å gå gale. Jeg syns ikke du er overbeskyttende med å reagere på dette. For dette har kunnet gått ille. Heldigvis har unger et ganske bra forstand…..men den faren der hadde nok ikke det.

    33. BforB: Ja dette var ille syns jeg ..og kunne fått et annet utfall..men heldigvis gikk det bra :))..nei dette var jo veldig uansvarlig…men jeg har lett for å bekymre meg …JA kanskje ungen var den mest fornuftige av de to….:))

    34. Hei, foreldre kan gjøre ting feil og utsetter nok mange ganger barna sine for fare. Ikke alle som har samme grad av sunn fornuft og ser kanskje heller ikke problemene før de skjer. Det er vel ikke uten grunn at barn brennes av kaffe, faller etc. Men barn som dør i ulykke er kraftig redusert, så de fleste er obs. Nå vet vi jo heller ikke om dette barnet kunne svømme, om faren holdt øye med ungen hele tiden og hvor kaldt det var i vannet. Men forstår din avgjørelse om å holde øye med barnet, og kanskje ville jeg valgt å ta en prat med faren i etterkant også. Kan jo være moren også hadde blitt hysterisk om hun visste hva barnet ble utsatt for..

    35. fjellgeitbundingen: Ja vi foreldre gjør nok feil og er uoppmerkesomme stadig vekk…men noen ganger blir det litt i overkant ille…som i dette tilfellet f.eks…
      Jeg så at faren ikke fulgte med ..han svømte bla rundt denne “trampolina”….. Bra at slike ulykker er redusert..ikke noe bedre enn det :))…hadde de vært på land hadde jeg nok snakka med han..men de var jo langt ut der i båt og vi på land :)) Glad det gikk fint..og ungen så ut som den koste seg den :))

    36. Synes absolutt IKKE det er å være overbeskyttende når du reagerer på dette, for herlighet, den fyren kan ikke ha mye mellom ørene! Mye vann mellom ørene, ja, den går jeg med på, men ikke mye av det han burde hatt:(( Synes det er fullstendig uansvarlig å gå fra barnet sitt slik OG MED KUN FORBANNA ARMRINGER PÅ?!!? Til og med med redningsvest (som det bare skulle mangle at barnet hadde på seg) kan det gå gale og spesielt så små barn skal alltid være under oppsyn av en voksen – jeg blir så sint!

    37. Fromfat2phat: Er enig..og selv om redningsvest hadde vært hakket bedre er det alt for risikabelt til å være så langt unna barnet….ble sjokka ja ….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg